וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדליית ארד לנבחרת ישראל באולימפיאדת השחמט

הנבחרת סיימה ב-2:2 עם זוכת הזהב אוקראינה, ובדרכה למדליה השנייה בתולדותיה גברה על מעצמות כמו ארה"ב והונגריה

נבחרת השחמט של ישראל זכתה היום (ראשון) במדליית ארד באולימפיאדת השחמט שמתקיימת בחאנטי מאנסיסק שברוסיה. זוהי הפעם השנייה בתולדות ישראל שהנבחרת זוכה במדליה אולימפית. הישג השיא היה לפני שנתיים בדרזדן שבגרמניה, אז זכתה הנבחרת במדליית כסף. בדרכה למדליית הארד גברה ישראל על מעצמות שחמט כמו ארה"ב, הונגריה והולנד.

הנבחרת סיימה היום בתיקו 2:2 עם נבחרת אוקרינה שזכתה במדליית הזהב. באולימפיאדה השתתפו 143 מדינות וישראל הקדימה מדינות כמו סין, ארמניה, אזרבייג'ן, אנגליה וארה"ב. באולימפיאדה השתתפו גם נבחרת ממצרים, נבחרת פלסטין ויתר מדינות ערב.

בסיבוב הראשון נפסק ניצחון טכני לישראל לאחר שנבחרת תימן סירבה לשחק נגדה מסיבות פוליטיות. מחאה על כך הועברה על ידי אביב בושינסקי, יו"ר האיגוד הישראלי לשחמט. בעקבות הזכייה במדליה אמר היום בושינסקי שעל הרשויות בישראל להכריז על השחמט כספורט לאומי ולשם שינוי להקצות לו את המשאבים הדרושים, כדי לפתח את דור העתיד גם כדי שיוכל להמשיך להתמודד בזירה הבן לאומית וגם כמנוף לחינוך לספורט חינוכי והישגי.

"לצערי", הוסיף בושינסקי, "ללא השקעה אמיתית בשחמט בישראל נתקשה לשחזר את ההישגים המקנים כל כך הרבה כבוד למדינה. אין ענף ספורט ישראלי שמצליח לצבור כמות כזו של הישגים ומציב את ישראל כמעצמת על בתחום השחמט. הגעה להישגים שכאלה כרוכה בהשקעה אדירה וללא הקצאת המשאבים הדרושים לכך, אנו נאבד את הבכורה גם בזירה הזו".

"מדינות כמו טורקיה, ואפילו מצרים עשו התקדמות אדירה בתחום, וכדי שבעתיד לא נמצא עצמנו מפגרים אחריהן חייבת המדינה לסייע לענף הן ברמה הכלכלית והן ברמה בהכללתו כחלק אינטגרלי מתוכנית הלימוד של בתי הספר - בדיוק כפי שנעשה בטורקיה וברוסיה", הוסיף בושינסקי.

  • עוד באותו נושא:
  • שחמט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully