וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוצח השקט

הליגה הצרפתית הראשונה פספסה אותו, מכבי תל אביב עטה על המציאה והפכה אותו לשחקן הכי בטוח בהרכב המתחלף שלה. האם ג'יבריל סידיבה הוא הקשר האחורי שהצהובים חיפשו במשך שנים?

ארבעה ימים לפני סיום מחנה האימונים של מכבי תל אביב במירלו, נחת בהולנד ג'יבריל סידיבה. יום לאחר מכן המתין לקבוצה משחק אימון נגד גנט הבלגית, ולמרות שהצהיר מראש כי הוא מצוי בכושר גופני ירוד למדי וכולם ראו כי הגיע עם מספר לא מבוטל של קילוגרמים עודפים, ביקש הקשר האחורי הנבחן, להפתעתם הרבה של המנג'ר אבי נמני והמאמן יוסי מזרחי, לקחת חלק במשחק. "אם שחקן בא ומבקש לשחק זה מעיד על כך שהוא מאמין בעצמו ומכיר את יכולותיו", אמר נמני בשיחה פנימית לאחד מאנשי המועדון. "אחד כזה אני רוצה אצלנו בקבוצה".

ג'יבריל סידיבה שחקן מכבי תל אביב באימון. קובי אליהו
התעקש ליטול חלק במשחק אימון וכבש מיד את לבו של נמני. סידיבה/קובי אליהו

באותו משחק הכנה תכנן הצוות המקצועי להעניק לסידיבה 20 דקות על מנת שיוכלו להתרשם מיכולתו מבלי להעמידו בסכנת פציעה, אך הקשר ממאלי הפגין יכולת טובה ואף ביקש לסגור מחצית שלמה על המגרש. יממה לאחר מכן הוא כבר הוחתם במועדון על חוזה לשנתיים, חרף העובדה כי לנמני היו אופציות קודמות ברשימת שחקני החיזוק לעמדה החשובה במרכז המגרש. בין שלל השחקנים הזרים אחריהם עקב באמצעות דיסקים וקלטות, צפה נמני בלא פחות מ-15 משחקים מלאים של סידיבה במדי סדאן. אולם אין טוב ממראה עיניים כדי לדעת לזהות מציאה. מכבי תל אביב חיפשה 'גרזן' ומצאה אוצר.

מייקל אסיין, בקטן

לא מעט אנשי כדורגל המעורים בנבכי הכדורגל האפריקאי, הופתעו לגלות מחדש את ג'יבריל סידיבה כשהגיע לצרפת עם מכבי תל אביב למפגש במסגרת הליגה האירופית מול פריס סן ז'רמן. לפני 11 שנים היה סידיבה חלק מנבחרת מאלי עד גיל 17 שהשתתפה באליפות העולם בניו זילנד, ואחרי הופעה מרשימה מול ברזיל נרשם בפנקסיהם של סקאוטים רבים ממועדוני צמרת באירופה, שחזו לו גדולות. מי שהצליחה לשים ידה על הכישרון הייתה מונאקו הצרפתית, שהאמינה כי אחרי שיתבשל בקבוצת הנוער יוכל להצטרף לרוטציה בקבוצה הבוגרת.

בעונת 2001/2, בדיוק לפי התכנון, סידיבה כבר נכלל בסגל מונאקו למשחקי הליגה. פציעה של לוקאס ברנארדי מול לאנס במחזור השמיני פתחה עבורו את הדלת בפעם הראשונה כמחליף. במחזור ה-12, אחרי שהמאמן דידייה דשאן לא מצא את האיש שיסתום עבורו את החור שהותיר הארגנטינאי הפצוע, נזרק סידיבה בן ה-20 למערכה ורשם משחק מצוין בניצחון 1:2 על ליון. אלא שבאותה קבוצה תפסו את עמדות הקישור האחורי גם שחקנים כמו ולדימיר יוגוביץ' ורפא מארקז, ובאמצע העונה הובא סיריל רול במיוחד כדי להיות הפועל השחור במרכז השדה. סידיבה אמנם שותף ב-12 משחקי ליגה, אך הבין כי בעקבות העונה העגומה של נציגת הנסיכות (מקום 15 בלבד) יתבצע שידוד מערכות רציני שיותיר אותו בצד. זה הזמן לצאת לתקופת השאלה.

הנהנית הגדולה מההחלטה של סידיבה הייתה שאטורו, לה סייע סידיבה להעפיל לליגה השנייה ואף להדהים את צרפת בעונת 2003/4 עם עלייה סנסציונית לגמר גביע הליגה, שם נוצחה בידי פריס סן ז'רמן. מאמניו החמיאו לבגרות ולהבנה הטקטית במשחקו, האוהדים התאהבו ברגל ימין החזקה ובקרנות המדויקות שידע להגביה וחבריו לקבוצה סיפרו על דגם מוקטן של מייקל אסיין, אם כי אגרסיבי-על-גבול-הברוטאלי לעיתים. לפרטים אפשר לפנות לעלי עוסמאן, המגן הימני של מכבי חיפה, שחווה על בשרו את עוצמת רגלו של סידיבה במחזור הפתיחה של ליגת העל.

סידיבה, שכבר הפך באותו זמן לשחקן נבחרת מאלי (ארבעה שערים ב-42 הופעות, האחרונה ב-2008), עדיין היה שייך למונאקו, אבל השנתיים המוצלחות בשאטורו סידרו לו שדרוג עם השאלה לבאסטיה מהליגה הראשונה. 32 משחקים, שני שערים ושיתוף פעולה לא רע בכלל עם מישהו שהיום נמצא בצד האדום של תל אביב (רומן רוקי) הסתיימו בסופו של דבר בירידת ליגה ובחזרה לזרועות שאטורו. הפעם עם חתימה על חוזה לשלוש שנים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

ארוחה אחת יותר מדי

כמו רוקי, גם סידיבה נכנס בעל כורחו למשבצת של שחקן ליגה שנייה קלאסי, שרבים מתקשים להבין מדוע אינו מוצא את מקומו באחת מקבוצות התחתית של הליגה הבכירה. "הוא לא רק יודע לחלץ כדורים בצורה נהדרת, אלא גם להשתתף בהנעת הכדור ולהזין את החלוצים בכדורים ארוכים מדויקים", החמיא מאמנו בקדנציה הראשונה בשאטורו, ויקטור זבונקה. "לנו בקבוצה ברור שהמקום שלו בליגה הראשונה". גם האוהדים לא נותרו אדישים ועד היום טוענים כי מדובר באחד הקשרים הטובים שעברו במועדון שלהם. "הלוואי שסידיבה יחזור", נכתב בפורום האוהדים של הקבוצה בעונה שעברה, כאשר היו שמועות על מגעים עם הקשר. "איתו נוכל לכוון גבוה ולחלום על עלייה".

אותן שמועות על חידוש הקשר עם שאטורו, הן למעשה אלו שהובילו את סידיבה לזרועותיה של מכבי תל אביב. הקשר האחורי, שחתם ב-2008 על חוזה לשלוש שנים בסדאן, אירח ב-15 בינואר 2010 יחד עם קבוצתו את האקסית המיתולוגית. ערב המשחק נצפה יושב לארוחה עם סרז' מארקטי, המנהל המקצועי שהביא אותו לסדאן ובינתיים עבר לכהן בתפקיד דומה בשאטורו. לנדרי שובאן, מאמנו של סידיבה בסדאן, נחרד כשגילה על קיום הפגישה ודיבר סרה על השחקן באוזני הנשיא פסקל אראנו בתום המשחק שהסתיים ב-1:1. חודש לאחר מכן הוא כבר הדיח אותו מהסגל באופן סופי.

האוהדים לא באמת ידעו מה גרם לניפויו של הקשר האהוב, וכמובן ניצבו מאחוריו ופתחו חזית מול המאמן. הפרשה המוזרה נותרה חשאית עד תום העונה, אז סוכם בין סידיבה לסדאן על התרת חוזהו של השחקן, שהסכים לוותר על העונה הנוספת ובהופעה תקשורתית נדירה מבחינתו פתח את הפה. "אני מעדיף לא לעבוד עם אנשים לא ישרים", הגיב סידיבה להאשמות של שובאן. "הטענות שלו מגוחכות. הייתי אומר את מה שיושב לי בלב, אבל אני לא רוצה לפגוע בנשיא אוראנו שתמיד היה שם בשבילי". הקשר אמר גם כי שובאן הפך את סדאן לקבוצה חסרת יומרות, ובסוף העונה טענה זו הייתה אחד משני הדברים עליו הסכימו כל אוהדי הקבוצה ופרשני הליגה. על מה עוד הייתה תמימות דעים? על כך שבפברואר סדאן איבדה את ה'רוצח השקט' - השחקן הכי חשוב במערך שלה. הרווח כולו של נמני ומזרחי.

בול במטרה

סידיבה, כאמור, הגיע למחנה האימונים של מכבי תל אביב בהולנד כשהוא אחרי חמישה חודשים מחוץ לכדורגל. הצהובים הצמידו לו מיד עם חזרתם לארץ את מאמן הכושר יוסי זיגדון, שבנה עבורו תוכנית אימונים מיוחדת על מנת להכניסו לכושר גופני ולהדביק את הפער מיתר השחקנים שהחלו להתאמן חודש לפני כן. על המגרש אמנם סידיבה הוא סוג של חיית טרף, אבל כמו בתקופה הארוכה בצרפת גם במכבי גילו בחור שקט ומסביר פנים. הקשר התאמן כמו מקצוען ולא התלונן אפילו פעם אחת על כך שקשה לו. את פירות העבודה האינטנסיבית קצרו במכבי במפגשי הליגה האירופית מול אולימפיאקוס ופריס סן ז'רמן, בהם שיחק סידיבה 90 דקות בכל ארבעת המשחקים והיה מצוין. הדיבורים על עודף המשקל נעלמו כלא היו.

ההתמודדויות בזירה האירופית היו סוג של מבחן עבור סידיבה. האוהדים התאהבו, הפרשנים היללו ובמכבי תל אביב מחשיבים את הקשר ממאלי כאחד הבאנקרים בכל מערך בו תעלה הקבוצה, חרף התחרות הרצחנית המסתמנת על חולצת ההרכב. עבור רבים במועדון סידיבה מסמל את ההצלחה הגדולה עם הזרים העונה, כאשר נמני קלע בבחירת חמישה מששת הזרים (מלבד אלברט באנינג ששוחרר עקב פציעה), לא רק בפן המקצועי אלא מבחינת התאמתם למרקם הקבוצתי העדין בקרית שלום. קור הרוח של סידיבה הקבוצתי, בניגוד לקודמיו האגוצנטריים (זוכרים את דולי ג'ונסון?), זה בדיוק מה שהיה חסר למכבי תל אביב בשנים האחרונות. לצהובים יש סוף כל סוף קשר אחורי שמודע לתפקידו. 'הרוצח השקט', כבר אמרנו?

ג'יבריל סידיבה, מכבי תל אביב, מול  קלמון שאנטום, פריס סן ז'רמן. רויטרס
המשחקים המוצלחים באירופה הפכו אותו לבאנקר בהרכב. סידיבה מול פ.ס.ז'/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully