וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטש: "נהניתי לראות את הקבוצה מהצד"

10.10.2010 / 23:06

מאמנה של הפועל ירושלים שהורחק פרגן לקבוצתו: "הראינו הרבה אופי". בית הלחמי: "נהיה קבוצה מעניינת, לטוב ולרע"

בתחילת המשחק בין הפועל ירושלים לעירוני אשקלון, היו כאלה שהתאכזבו מכך שהקהל הירושלמי לא מילא את אולם מלחה בו התקיים המשחק. אלא שאם לשפוט לאחר סיום המשחק שנערך הערב (ראשון) הרי שמי שלא הגיע למלחה הוא זה שהפסיד. משחק רבע גמר גביע המדינה השני התאפיין בעיקר בלחימה והרבה דחיפות בין השחקנים, כשגם עודד קטש, מאמן ירושלים לא נותר רגוע ומצא את עצמו מורחק אל היציע בעבירה טכנית שניה, דווקא ביום בו הוא חוגג יום הולדת. זה נגמר 80:83 להפועל ירושלים בסיום, ואפשר רק לקוות שככה הולכים להיראות שאר משחקי הליגה שתיפתח בקרוב.

כוכב המשחק עבור ירושלים היה ללא ספק יוגב אוחיון, שמילא את החור שהותירו וויל סולומון ויובל נעימי הפצועים, ולקח מנהיגות על הקבוצה. "אני שמח שעשינו קאמבק גדול והראינו הרבה אופי, אף על פי שהיו חסרים לנו שני שחקנים חשובים בסגל, אבל בכדורסל אין וואקום. כשאחד חסר השני צריך לשדרג את עצמו", אמר אוחיון בסיום. על הקאמבק של הקבוצה ברבע האחרון, אז פיגרה ב-10 הפרש, אמר הרכז: "חזרנו למשחק בזכות הקהל. הראינו כדורסל קבוצתי אדיר וזה מגיע לקהל ומגיע לעודד קטש".

אוחיון המשיך ואמר: "היה באמת ערב מהנה, כיף לצופים וכיף לשחקנים ולמאמנים שהיו על המגרש. מגיע לאשקלון את כל המחמאות, הם באו ושיחקו כמו גברים. הם הובילו עלינו ברוב שלבי המשחק ברוב הקטגוריות. הוצאנו לפועל את מה שהמאמנים ביקשו מאיתנו לעשות, אבל היינו חסרים שני שחקנים חשובים בסגל, ואני שמח ששאר הרימו את הרמה שלהם. עודד נתן לי ולג'ייסון ריץ' את המפתחות, ואני שמח שזה יצא לפועל". על היכולת שלו אמר הגארד: "אני עובד, מרגיש קצת יותר בטוח בזריקה שלי. כמובן שהביטחון בא מהמאמנים וזה עוזר. אני לא מסתכל על ההיבט האישי, זה חשוב לי שמבחינה קבוצתית הראינו את האופי, ושבסוף ניצחנו".

מאמן הקבוצה, עודד קטש, שכאמור איבד את שלוותו והורחק אל היציע, התייחס בסיום להרחקה: "אין לי מה להתייחס לזה יותר מדי, אני לא אחראי על השופטים. קיבלתי שתי עבירות טכניות, אף על פי שלא היה משהו שחייב את שתי הטכניות, אבל לא נורא. אולי זה סימן טוב, שאני מרגיש בבית. אני מאוד סומך על העוזר שלי, דרור כהן ומאוד נהניתי לראות את הקבוצה מהצד". על המשחק עצמו אמר קטש: "הראינו אופי וחזרנו ללחוץ. יוגב אוחיון נתן משחק מצוין, משה מזרחי עלה יפה מהספסל. היה ברור שיהיה לנו קשה מול קבוצה עם הרבה מאוד גארדים". על שני השחקנים שלו שלא היו יכולים לשחק אמר המאמן: "וויל סולומון לא ישחק ביום רביעי ויובל נעימי בספק. אנחנו רק עם שני רכזים שיכולים להניע את הכדור וזו בעיה".

קטש הוסיף על משחקו של אוחיון: "יוגב נתן משחק מצוין, יוצא מן הכלל טוב. אין הרבה שחקנים ישראלים שיכולים לשחק 40 דקות כמו שהוא שיחק. זה יוגב, עם כל האגרסיביות והאתלטיות. חששתי מזה לפני המשחק, על העומס שעלול להיות עליו השבוע". המאמן אף ציין את הצדדים החיוביים של המשחק: "אפשר לקחת בעיקר את האופי והביטחון מהקאמבק. זה משהו טוב שאני לוקח מהמשחק הזה". על דיון דאוול, שנפגע בראשו ממרפק של ראשון טרנר לקראת הסיום אמר המאמן: "דיון יהיה בסדר, הוא יתאושש".

המאמן ציין כי העובדה שהיה ללא שני הגארדים המובילים של הקבוצה פגעה בו, והתייחס למעמדו של יובל נעימי. כזכור, אביו של נעימי זעם על ירושלים דרך התקשורת ואמר כי הקבוצה פוגעת במכוון בקריירה של בנו. "המעמד של יובל לא השתנה", אמר קטש. "הדברים קצת נופחו, לא היה שום דבר חריג מגבולות מערכת היחסים שבקבוצת כדורסל. דברים הובהרו, אבל אם זה לא היה יוצא החוצה, זה היה נשאר במסגרת הקבוצה. יובל שחקן מוביל בהפועל ירושלים, יש לי תוכניות גדולות עבורו".

"נהיה קבוצה מעניינת, לטוב ולרע"

באשקלון ירדו ברגשות מעורבים מהמשחק הערב. מצד אחד- הקבוצה הציגה כדורסל נפיץ, עם זרים נהדרים (פרואיט, פיקט ופארמר) והיתה קרובה מאוד לגנוב ניצחון יוקרתי במלחה מול הקבוצה המארחת והעדיפה. מצד שני- שחקניו של בית הלחמי כבר החזיקו ביתרון 10 ברבע האחרון, ודווקא אז הציגו חוסר ניסיון, לקחו זריקות קשות וראו את היתרון שלהם נעלם כלא היה. אשקלון מודחת מגביע הליגה, אבל יכולה להיות אופטימית לקראת הליגה עצמה, שהולכת ומתקרבת.

"אני מאוד נהניתי", אמר בסיום מאמן אשקלון, אריאל בית הלחמי. "אני תמיד נהנה לבוא לפה. המגרש אמנם לא היה מלא, אבל בסך הכל מבחינת אווירה, זה אחד האולמות שהכי כיף לשחק בו בארץ. היה משחק קשוח עם קצב טוב, אבל אנחנו עדיין לא מחוברים. הפועל ירושלים הרבה יותר מחוברים מאיתנו, אנחנו עדיין לא יודעים לאיפה ללכת ולמי. בכזה משחק אני שבע רצון וחבל שנגמר בסוף איך שנגמר".

על הקבוצה שמתפתחת תחת ידיו אמר המאמן: "אמרתי שנהיה קבוצה מאוד מעניינת לטוב ולרע. לגייב (פרואיט) יש את הנטייה שהוא הולך לישון. בתחילת המשחק הוא קיבל מדאוול דאנק וריבאונד התקפה, וזה הספיק לי". על המשחק הסוער שהיה על הפרקט, במהלכו נרשמו לא מעט עימותים בין שחקני הקבוצות, אמר בית הלחמי: "אני לא יודע אם יש יריבות בין המועדונים, יש קבוצות שיש ביניהם מאצ'אפים מעניינים. אני חושב שיש מסורת יפה בין שני המועדונים האלה. שנה שעברה הפסדנו בבית וניצחנו כאן".

ג'ון ג'ייקס, שהיה אחד הכוכבים של אשקלון הערב עם 19 נקודות (4 מ-5 לשלוש) אמר לאחר ההפסד: "ציפינו למשחק פיזי מול קהל ביתי, והם קבוצה טובה. ידענו שזה יהיה אתגר גדול בשבילנו, הם היו בפיגור 8 ועשו מהלכים גדולים. אני והקבוצה עשינו כמה טעויות לקראת הסיום והפסדנו. בשלב הזה של העונה אי אפשר לקבוע מי קבוצה גדולה, באנו עם הרגשה שאנחנו יכולים לנצח. אנחנו באנו כאנדרדוג, אבל יש לנו את הכישרון לנצח קבוצות כמו ירושלים גם אצלם בבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully