וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורסל לאומית: משלוש תצא עולה

5.10.2010 / 12:59

הליגה הלאומית יוצאת לדרך כשבצמרת הפועל ת"א, מ.כ הבקעה ועירוני ר"ג ילחמו על העלייה, שאול חוזר ובאר יעקב ינסו להפתיע

עונת 2010/11 בליגה הלאומית בכדורסל תצא הערב (שלישי) לדרך כשבמוקד העניינים המפגש המסקרן בין עירוני נהריה של שאול אייזנברג להפועל תל אביב המתקמבקת. 14 קבוצות הלאומית ייאבקו השנה על כרטיס אחד לליגת העל, בעוד שתי קבוצות ייפרדו מהליגה בסוף העונה ויירדו לליגה הארצית. רק לפני מספר שבועות נקבע כי בליגה יהיו 14 קבוצות ולא 16 לאחר ויתורן של הפועל חיפה ומכבי פתח תקוה על המקום בליגה השנייה. רגע לפני כדור הפתיחה, הנה היכרות עם הליגה הישראלית האמיתית.

מטרה ברורה – ליגת העל

הליגה הלאומית תקבל העונה את החשיפה הגדולה ביותר בשנים האחרונות בזכות חזרתה של הפועל תל אביב לליגה. הקבוצה, שהפכה השנה בחזרה להפועל תל אביב אחרי שלוש עונות כהפועל אוסישקין, סימנה לעצמה את העלייה לליגת העל כמטרה, ובנתה סגל חזק מאוד. המאמן שרון אברהמי, שממשיך לעונה שנייה, צירף את שני הזרים הטובים בליגה אשתקד, אדריאן אוטר ובריאן אוסברי, ואת אלעד אליהו. השלושה מצטרפים למתן נאור, טוהר חיימוביץ', ירון להט ויריב רוקני, וביחד יצעידו את הפועל תל אביב לפחות לאחד משלושת המקומות הראשונים.

הקבוצה שלדעת לא מעט פרשנים היא החזקה בלאומית היא מ.כ הבקעה, שוויתרה העונה על העלייה בה זכתה אשתקד. המאמן עמיר עוזי, שמונה לתפקיד לאחר פיטוריו של חנן הירשוביץ' השבוע, יצעיד קבוצה מוכשרת עם שני זרים האימתניים סטפון ברדפורד ורוב בראון, ישראלים ברמה הגבוהה ביותר בלאומית בדמותם של איתי לב, נועם מטלון, אילון זגורי ויחזקאל סקוורר ועוד מספר צעירים.

מי שעוד מסומנת כמועמדת לעלייה היא עירוני רמת גן של ויקטור סקורניק, אחד ממאמני הנוער המובילים בישראל בשנים האחרונות, שבנתה סגל עמוק שכולל את יריב יצקן, איציק אוחנון, ולאדי ירמישין, אור ברנר, ארז קוחנסקי, אייזק רוזפלט וג'אי לואיס. כשרמת גן תמצא זר איכותי נוסף, היא תוכל לדבר על עליית ליגה כמטרה ריאלית.

יחפשו לגנוב את ההצגה

היורדת מליגת העל עירוני נהריה התחברה לה רק שבועות ספורים לפני תחילת הליגה, בזכות רכישת הקבוצה על ידי קבוצת אנשי עסקים בניהולו של שאול אייזנברג. הקבוצה צירפה את המאמן דודו זיסקינד, הזרים ג'ושיי רוקט ואיברהים סאני והישראלים עדי פרג, אסף אוחנה, איתי קרביוב, הרן שיפמן וולרי גנדלין. יורדת נוספת היא הפועל עפולה, עם המאמן הצעיר רועי פרל, שצירף לסגל את הישראלים טל דן, אבי אליהו ואייל סולומוביץ' והזרים דרנל יוג'ה וג'וזף מאוריס. שתי הקבוצות לא מספיק טובות כדי לעלות, אך שאול אייזנברג כבר הצליח להדהים בעבר את הכדורסל הישראלי.

מכבי באר יעקב של רמי הדר היא מי שמסומנת כסוס השחור של הליגה הלאומית. אחד המאמנים המנוסים בליגה צירף את ג'רמיין הול הוותיק ואת רון ג'ונסון ששיחק בעבר ברמת גן ובגליל, ולידם בנה על שלושה שחקנים ששיחקו אצלו אשתקד באשדוד: אופיר פרחי, איתי לוי וגלעד קרני. באר יעקב נראתה טוב במשחקי האימון, ופחות מפלייאוף עליון ייחשב מבחינתה כאכזבה. קבוצה נוספת שתנסה לדגדג את הצמרת היא אליצור יבנה, שאיבדה לאחרונה את אייל שולמן לראשון לציון. דבון הארדין, בחירת דראפט לפני שנתיים, וצ'אד טימברלייק, ינסו להצעיד את המאמן נתי כהן להצלחה, כשהישראלים צפריר וולפר, אלעד הופמן, ניר גולן, דניאל תמיר וגיא כהן ייתנו מאבק לכל קבוצה בליגה.

קרית טבעון, שגם השנה ממשיכה כקבוצת הבת של מכבי חיפה, פספסה אשתקד את העלייה רק בחצי גמר הפלייאוף. השנה הקבוצה היא צנועה יותר, תתבסס על הזרים רודני ווב וטרמיין סטיבנס, ובוגרי מכבי חיפה קובי אייזיק, בר טימור המוכשר, אור פלבניק ולירז אריאלי, ותקווה להמשיך להפתיע. אליצור רמלה, שרשמה סוף עונה מרשים אשתקד, התחזקה ברכזים ותיקים בדמותם של אילן ברקוביץ' וליאור לוי, והזרים סילבסטר ספייסר וקינה יאנג ינסו למשוך את רמלה להצלחות גם בכדורסל הגברים.

רוצים רק להעביר עונה שקטה

הפועל יקנעם/מגידו, שלא הצליחה להעמיד תקציב לליגת העל, הצליחה רק ברגע האחרון להעמיד קבוצה ללאומית. הקבוצה החלה העונה בשיתוף פעולה עם מכבי תל אביב, וקיבלה אליה את מיטב שחקני הנוער של המועדון בראשות כרמל בוכמן ונמרוד טישמן שחזרו אחרי שנה במכללות, כמו גם יונתן שטרקמן ותומר בר אבן. כשלצידם נמצאים הזר רמון קלמנטה מאשדוד ומיכאל בדלוב המוכשר, ביקנעם/מגידו חולמים גם העונה על פלייאוף עליון אך קשה להאמין שיצליחו להשיג את המטרה הזאת.

הפועל בארי התחזקה במאמן חנוך מינץ שבונה על קבוצה צעירה עם ארבעה שחקנים ישראלים בולטים: דניאל איידן, יותם שירן, יועד בית יוסף ואלעד כנפו. הזרים דיוויד פאריס ואל פישר ינסו למשוך את בארי מעבר לפלייאוף התחתון העונה, אך המשימה לא תהיה פשוטה. הפועל כפר סבא/כוכב יאיר, שהייתה אשתקד אחת המפתיעות בליגה ושיחקה בפלייאוף העליון, תקווה להמשך ההתקדמות של עומר רוב, אבירם זליקוביץ' ושלומי הרוש, בצירוף שחקני הרכש הזרים אריק טריימל וג'רמיין ג'קסון, ואולי לרשום עונה שנייה מפתיעה.

מכבי הוד השרון החתימה לפני שבוע את סטנלי ברנדי, שמצטרף לג'טים יאנג, גרי גנדל והצעירים עמית ביר-כץ ודור אליהו (האח של ליאור) בניסיון לא לרשום עונה בתחתית הליגה. הפועל לב השרון של יניב בורגר מסומנת כאחת הקבוצות שיילחמו העונה כנגד הירידה, אך המאמן מקווה כי האולם הביתי והיכולת של ינעם אירם, רביב פיטשון וטל רונן המוכשרים והזרים אייבן מקפרלין ואנטואן דובי תעזור לו לחלץ את הספינה מוקדם ממאבקי הירידה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully