וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רם וארליך ניצחו את מלצר ופייה, ישראל מובילה 1:2

רגע לפני כניסתו של יום הכיפורים, השיג הצמד הישראלי, אנדי רם ויוני ארליך, נקודה חשובה במשחק הזוגות מול אוסטריה כשניצח את יורגן מלצר ואלכסנדר פייה 6:7, 4:6, 4:6 והעלה את ישראל ל-1:2 בהתמודדות ההישרדות בבית העליון של גביע דייויס

ברני ארדוב

וידאו: ערוץ הספורט

היום הכי קדוש ביהדות - יום הכיפורים - ממשיך להאיר פנים לנבחרת הדייויס. ב-1993 ניצחנו את שוויץ רגע לפני כניסת החג, ב-2007 אנדי רם ויוני ארליך ניצחו את הצמד הצ'יליאני פרננדו גונזאלס וניקולס מאסו, כשנותרו פחות משעתיים לתחילת הצום, וגם היום (שישי) עשה זאת הצמד הוותיק רם וארליך כשגבר על הצמד האוסטרי יורגן מלצר ואלכסנדר פייה 6:7, 4:6, 4:6. ישראל מובילה 1:2 בסיומו של היום השני בהתמודדות כולה והיא צריכה עוד נקודה אחת כדי להבטיח את הישארותה בבית העליון של גביע דייויס.

שחקני נבחרת הדייויס, אנדי רם עם יוני ארליך. ברני ארדוב
שניים אוחזים ומנצחים. אנדי רם ויוני ארליך/ברני ארדוב

ביום ראשון תתחדש ההתמודדות כשהמחבט הבכיר של ישראל דודי סלע, שניצח ביום חמישי את אנדראס היידר-מאורר, יפגוש את המחבט הבכיר של האוסטרים יורגן מלצר, במשחקו השלישי במפגש. סלע ינסה להשיג את ניצחונו השני בהתמודדות, כאשר אחריו יעלה הראל לוי, בתקווה שזה יהיה משחק לפרוטוקול בלבד מול המחבט השני של האוסטרים, כנראה, שוב נגד היידר-מאורר.

רם (31 בזוגות) וארליך (56 בזוגות) לא שיחקו השנה ביחד בזוגות, אבל כנראה שאי אפשר לבטל ולמחות ברגע שנים רבות של משחק בצוותא וניסיון רב בזוגות. מול הצמד הישראלי, שנשאר עדיין הבאנקר של הנבחרת והביא את הנקודה, ניצב אחד משחקני הזוגות הטובים בעולם, מלצר (13 בעולם היחידים ו-6 בזוגות), אליו חבר אלכסנדר פייה הבלתי מנוסה (110 בעולם), שהחליף את ג'וליאן נול, עימו שיתף רם פעולה בסבב המקצועני השנה, אך לא הגיע להתמודדות בישראל עקב פציעה שעבר באליפות ארה"ב הפתוחה.

אוסטריה נתנה מלחמה שערה במערכה הראשונה, והצליחה להגיע עד שובר השוויון, שם הביא הצוות הישראלי הרבה ניסיון ועם הקהל שייט לניצחון. האוסטרים פתחו מצוין את המערכה השנייה ועלו כבר ל-1:4 עם שבירה, אבל אז התעוררו רם וארליך, ניצחו את חמשת המשחקונים הבאים בדרך ל-4:6 מרשים ביותר. שבירה אחת כבר בתחילתה של המערכה האחרונה הספיקה לישראלים לנצח אותה ואת כל המשחק. החשש שמא המשחק יתארך ויופסק בשעה 15:00 ויתחדש ביום ראשון התבדה. אפשר לצום בראש שקט.

מהלך המשחק

מערכה 1: ישראל ניצחה 6:7

כבר במשחקון הראשון שברו האוסטרים עם משחק מצוין של מלצר מהקו האחורי. הישראלים שברו חזרה עם כמה כדורים נהדרים, ועלו לאחר מכן ל-1:2. במשחקון הרביעי פייה הצליח לשמור על ההגשות שלו. גם ארליך לא התקשה לשמור על חבטותיו. מלצר הציל שתי נקודות שבירה ואוסטריה איזנה ל-3:3. ישראל שמרה גם היא על הסרבים שלה. ישראל שוב פספסה הזדמנות לשבור. ב-5:5, רם הגיש, מלצר שיחק מצוין וכמעט שבר, אבל הצמד הישראלי לא ויתר ועלה ל-5:6. ישראל הובילה 0:30 אבל האוסטרים ניצחו בארבע הנקודות הבאות והשוו ל-6:6. בשובר שוויון, רם וארליך שיחקו יציב ועם 2:7 אחרי שעה ודקה ניצחו 6:7.

מערכה 2: ישראל ניצחה 4:6

אוסטריה שברה את המומנטום הישראלי - ניצחה את המשחקון הראשון ושברה בשני בדרך ל-0:2. למרות נקודת שבירה שהשיגו רם את ארליך, עלו האוסטרים, עם שלוש נקודות רצופות, ל-0:3. פייה חבט בעוצמה, אך ארליך שמר על החבטות והעלה את ישראל סופסוף על הלוח. את המשחקון החמישי ניצחו האוסטרים עם ההגשות של פייה על ה-0. ישראל צימקה ל-4:2, ובמשחקון השביעי הקריטי הצליחה לשבור חזרה ל-4:3. ישראל המשיכה במומנטום המצוין שלה, ניצחה את המשחקון הבא על ה-0, ושברה שוב את האוסטרים בצורה מצוינת ל-4:5. עם הרבה התלהבות וסרבים טובים של רם ניצחה ישראל גם את המערכה השנייה תוך 40 דקות.

מערכה 3: ישראל ניצחה 4:6

כבר בתחילתה שבר הצמד הישראלי את ההגשות של מלצר ועלה ל-0:1. הקהל דחף את הצמד הישראלי לניצחון גם במשחקון השני. האוסטרים התעשתו וחזרו למשחק, כשהם שומרים על ההגשות שלהם, מנצחים על ה-0 את המשחקון החמישי ומצמקים ל-3:2 לישראל. זה היה קשה, אבל עם הרבה נחישות הצליחה ישראל, למרות שלאוסטריה היו נקודות שבירה, לשמור על המשחקון השישי במערכה. במצב של 3:5 יצאו האוסטרים מבור קטן של 30:0 וצימקו ל-5:4, אבל זה לא הספיק להם כשהצמד הישראלי לא הותיר להם סיכוי וניצח בקלות את המשחקון העשירי בדרך ל-4:6 במערכה ולניצחון במשחק כולו.

שחקני נבחרת הדייויס, אנדי רם עם יוני ארליך. ברני ארדוב
רשמו לעצמם עוד נקודה בדייויס. רם את ארליך/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully