וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לשנה רביעית בבית העליון?

18.9.2010 / 19:18

סלע יתייצב למשחק מול מלצר (13:15, 5 ו-5HD) כדי להשלים ניצחון על האוסטרים. אם זה לא יקרה, הלחץ יעבור להראל לוי

רגע האמת של נבחרת הדייויס של ישראל יגיע מחר (ראשון) כשהשחקנים בכחול-לבן ינסו להשלים את המשימה ולשרוד שנה רביעית ברציפות בבית העליון. הניצחון במשחק הזוגות של אנדי רם ויוני ארליך אמור לספק הרבה ביטחון לטניסאי היחידים שלנו, דודי סלע והראל לוי, כשעם יתרון 1:2 ומול הקהל הביתי ביד אליהו, רק נפילה משמעותית יכולה לקחת לנבחרת את הניצחון במפגש כולו.

אחרי מנוחת יום הכיפורים, דודי סלע יתייצב ליום המשחקים השלישי והאחרון ב-13:15 (שידורים ישירים בערוץ 5 ו-HD5) כשיתמודד נגד יורגן מלצר, האוסטרי המאיים ושופע הביטחון, שינסה לשלוח את המפגש למשחק חמישי ומכריע. אם הוא יצליח בכך, יעלה הראל לוי, שהפסיד ביום חמישי למלצר, מול אנדראס היידר-מאורר, אך לא מן הנמנע שהקפטן הגרמני יחליט להציב בסופו של דבר דווקא את אלכסנדר פייה במקומו.

סלע ינסה לסגור סיפור

לא פשוט להיות דודי סלע בימים האלה, במיוחד לאור העובדה שהטניסאי הישראלי לא ממש הצליח להמריא בסבב העולמי בשבועות האחרונים. ביום חמישי הוא הציג יכולת בינונית, שאמנם הספיקה לו לניצחון על טניסאי בינוני כמו היידר-מאורר, אבל ברור ששום דבר מזה לא יספיק נגד המכונה המשומנת שנקראת יורגן מלצר.

מלצר הפגין המון ביטחון במשחק מול הראל לוי ובלי יותר מדי מאמץ הצליח להביא את הנקודה היחידה של האוסטרים עד כה במפגש. מלצר, שמדורג 13 בעולם, שיחק עד היום 31 משחקי יחידים, אבל המאזן שלו שלילי (19:12) וסלע ינסה לגרום לו לעוד יותר נזק בהיבט הזה. אלא שמלצר נמצא במומנטום טוב בקריירה שלו ואל הדייויס הוא מגיע אחרי שנכנע רק בשמינית הגמר באליפות ארצות הברית אחרי שהפסיד לרוג'ר פדרר. במהלך השנה הוא הגיע לגמר בטורניר המבורג, לחצי הגמר ברולאן גארוס, לרבע הגמר בטורניר מדריד, לחצי הגמר בדובאי, לרבע הגמר ברוטרדאם ולחצי הגמר בזאגרב, בהחלט מאזן אימה מפחיד.

במפגש הדייויס האחרון של האוסטרים, מלצר דאג לספק שתי נקודות חשובות לנבחרת שלו נגד סלובקיה (2:3), כשאת שני המשחקים מול מרטין קליזאן ולוקאס לאקו הוא סיים בצורה חלקה בשלוש מערכות. "אנחנו מאמינים בדודי, ראינו אותו ביום הראשון מספק את הסחורה", מנסה קפטן הנבחרת, אייל רן, לשדר ביטחון לטניסאי שלו. "הוא שיחק טוב בכל האימונים, הוא מאוד רוצה לשחק. ראינו את יורגן מלצר מפסיד בזוגות, ואני חושב שזה יכול לקרות לו גם ביום האחרון".

גם מלצר בטוח בעצמו לקראת ההתמודדות, ואמר: "הולך להיות משחק קשה כי זה משחק ביתי של הישראלים והקהל יהיה מאחורי סלע". עד היום נפגשו השניים פעם אחת, וזה קרה ממש לא מזמן כשמלצר נזקק לשלוש מערכות בלבד ברולאן גארוס כדי לגבור על סלע בסיבוב הראשון. "הולך להיות משחק שונה לחלוטין מזה שהיה כשניצחתי את סלע השנה", הוסיף מלצר. "אני עדיין מאמין שאני במצב טוב לנצח, אולי לא בשלוש מערכות, אבל אני עדיין בטוח בעצמי".

הראל לוי יהיה בהיכון

כאמור, במידה וסלע יפסיד במשחק הרביעי, יעלה הראל לוי (223 בעולם) במטרה להביא את הנקודה השלישית בדרך לניצחון. עדיין לא ברור את מי יעלה הקפטן האוסטרי, גילברט שאלר, אך לא מן הנמנע שיהיה זה אלכסנדר פייה, שעלה למשחק הזוגות. פייה בן ה-30 מדורג 220 בעולם והוא נוהג לשחק בטורנירי צ'לנג'רים כפי שעושה זאת הראל לוי. משחק הדייויס האחרון של פייה ביחידים היה בספטמבר לפני שנתיים, כשלא ממש הלך לו מול אנדי מארי במפגש מול בריטניה (הפסד בשלוש מערכות), אבל הוא ניצח את אלכס בוגדנוביץ' בדרך לניצחון 2:3. לוי, אגב, לא פגש מעולם את פייה למשחק רשמי.

למרות ההפסד של לוי ביום הראשון, הוא שידר אופטימיות לאחר ההפסד, ואמר במסיבת העיתונאים: "בסך הכל הראש שלי למעלה ואני חושב שיש לי הרבה סיכוי לנצח ביום ראשון". אגב, לוי לא ניצח בדייויס בדיוק שנה, אז רשם ניצחון במשחק לפרוטוקול בלבד נגד פליסיאנו לופז (5:7, 2:6). אם הוא ינצח את האוסטרי שיעמוד מולו, יהיה זה ניצחונו ה-21 בדייויס במשחקי יחידים. הקפטן האוסטרי הודה ביום שישי כי עדיין לא בטוח את מי יעלה למשחק החמישי, באם תהיה לו חשיבות, ואמר: "אין עדיין החלטה. הישראלים בעמדה טובה, יש לי החלטה קשה לקבל".

לפחות על הנייר מי שמשובץ למשחק הוא היידר-מאורר, המחבט הצעיר של האוסטרים בן ה-23, שזו הופעתו הראשונה במפגש של גביע הדייויס. היידר-מאורר מדורג 180 בעולם, אחרי שאת השנה הוא החל מהמקום ה-197, אבל לא הצליח לעשות פריצה משמעותית. האוסטרי לא נכנס בכלל לאליפות אוסטרליה והודח כבר בסיבוב המוקדמות הראשון, כמו גם ברולאן גארוס. במוקדמות ווימבלדון הוא נעצר בסיבוב המוקדמות השני, אבל באליפות ארה"ב הוא הצליח להשתחל אל הטורניר והודח כבר בסיבוב הראשון על ידי רובין סודרלינג לאחר שהתיש אותו בחמש מערכות. הניצחון היוקרתי ביותר שלו השנה היה בטורניר גשטאד, כשגבר על דניס איסטומין המדורג 53 בעולם, בדרך לשמינית הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully