וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: 3:3 דרמטי בין מכבי חיפה לבית"ר ירושלים

מכבי חיפה ובית”ר ירושלים סיפקו לחובבי הכדורגל הישראלי משחק מהנה ואטרקטיבי, שהסתיים ב-3:3 דרמטי

בשנות ה-80 אפיינה את המפגשים בין מכבי חיפה לבית"ר ירושלים נוכחותם המורגשת של שחקני הבית הצעירים. שני המועדונים, כל אחד מסיבותיו, חווים סוג של רטרו בתחום, והערב (ראשון) ראו 13 אלף הצופים בקרית אליעזר לא מעט כישרונות צעירים (חלקם תוצרת מחלקות הנוער) מתרוצצים על המגרש. בסופו של דבר שתי הקבוצות סיפקו משחק קצבי ודו צדדי עם כדורגל מצוין ודרמה גדולה, שהסתיימה ב-3:3 עם שער בתוספת הזמן. אמנם חלק מהצעירים ביצעו טעויות לא מחויבות וההגנות היו פגיעות למדי, אך זה מחיר ההשקעה. בסך הכל בשני הצדדים יכולים להיות מרוצים מדור העתיד, וכמובן שהקהל יכול להתענג מחגיגת שערים ומערב כדורגל מהנה.

אייל גולסה כבש ראשון לחיפה (17), כריסטיאן גונזאלס השווה ל-1:1 אחרי שתי דקות (19), סמואל יבואה קבע 1:2 לבית"ר עם פתיחת המחצית (47), המחליף שלומי אזולאי עלה מהספסל וכבש צמד נהדר (65 ו-77), אבל בתוספת הזמן חן עזריאל, בשער שוויון מתוק, קבע 3:3 נהדר.

שלומי אזולאי שחקן מכבי חיפה חוגג עם ג'ון קולמה. ברני ארדוב
חילוף בינגו שלא הספיק לניצחון. אזולאי/ברני ארדוב

בהיעדרם של יניב קטן וליאור רפאלוב, הפתיע אלישע לוי כשהציב את הילד סינטאיהו סלליק בהרכב הראשון כקשר שמאלי. סלליק, ששיחק רק פעם אחת בליגה באותו תיקו זכור לשמצה מבחינת הירוקים במחזור הסיום של העונה שעברה, נכנס במהרה לעניינים וסיפק מצבים בזה אחר זה. בדקה השביעית מוחמד גדיר היה האיש שצריך היה לכבוש מבישול של הילד, אבל משה מישאלוב הבית"רי הציל מהקו. עשר דקות לאחר מכן אף אחד כבר לא הושיע, כשסלליק תעתע באביתר ברוכיאן ובסיום המהלך אייל גולסה הגיע מהקו השני וירה פנימה.

הקצב הנהדר נמשך, ושתי דקות לאחר מכן הגיע השוויון של האורחים, שהביכו במספר מקרים את ההגנה הכבדה של סגנית האלופה. קרן של עידן טל בדקה ה-19 הורחקה בצורה איומה מצד ג'ון קולמה, והבלם כריסטיאן גונזאלס היה במקום כדי לכבוש שער בכורה ולהקפיץ את מאות האוהדים שעשו את הדרך מירושלים. סלליק ועידן ורד (הופעה סבירה מול קבוצתו לשעבר) המשיכו לעשות צרות לבית"ר מהאגפים, אבל לא זכו לתמיכה מספקת מצד המגנים שהציגו יכולת מאכזבת. בית"ר, מצידה, ויתרה על השליטה במרכז המגרש ובנתה בעיקר על מתפרצות מהירות .

הדבר החשוב ביותר מבחינת בית"ר במחצית הראשונה היה סגירתו של פיטר מסיללה. המגן השמאלי הוא סוג של פליימייקר במכבי חיפה, והעבודה של סטיבן כהן עליו עשתה שירות נהדר עבור אורי מלמיליאן. כהן גם ידע לצאת קדימה, ובדקה ה-47 ניצל שגיאה אומללה של שי מימון ובישל לסמואל יבואה שקבע 1:2. אלישע לוי זרק את הכלים ההתקפיים למגרש עם שילובם של תומר חמד ושלומי אזולאי, וחלוץ הרכש מהפועל כפר סבא נתן תמורה אחרי שתי דקות על המגרש, כשמסיללה סוף סוף עשה פעולה התקפית ראויה וסידר לו שער קל בדקה ה-65 אחרי יציאה גרועה של אריאל הרוש.

אזולאי גנב את ההצגה באופן סופי בדקה ה-77, כשקיבל כדור מוולדימיר דבאלישווילי ושלח פנימה. הצעירים של מכבי חיפה מוכיחים בגרות? לא עד הסוף. דקה בתוך תוספת הזמן, כשביציעים כבר מתחילים לחגוג עלייה למקום הראשון, הדף אמיר אדרי בצורה לא מספיק טובה והמחליף הבית"רי חן עזריאל ניער את איגנסיו קאנוטו החלש וקבע 3:3 סופר-דרמטי. כשההגנות רחוקות משיאן, הקהל נהנה. הלוואי עוד ועוד משחקים כאלה בליגת העל שלנו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
סמואל יבואה שחקן בית"ר ירושלים (ימין) כובש מול אמיר אדרי שוער מכבי חיפה. ברני ארדוב
אין הגנות, אין דאגות. יבואה כובש מול אדרי/ברני ארדוב

מחצית ראשונה

דקה 7: סלליק, הבחירה המפתיעה של אלישע לוי למילוי מקומו של רפאלוב, פרץ נהדר בצד ימין ומסר לגדיר, שבעט לא מספיק טוב וראה את מישאלוב מציל מקו השער.

דקה 15: דבאלישווילי חמק מהשמירה על קו שמאל והעביר כדור רוחב אותו קלט הרוש לפני שגדיר הגיע אליו.

דקה 17: גול! סלליק החליף מסירות עם ורד והעביר רוחב לעבר דבאלישווילי. דסה הרחיק רע, וגולסה עט על הריבאונד וירה לרשת העליונה מתשעה מטרים. שער ראשון העונה לקשר הצעיר, 0:1 למכבי חיפה.

דקה 19: גול! טל הגביה קרן לרחבת חיפה, קולמה הרחיק רע והבלם גונזאלס המשיך עם בעיטה חזקה בין כל שחקני ההגנה ופנימה. שער בכורה לאורוגוואי בבית"ר ופתיחה נהדרת למשחק, 1:1.

דקה 23: טל השתחרר מקאנוטו ומסר ימינה לעבר אבירם ברוכיאן, שבעט כדור חד בימין סמוך לקורה הרחוקה.

דקה 36: ורד הגביה כדור קרן לפינה הקרובה, הנגיחה של גולסה חלפה מעט מעל המשקוף.

יניב קטן שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
הירוקים היו זקוקים לניסיון שלו בסיום. קטן/ברני ארדוב

מחצית שנייה

דקה 47: גול! המהפך של בית"ר מושלם, באדיבותו של מימון. הבלם המקומי ממש מסר סטיבן כהן, שמסר כדור פשוט וכל שנותר ליבואה הוא לכבוש משלושה מטרים. טעות אומללה של מימון, 1:2 לבית"ר ירושלים.

דקה 55: בית"ר יצאה לעוד מתפרצת, יבואה מסר לאחור לסטיבן כהן, שבעט ישר לידיו של אדרי.

דקה 59: ורד הגביה מצד שמאל, הרוש יצא גרוע ובן שושן היה במקום כדי להרחיק.

דקה 64: יבואה השאיר אבק לקאנוטו ומימון, ומ-16 מטרים בעט למרכז השער ואדרי הדף.

דקה 65: גול! מיד בצד השני מגיע השוויון. מסיללה סוף כל סוף ברח לסטיבן כהן והגביה לרחבה, הרוש יצא בצורה איומה והמחליף אזולאי נותר חופשי וכבש אחרי שתי דקות בלבד על המגרש. משחק נהדר, 2:2.

דקה 77: גול! הפעם לאף אחד לא יכולות להיות תלונות לחילוף של אלישע. דבאלישווילי שלח בכדור עומק נהדר את אזולאי, שברח לגונזאלס ובעט בימין כדור שטוח שבלבל את הרוש ונכנס פנימה. עוד מהפך, הפעם לזכות המארחים שעולים ל-2:3.

דקה 81: חמד בעט מ-18 מטרים, הכדור פגע במישאלוב וחלף מעט מעל המשקוף.

דקה 88: עוסמאן עלה לעזרת ההתקפה ובעט מ-25 מטרים, הרוש נגע קלות ושלח לקרן.

דקה 90+1: גול! בית"ר שלחה את כולם קדימה. אדרי הדף את הנגיחה של בן שושן, אבל עזריאל היה במקום כדי ללקט את הריבאונד, לעקוף את קאנוטו ולקבוע 3:3 דרמטי.

דקה 90+2: מסיללה העביר כדור רוחב, אזולאי כבר חלם על שלושער ואביתר ברוכיאן חילץ ברגע האחרון. משחק גדול ונטול הגנות הסתיים ב-3:3.

הרכב מכבי חיפה: אמיר אדרי, עלי עוסמאן, שי מימון, איגנסיו קאנוטו, פיטר מסיללה, ג'ון קולמה, עידן ורד (שלומי אזולאי, 63), אייל גולסה, מוחמד גדיר (תומר חמד, 53), סינטאיהו סלליק (גוסטבו בוקולי, 80), ולדימיר דבאלשווילי.

הרכב בית"ר ירושלים: אריאל הרוש, אלי דסה, כריסטיאן גונזאלס, משה מישאלוב, אביתר ברוכיאן, דן איינבינדר (סרג' איילי, 80), עידן טל, סטיבן כהן (חן עזריאל, 75), אבירם ברוכיאן (קובי מויאל, 71), עמית בן שושן, סמואל יבואה.

איש המשחק

שלומי אזולאי

החלוץ הטברייני שידר במשחקיו הראשונים במדי מכבי חיפה בעיקר פחד במה, אך הערב, במשחק הכי גדול בו נטל חלק בקריירה הצעירה שלו, הוא פרע את השטרות באופן מוחלט. בדקה ה-63 הקפיץ אותו אלישע לוי מהספסל, ושתי דקות בלבד הספיקו לו כדי להתמקם נהדר ברחבה ולקבוע שוויון במשחק. ריבוי החלוצים על המגרש הפך את מכבי חיפה למסוכנת הרבה יותר, ואזולאי היה שם כדי לקבל מסירת עומק מדבאלישווילי ולעשות מהפך שחתום אך ורק על שמו. לצערו, זה לא הספיק לניצחון, אבל מדובר בצעד ראשון מוצלח בדרך להשוואות המתבקשות עם קודמו בתפקיד, שלומי אחר - שלומי ארבייטמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully