וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי מפחד מדני פרנקו?

11.10.2010 / 12:57

למרות כרטיס ביקור נאה, קבוצות ליגת העל עדיין לא רצות להחתים את מאמן חולון שכמעט חזר לעמדת העוזר. מה מרתיע בו כל כך והאם חולון שוב תציל אותו?

כמות אנשי הספורט להם אין ערך בויקיפדיה הולכת ומתמעטת. אפילו ספורטאים זניחים מוצאים את הדרך להשתחל לשם. אלא שדני פרנקו, מאמן הפועל חולון, עדיין לא זכה להיכנס לשם. למרות עבודתו בנבחרות ישראל, למרות הזכייה בגביע עם הפועל חולון ושם של מקצוען בתחום, כל זה עדיין לא מצא את הדרך להתאגד תחת ערך מחייב. אם היה מדובר בויקיפדיה בלבד, מילא. אלא שפרנקו, מאמן עם כרטיס ביקור מרשים למדי, עדיין מתקשה למצוא קבוצות שיעסיקו אותו והעונה כבר הסכים לשמש עוזר מאמן למיקי דורסמן ורק יד המקרה והכיס הריק הזיזו אותו אל כיסא המאמן הראשי בחולון ("לא היה לנו כסף אז והיינו חייבים להתפשר על מאמן זול יותר", מודה טובי שוורץ, היו"ר הקודם).

דני פרנקו מאמן נבחרת הנוער של ישראל. קובי אליהו
למי בכדורסל הישראלי יש סבלנות למאמנים עקשנים? פרנקו/קובי אליהו

קבוצות החליפו מאמנים, קבוצות רצו לשדרג את עצמן, אבל עדיין לא ראו בפרנקו כאיש לעשות זאת, בניגוד לדעה הרווחת על האיש - סיטואציה שהביאה אותו להסכים לחזור לעמדת העוזר בחולון למרות שלא אהב זאת. למה פרנקו שוב צריך לחזור לחולון בסיטואציה כזו שבה הוא זקוק לקסמים?

חייב להיות פחות עקשן

אחד הדברים המדהימים בכדורסל הישראלי הוא שמאמנים טובים ומנוסים מבלים שנה שלמה בבית. זה קרה גם לפרנקו, שאחרי שנה מדהימה בחולון וכנגד כל הסיכויים, סיים עם תואר והצעיד את חולון למקום הרביעי (בליגה הרגילה), אבל זה לא הספיק לו כדי להישאר. פרנקו נימק זאת בשוק מצומצם, אבל זה לא רק זה: פרנקו נחשב לעקשן מדי ומנהלים לא אוהבים מאמנים עקשנים מדי.

"יש הרבה מאמנים טובים בשוק שלא נלקחים פה בחשבון", מסביר המנהל המקצועי של איגוד הכדורסל, מולי קצורין. "קח למשל את ארז אדלשטיין. אין הרבה מאמנים ברמתו, והוא בכל זאת לא מאמן כמה שנים. יכול להיות שיש מי שחושב שיש פה כדורסל כל כך טוב שלא צריך מאמנים כאלה, אבל יותר הגיוני שאנשים טועים כל הזמן. גם בנוגע לפרנקו. מספר הקבוצות שמוכנות להשקיע לא גדול. יש מאמנים לא פחות טובים מדני שיושבים בחוץ. חיפה, גלבוע/גליל וירושלים באו הקיץ עם מאמן מסומן, ולכן הוא לא נלקח בחשבון".

גם יורם חרוש, ששימש עד לא מזמן כמנהל העל של הנבחרות הצעירות וליווה בין השאר את נבחרת הנוער, בראשה עומד דני פרנקו, מתקשה למצוא הסברים לכך שפרנקו התקשה למצוא את עצמו בשוק המאמנים. "זה לא קל להסביר את זה", הוא אומר. "זו נקודה מאוד תמוהה כי אין הסברים קלים לסיפור הזה. מאחר והייתי קרוב לדני ואני מכיר את העבודה שלו מקרוב, אני יכול להגיד שמדובר במאמן עם דרך ועם מקצוענות. אני חושב שזה שהוא עמד על שלו, הפריע לו למצוא קבוצה. בחולון דרשו שהוא יירד משמעותית בשכר, וזה בא דווקא אחרי עונה כל כך מדהימה שהתחילה אותה ללא ציפיות. לצערי זה חלק מהחוליים של הספורט שלנו, שיש לא מעט מאמנים טובים שלא מאמנים".

חייב לעבוד עם צוות

את כמות המחמאות ששמעתי על דני פרנקו במהלך הכנת הכתבה, היה טוב אם הייתי מאגד לתוך קלסר ושולח בתרגום לאנגלית לרוברט היית ולקאסיב פאוול, הזרים החדשים של חולון, שישחקו שנה ראשונה בארץ. הכל נאמר עליו: טקטיקן משובח, סקאוט נהדר לזרים, מקדם צעירים. מספרים על מאמן עם רשימת שחקנים שהוא מתכנן להביא לא רק לעונה הזו לא גם לבאות. רק דבר אחר מנסים להסתיר: למה עדיין קבוצות נרתעות ממנו. "במילה אחת, הוא פרנקוביץ', כך אני קורא לו", שולף טובי שוורץ את ההשוואה המאוד יומרנית לדושקו איבנוביץ', מאמן קאחה ויטוריה. "הוא אחד המקצוענים שיש, רציני מאוד עם מוסר עבודה גבוה מאוד, מכור למקצוע שלו".

גם ליאור ליפשיץ, שחקנה של עירוני אשקלון ששיחק אצל פרנקו לפני שנתיים, מצטרך לחגיגה: "בתור רכז למדתי ממנו המון ברמה של ניהול קבוצה. הוא מצטיין בהבאת שחקנים שייתנו לו 140 אחוז, ובקבוצה שלנו לפני שנתיים אין ספק שסך החלקים עלה על השלם. הוא לקח קבוצה עם שחקנים ברמה מסוימת ועשה מאיתנו קבוצה גדולה. הבן אדם חי ואוכל 24 שעות ביממה כדורסל, והוא יודע בדיוק מה הולך להיות בכל שנייה באימון".

נו, אבל זה עדיין לא מסביר למה קבוצות לא קופצות עליו. כדי להבין זאת, מעבר לעניין העקשנות, צריך לחזור לקדנציה הטראומטית שלו בגליל ובעימות שלו עם ההנהלה – עימות שגם הנהלות אחרות היו מודעות אליו. פרנקו, למי ששכח, הוחלף אחרי תשעה משחקים, וגם מקום שישי עם הפועל גלבוע עפולה לא שכנע את ראשי הקבוצה להעדיף אותו על פני אבנר יאור. "הוא מתנהג עדיין כמו ילד והוא צריך להתבגר", אומר ירון אוחיון, המשמש כיום כיו"ר הפועל גלבוע/גליל עליון. "למרות שהוא נחוש ומקצוען, הוא צריך ללמוד לעבוד בצוות, לשתף את האנשים שמסביב לקבוצה ועם הבגרות הזו הוא יכול להגיע לכל קבוצה בארץ".

את הדברים הוא אומר כמובן על רקע העובדה שלאורך השנים פרנקו לא עבד עם עוזר מאמן דומיננטי. אוחיון מסביר שחלק מתהליך הבגרות שפרנקו צריך לעבור, קשור בעבודת צוות. "כנראה שהוא תמיד עבד לבד", מוסיף אוחיון. "כשאתה מגיע לאמן קבוצת בוגרים, אתה כבר לא לבד. יש את ההנהלה, כי זה לא בית ספר בליך שאתה מאמן. צריך לדעת ללמוד לעבוד עם ביקורות ולהיות קשוב, ובקטע הזה דני פרנקו קצת לוקה בחסר, אבל אני מאמין שככל שהזמן יעבור, זה גם יקרה. הוא לא נוהג לתת לכל האנשים שמסביבו את המשקל הראוי שלהם, ואמרתי לו את זה לא מעט פעמים".

חייב עוד קסם

המסקנה: פרנקו חייב עוד עונת קסמים עם חולון כדי לחדד את השאלה הלא ברורה שהעלנו בכתבה ולתת לקבוצות הבכירות בליגה לחשוב עליה שוב. עם סגל הישראלים האיכותי שמשחקים אצלו, שכולל את מורן רוט, ניר כהן, ג'יימי ארנולד ועמית בן דוד, זה בהחלט אפשרי, אם כי הזרים ריץ' מלצר ורוברט היית הם עדיין חידה גדולה. "אין לי ספק שחולון יכולה להצליח השנה למרות כל הבעיות", מוסיף ליפשיץ. "אני יודע כמה הם עובדים קשה כדי לבנות קבוצה תחרותית שתגיע לשלבים המכריעים של העונה. למרות שהם התחילו את ההכנות מאוחר וייקח להם קצת יותר זמן להיכנס לעניינים, אני עדיין מאמין בצוות שיש שם. הקהל ודני זו נוסחה מנצחת".

אוחיון מחדד שזו בדיוק הסיטואציה שנוחה לפרנקו להצליח. "לדעתי, לדני יש את היכולת לנהל קבוצה דווקא במצבים האלה", מספר אוחיון. "יש לו מוטיבציה וכישרון והוא יודע לעשות דברים יפים מכלום ובמקום שיש בו פחות ציפיות". קצורין נשמע דווקא קצת יותר הססן: "פרנקו יודע להטריף קבוצה. אלא שיש השנה זרים טובים בליגה והשאלה היא איך יהיו הזרים בחולון והאם הם יביאו את האקסטרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully