וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע הליגה: מכבי ת"א השפילה את ראשל"צ 54:93

תצוגה מביכה של הכתומים אפשרה לקבוצה של בלאט לשייט בקלילות לחצי הגמר. בלו ושחורציאניטיס הצטיינו. צפו בתקציר

קובי אליהו

צפו בתקציר המשחק

מפתיע משהו, אבל מכבי תל אביב זכתה בגביע הליגה (שהיה, בעברו, גביע ווינר) רק פעם אחת - בעונת 2007/08, ואז זה נגמר באיבוד האליפות להפועל חולון. מאז הפסידו הצהובים שנה אחרי שנה במפעל השלישי בחשיבותו, והערב (שני) הם הגיעו נחושים במיוחד לשלב רבע הגמר, במטרה ברורה: להשיב את ההגמוניה שהתרגלנו לראות בכדורסל הישראלי בעבר. מכבי תל אביב לא ריחמה על מכבי ראשון לציון, מחצה אותה 54:93 משפיל ומביך, ודילגה בקלילות לחצי הגמר. מאמץ גדול יותר, כך ניתן רק לשער, ביצעו הצהובים במרבית האימונים שלהם עד כה.

סופוקליס שחורציאניטיס שחקן מכבי תל אביב על הפרקט (אמצע), שמעון מזרחי, דייויד בלאט. קובי אליהו
קלי קלות, אפילו מהרצפה. שחורציאניטיס/קובי אליהו

אחרי שערכה את כל משחקי טרום העונה שלה בחו"ל, היה זה למעשה המשחק הרשמי הראשון של מכבי תל אביב העונה, וחבל שכך נראה משחק רשמי בישראל בתחילת עונת 2010/11. פערי הרמות היו ברורים כבר ברבע הראשון, כאשר סופוקליס שחורציאניטיס קם מהספסל כדי לעזור לצהובים לפתוח יתרון דו-ספרתי כבר ברבע הראשון. באמצע הרבע השני, כאשר איידסון, בלו וליאור אליהו קלעו באין מפריע והעלו את ההפרש ל-25, מכבי ראשון לציון פשוט הרימה ידיים.

משם באמת שמדובר היה בגארבג' טיים אחד ארוך, מביך וכואב, כאשר ההפרש הגיע בשלב מסוים ל-50 נקודות, לא פחות. דייויד בלאט בוודאי לא יכול לקחת דברים רבים מהמשחק הערב לקראת פתיחת הליגה ביום ראשון או פתיחת היורוליג ביום חמישי הבא, אך בכל זאת: הנעת הכדור של הצהובים היתה נפלאה, ואפילו מול האין-הגנה הבזיונית בכתום בלאט יכול להיות מרוצה מהפרגון בהתקפה של קבוצתו, כאשר גם מבחינה אישית נראה שרוב שחקני הסגל נמצאים בכושר טוב מאוד יחסית לפתיחת עונה.

מנגד, מה כבר אפשר לומר על מכבי ראשון לציון. מילא משחקי טרום העונה, שרובם ככולם הסתיימו בהפסד; מילא הסגל הישראלי, שנראה חלש, אולי הכי חלש בליגה. מילא זרים שלא נראים כמו פגיעה גדולה, אבל באמת שקשה להסביר את תצוגת הנפל של אפי בירנבוים וקבוצתו הערב. הכתומים מעיר היין הרימו ידיים בשלב מוקדם מאוד של המשחק, וקשה לראות בזה סימן טוב לליגה שיוצאת לדרך עוד מעט. לבירנבוים מחכה עוד הרבה עבודה, ממש לא רק בצד המקצועי.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה עם דורון פרקינס, ג'רמי פארגו, גיא פניני, ליאור אליהו וריצ'רד הנדריקס, בעוד מנגד העלה בירנבוים את ריימור מורגן, ניצן חנוכי, יהוא אורלנד, ארון מגי ודניס קלמנטה. שלוש הדקות הראשונות התחילו בקצב מהיר, כאשר אליהו ופניני קבעו 6:9. סופוקליס שחורציאניטיס עלה מהספסל וקלע שש נקודות באין מפריע, והיתרון הצהוב צמח ל-6:15. צא'ק איידסון ודייויד בלו קמו גם הם מהספסל, ונקודות קלות של הראשון בצירוף שלשה חלקה קבעו 13:25 לזכות סגנית האלופה הישראלית, כאשר אפילו דרק שארפ קיבל דקות בדקה האחרונה של הרבע הראשון.

בלו התחיל את הרבע השני עם שלשה, בעוד שחורציאניטיס בסל ועבירה ובורשטיין בשלשה מהפינה השלימו ריצת 0:9 כדי לקבוע 15:34. ההתקפה של ראשון לציון לא תפקדה, והסנטר היווני ניצל את זה שאף אחד לא יכול לשמור עליו כדי לסחוט עבירות ולדייק מהקו. בורשטיין ופרקינס הצטרפו לחגיגה, וההפרש הצהוב צמח ל-17:42. ג'רמי פארגו ניהל היטב את ההתקפה הצהובה, ושתי שלשות רצופות של בלו עזרן לקבוע יתרון שיא משפיל למדי: 20:56. ראשל"צ עוד צימקה, אך עם הירידה לחדרי ההלבשה עמד היתרון של סגנית האלופה על 25:56.

שש נקודות רצופות של ליאור אליהו קבע 25:60 בפתיחת הרבע השלישי, בעוד שתיים של בורשטיין מהקו ושלשה של פניני העלו את ההפרש ל-41 נקודות משפילות ומביכות: 30:71. מיותר לציין כי המשך הרבע הלך באותה מגמה בדיוק, כאשר כמעט כל התקפה צהובה קבעה יתרון שיא חדש עד אותו רגע. יניב גרין קלע סל יפה כדי לקבוע את תוצאת הרבע, במשחק שכבר איבד את הערך הספורטיבי דקות רבות לפני כן: 30:77.

ההפרש עלה ל-50 עם שלשה של בלו בתחילת הרבע האחרון, כאשר גם דרק שארפ הצטרף לחגיגת השלשות כדי לקבוע 35:85. הכתומים עוד ניסו לנגוס מעט ביתרון, כאשר ריימר מורגן "צימק" ל-89:46, ובתום המשחק 54:93 למכבי תל אביב.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: דייויד בלו 22 (6 מ-11 לשלוש) נקודות, 9 ריבאונדים, ליאור אליהו 16 (8 מ-12 מהשדה) ו-7 ריבאונדים, סופוקוליס שחורציאניטיס 14 ו-5 ריבאונדים, טל בורשטיין 10 ו-5 אסיסטים, צ'אק איידסון 9 ו-5 אסיסטים, גיא פניני 8, ריצ'ארד הנדריקס 5 ו-5 ריבאונדים, דורון פרקינס 4 ו-6 ריבאונדים, דרק שארפ 3, יניב גרין 2, ג'רמי פארגו ואלישי כדיר שיחקו ולא קלעו.

קלעו למכבי ראשון לציון: דארל טאקר 13, דניס קלמנטה 9 ו-4 איבודים, יהוא אורלנד 8, אייל שולמן וריימר מורגן (5 ריבאונדים) 7 נקודות כל אחד, ארון מגי 4 (1 מ-7 מהשדה), דווין מיצ'ל 3, ניצן חנוכי 2 ו-6 אסיסטים, טל קרפלס 1, איגור נסטרנקו ועודד שעשוע שיחקו ולא קלעו.

שחקני הספסל של מכבי ראשון לציון מאוכזבים לאחר הפסד. קובי אליהו
פשוט מביך. הספסל הכתום/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully