וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלבוע/גליל ניצחה את ורסאץ' 77:86 והודחה מהיורוליג

האלופה הישראלית שיחקה נהדר וכבר הובילה 16 הפרש, אך לא הצליחה למחוק פיגור 13 מהמשחק הראשון. מקלינטון הצטיין

לא הרבה אנשים נתנו לגלבוע/גליל צ'אנס הערב (שישי) בסרביה. קבוצתו הצעירה, החדשה וחסרת הנסיון של ליאור ליובין הגיעה למפגש עם ורסאץ' במוקדמות היורוליג עם פיגור 13 מהמשחק הראשון, וכשיחסי הכוחות, לפחות לפי המשחק ביד אליהו ביום שלישי, ברורים ועומדים כנגדה. אלא שהאלופה הישראלית לא ויתרה. היא לא הגיעה עד סרביה כדי להרים ידיים, והיתה הכי קרובה שאפשר כדי לעמוד במשימה שהעמידה לעצמה. בסופו של דבר זה נגמר בניצחון 77:86 בלבד, שהותיר את הגליליים עם המחמאות בלבד ותחושת פספוס גדולה. למרות זאת, ליובין בהחלט יכול לקחת דברים חיוביים רבים מהמשחק הערב.

הפתיחה של גלבוע/גליל היתה מצוינת, בדיוק כפי שליאור ליובין בוודאי קיווה. ג'ק מקלינטון צלף מכל כיוון, ובתום הרבע הראשון כבר פתחה האלופה הישראלית יתרון דו-ספרתי. עם זאת, ורסאץ' השתדלה להישאר קרובה, ורק בשלהי הרבע השלישי שברה גלבוע/גליל את מחסום 13 הנקודות, כשעלתה ל-45:60. מקלינטון, שהיה אדיר במחצית הראשונה, נרגע במחצית השניה, ובהיעדרו לקחו על עצמם דגן יבזורי, גל מקל ורודני גרין את המשחק, ושש וחצי דקות לסיום עמד היתרון הגלילי על 61:77 מדהים.

אלא שבשלב הזה חוסר הנסיון של האורחים עשה את שלו. גלבוע/גליל איבדה, החטיאה מחוץ לקשת ובעיקר - התקשתה לקחת ריבאונדים. ורסאץ' סיימה את הערב עם 17 ריבאונדים בהתקפה (!) וככה קשה לנצח באירופה. מקל עשה את כל שביכולתו כדי לאחוז ביתרון השביר, אלא של מילאן מצ'באן וחבריו היו תכניות אחרות. הסרבים נגסו בפער לאט לאט, ובסופו של דבר הפסידו 86:77 - הפסד שכולו ניצחון. ורסאץ' ממשיכה במוקדמות היורוליג, גלבוע/גליל תסתפק במפעל היורוקאפ.

מהלך המשחק

ליאור ליובין העלה בחמישיה את גל מקל, ג'ק מקלינטון, ליאו ליונס, וורן קרטר ועידו קוז'יקרו. האלופה הישראלית התחילה לא רע, ושתי שלשות של מקלינטון בצירוף יכולת טובה של קרטר הקנו לה יתרון 9:15 בתום חמש הדקות הראשונות. מילאן מצ'באן האיום כרגיל עשה צרות בצבע וצימק, אלא שגל מקל השיב בשלשה שקבעה 11:18 לאורחים. מקלינטון המצוין דאג שהיתרון יישאר בצד הישראלי גם בדקות הבאות, כאשר שלשה של יבזורי העלתה את גלבוע/גליל ליתרון שיא - 17:27, ו-19:29 בתום הרבע הראשון.

את הרבע השני פתחו הסרבים היטב, עם שלשות רצופות של מילוש בוריסוב ומילאן פביקוביץ', שצימקו ל-32:27. מקלינטון השיב בשלשה שהעניקה לו 13 נקודות מוקדם בתוך הרבע השני, ודאנק של טיילר ווילקירסון קבע 31:39 לאורחים. מצ'באן קלע את נקודתו ה-11, כאשר מנגד נחסמו מקל וקוז'יקרו, וליובין הגיב בפסק זמן, , ממנו יצאה האלופה הישראלית נהדר, כאשר שלשה של מקלינטון וארבעה רצופות של ווילקרסון הנהדר קבעו 37:48. ההצגה הגדולה של מקלינטון המשיכה, כאשר לפני הירידה לחדרי ההלבשה הוא תפר שלשה נוספת (החמישית במספר), שהורידה את גלבוע/גליל לחדרי ההלבשה ביתרון מצוין, 39:51.

החטאות של קרטר, מקלינטון ו-ווילקרסון אפשרו לורסאץ' ומצ'באן לצמק ל-53:45. יבזורי תפר שלשה חשובה שקטעה את המומנטום הסרבי, ונקודות של מקל מהקו העלו את גלבוע/גליל ל-45:57. יבזורי תפר שלשה חשובה שקטעה את המומנטום הסרבי, ולאחר שתי דקות התפנה לקלוע אחת נוספת שהעלתה את גלבוע/גליל ל-45:60 נהדר, ובמצב הזה היא בשלב הבא. הדקות הבאות היו מבולבלות למדי בשני הצדדים, והסרבים ניצלו זאת על מנת לבצע ריצת 0:7 ולצמק ל-60:52 לאחר שלשה של בויאן קרסטוביץ', כאשר לרבע המכריע עלתה האלופה הישראלית ביתרון 54:64.

רודני גרין דייק מחוץ לקשת והוסיף סל ועבירה בפתיחת הרבע האחרון, כדי להעלות את גלבוע/גליל ל-57:71, שמונה דקות לסיום. גרין המשיך את יכולתו המצוינת, כאשר מקל חדר שוב ושוב, הלך לקו וקבע 61:77 מדהים לאלופה הישראלית, שש דקות לסיום. אלא שורסאץ' לא הרימה ידיים, ומילובה בוזוביץ' צימק ל-77:66, 4 דקות לסיום. גרין וקרטר, עם שלשה מצוינת, השיבו את הגליל מעבר לגבול ה-13, כאשר שתיים וחצי דקות לסיום הראה לוח התוצאות 67:82. אלא שדווקא בשלב הזה גליל נתקעה, כאשר מצ'באן, ולאחר מכן בוזוביץ', צימקו ל-82:71, כשבין לבין החטיאו מקלינטון וגרין זריקות קריטיות. מקל הלך לקו ועשה את שלו, אלא שמנגד גם הסרבים דייקו בקליעות העונשין שלהם ודאגו לשמור על הפער הרצוי מבחינתם. זה נגמר ב-86:77 בלבד לזכות גלבוע/גליל, שתישאר עם המחמאות בלבד. חבל.

סטטיסטיקה

להמפוארם ורסאץ': מילאן מצ'באן 21 נקודות, מיליבו בוזוביץ' 12, מרקו סוטאלו 11, מילוש בוריסוב 8 (15 ריבאונדים), ג'רום ג'ורדן 7, מוסטפה עבדול חמיד 6, מיליאן פאבקוביץ' 5, בויאן קרסטוביץ' 3, בוריס סאבוביץ' ואיבן מראש 2 כל אחד.

לגלבוע/גליל עליון: ג'ק מקלינטון 21 נקודות, גל מקל 16 (9 אסיסטים), רודני גרין 15, דגן יבזורי 12, טיילר ווילקרסון 10, וורן קרטר 7, ליאו ליונס 3, אבישי גורדון 2. שותפו ולא קלעו: עידו קוז'יקרו וגור פורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully