וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רם: "נתפלל בשביל דודי והראל"

17.9.2010 / 13:56

הצמד הישראלי העניק נקודה לישראל בקרב ההישרדות מול אוסטריה. ארליך: "מרגש להתחבר". מלצר: "משחק מוזר"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו


זה אף פעם לא פשוט, אבל הצמד הישראלי אנדי רם ויוני ארליך הוכיחו שלא נס ליחם, אפילו רחוק מכך, כשגבר על הצמד האוסטרי, יורגן מלצר ואלכסנדר פייה, 6:7, 4:6, 4:6 במשחק הזוגות בקרב ההישרדות בבית העליון בגביע דייויס. בסיומו של היום השני, רגע לפני כניסתו של יום הכיפורים, עלתה ישראל ליתרון 1:2 בהתמודדות כולה והיא זקוקה כעת לנקודה אחת כדי להבטיח את הישארותה שנה נוספת בבית העליון ובטופ של הטניס העולמי.

אייל רן: "היה לנו יום מושלם"

יוני ארליך אמר בסיום המשחק: "לא כל כך מפתיע אותי שהתחברנו. התאמנו טוב, אנחנו מכירים מספיק טוב ושיחקנו חמש או שש שנים יחד. זה כמו לרכוב על אופניים. לוקח יום-יומיים למצוא את הקשר, אבל זה ישר נכנס לתוך הסיסטם. ידענו שהולך להיות משחק טוב ושנעשה את המאה אחוז. כולנו היינו בתמונה לגבי הברך של אנדי, הוא נראה טוב. דיברנו על זה הרבה פעמים, גם כשלא שיחקנו יחד, שזה מרגש להתחבר.

"נשברנו במערכה הראשונה מוקדם, אבל מאז שלטנו כל הזמן והיינו יכולים לגמור את זה יותר מהר", הוסיף ארליך. "דודי סלע בכושר מצוין, מלצר בכושר מצוין ויהיה משחק מאוד מותח ביום ראשון. אני מקווה שדודי ייקח את הנקודה האחרונה. הוא שחקן מדהים שהראה לא פעם שהוא יודע להתעלות ולנצח שחקנים יותר טובים. עם הקהל הזה זה אפשרי".

אנדי רם אמר: "אני סובל כבר חודש וחצי מפציעה בברך. לא ידעתי איך אעלה, וכמובן שאמרתי שאני אחמיץ את הדייויס. כשאתה עולה לשחק, אתה לא יודע למה לצפות. האנרגיות עם הקהל עזרו, למרות שלא קל לשחק פה. כשיוני הגיש את המשחק, הוא הגיש טוב. לא כמו שאני הגשתי נגד רוסיה. כשיש כימיה, אנחנו יכולים לנצח כל זוג בבית. הקהל קיבל תצוגה וזה חשוב. בשבוע שעבר יוני קרע אותי, והבנו שזה לא המקום הטבעי לשחק אחד מול השני. המקום הטבעי זה אחד ליד השני. כך זה יהיה בשנה הבאה. זו המטרה הגדולה, אנחנו מתכוונים להמשיך לעשות את זה. אני לא רואה סיבה שלא נחזור לטופ העולמי. יוני ואני הולכים לצום ולהתפלל בשביל דודי והראל. אני מאמין שנעשה את זה ביום ראשון".

רם התייחס ליחסים בין יורגן מלצר לקהל הישראלי: "מלצר ידוע בזה שהוא יכול לאבד את זה, והקהל שלנו מומחה בדברים האלו. אני מקווה שכולם יבואו ביום ראשון. האווירה עוזרת לנו המון, זה יתרון גדול. לשחקנים מבחוץ קשה מאוד לשחק כאן. לא יהיה פשוט ביום ראשון, יהיה מעייף וארוך, אבל אני מקווה שנעשה את זה. זה היה תענוג גדול לשחק מול הקהל הזה, שלטנו כמעט לכל אורך המשחק".

קפטן נבחרת ישראל אייל רן: "היה לנו יום מושלם. אנדי ויוני שיחקו טניס מדהים, הציגו את הטניס הכי טוב שלהם ברגעים הנכונים. התכוננו להכי קשה, זה היה זוג קשה מאוד, שעשה את העבודה בצורה הכי חלקה ונקייה. אני שמח על כך וזה נותן לנו הרבה תקווה להמשך. אני מאמין בדודי והראל שהם יכולים לסיים את זה. שניהם נראו טוב ביום היחידים הראשון". על יום ההתמודדות האחרון, הוסיף רן: "אנחנו מאמינים בדודי, ראינו אותו ביום הראשון מספק את הסחורה. הוא שיחק טוב בכל האימונים. הוא מאוד רוצה לשחק, יורגן מלצר הפסיד, ואני חושב שזה יכול לקרות לו גם ביום האחרון. אנחנו צריכים להתרכז בשחקן שלנו, אני לא רואה שום משמעות לשחקן שעומד בצד השני".

הקפטן האוסטרי לא יודע עדיין מי ישחק ביום ראשון

הטניסאי הבכיר של האוסטרים, יורגן מלצר, אמר בסיום משחק הזוגות: "צריך לתת הרבה קרדיט לאופן שיוני שיחק. בסופו של דבר זה מאכזב לעמוד כאן ולדבר על הפסד. בדייויס אתה מפסיד ומנצח יחד. לא לקחנו את נקודות השבירה שלנו. היה משחק מוזר עם החלטות מוזרות. הובלנו 1:4 במערכה השנייה, אבל לא ניצלנו את זה. זה רק 1:2 בהתמודדות ואנחנו צריכים להיות אופטימיים ולעשות את הטוב ביותר ביום ראשון".

לקראת המשחק מול סלע ביום ראשון, אמר המחבט האוסטרי הבכיר: "הולך להיות משחק קשה כי זה משחק ביתי של הישראלים והקהל יהיה מאחוריו. הולך להיות משחק שונה לחלוטין מזה שהיה כשניצחתי את סלע בשלוש מערכות ברולאן גארוס. אני עדיין מאמין שאני במצב טוב לנצח, אולי לא בשלוש מערכות, אבל אני עדיין בטוח בעצמי".

הקפטן האוסטרי, גילברט שאלר, נשאל מי ישחק את המשחק החמישי, במידה ויהיה כזה ביום ראשון, ואמר: "אין עדיין החלטה, יש יום חופש. הישראלים בעמדה טובה, יש לי החלטה קשה לקבל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully