וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה האירופית: הכל הולך קשה ליובנטוס

יובנטוס שוב לא הצליחה לנצח, אחרי 3:3 דרמטי בבית מול לך פוזנאן. 0:1 לאריס על אתלטיקו, ניצחונות לליברפול ומנ' סיטי

אחרי שליגת האלופות חזרה, הגיעה תורה של האחות הקטנה, הליגה האירופית, לפתוח גם היא את שלב הבתים. ההגרלה לא הניבה מפגשים יוצאי דופן, אך בכל זאת היו הערב (חמישי) כמה עימותים מעניינים שסיפקו תוצאות מפתיעות וכמות נכבדת של שערים. בבית א' קיוותה יובנטוס לניצחון קל על לך פוזנאן, אלא שהפולנים כפו 3:3 דרמטי בתוספת בזמן. עוד באותו בית, מנצ'סטר סיטי הסתדרה בזלצבורג עם 0:2 על רד בול. אתלטיקו מדריד, מחזיקת הגביע, לא הצליחה להיות הראשונה שמנצחת במגרשה של אריס סלוניקי, כשהפסידה 1:0. שלומי ארבייטמן, הנציג הישראלי היחיד במפעל, שיחק 21 דקות בהפסד גנט 3:2 ללבסקי סופיה.

בנגלת המשחקים השנייה הביסה ליברפול את סטיאווה בוקרשט 1:4, כולל שער בכורה של ג'ו קול. הרבה שערים נפלו ממש בדקת הסיום: פ.ס.וו איינדהובן כפתה 1:1 דרמטי על סמפדוריה, דורטמונד הצליחה להשיג ניצחון 3:4 במשחק ההפכפך מול קרפטי ובשיקטאש עשתה 0:1 מול צסק"א סופיה. הפתעה הייתה בסביליה, שם הרכב משני של פריס סן ז'רמן השיג 0:1 על הקבוצה השבעה של אנטוניו אלברז.

בית א'

יובנטוס - לך פוזנאן 3:3

הכל הולך קשה ללואיג'י דל נרי מאז הגיע ליובנטוס. המאמן עוד לא חגג ניצחון ליגה והערב קבוצתו הייתה מעורבת בתיקו דרמטי ורב שערים מול יריבה נחותה בהרבה. בדקה ה-14 פליפה מלו המשיך בשגרה שלו וגרם לפנדל אותו כבש ארטיום רודנבס. אותו רודנבס ניצל בלגאן בהגנת יובה כדי להשלים צמד בדקה ה-30, אך ג'ורג'יו קייליני צימק בתוספת הזמן של המחצית לאחר מצב נייח.

בדקה ה-49 שוב מצב נייח ושוב קייליני, שקבע שוויון מהיר והשאיר מספיק זמן למהפך. ומי ביצע את המהפך? מי אם לא אלסנדרו דל פיירו. הנסיך התקדם עם הכדור בדקה ה-68 והניף את רגל שמאל כדי להשכין את הכדור ברשת מ-30 מטרים. נגמר? לא אם שואלים את רודנבס. החלוץ האורח ירה טיל אדיר בתוספת הזמן לרשת של אלכס מנינגר, השלים שלושער והוסיף לצרות של הגברת הזקנה, שמסיימת שוב ב-3:3, כמו מול סמפדוריה.

זלצבורג - מנצ'סטר סיטי 2:0

בעונה שעברה האוסטרים הודחו מפלייאוף ליגת האלופות על ידי קבוצה ישראלית ורשמו שלב בתים מושלם בליגה האירופית. הם לא ישחזרו זאת העונה. במנצ'סטר סיטי הצהירו שהם אלו שכולם רוצים לעצור במפעל, והפעם עמדו בלחץ הפייבוריטיות בדרך לניצחון. הקבוצה האנגלית הציגה כדורגל טוב וקיבלה תמורה ממקור בלתי צפוי - ז'ו. החלוץ הברזילאי בישל בנגיעה קלה לדויד סילבה בדקה השמינית, וכבש בעצמו בדקה ה-63.

בית ב'

אריס סלוניקי - אתלטיקו מדריד 0:1

זוכת הליגה האירופית של העונה שעברה התחילה את מסע ההגנה על התואר בסלוניקי ברגל שמאל. דייגו פורלאן האמין כי יוכל לכבוש גם לרשת קבוצתו של הקטור קופר, אבל אריס שמרה על המאזן המופלא שלה, נותרה בלתי מנוצחת בביתה במפעלי אופ"א וגם זכתה בשלוש הנקודות. ז'אביטו, שגדל במחלקת הנוער של ברצלונה, הקפיץ כדור בדקה ה-59 ובשמאל שלח לרשת מ-18 מטרים כדי להרעיד את היציעים בסלוניקי. ניצחון גדול לאריס.

באייר לברקוזן - רוזנבורג 0:4

בצל הידיעה המצערת על תקופת ההיעדרות הארוכה של מיכאל באלאק, לברקוזן חזרה למסלול הניצחונות על חשבון רוזנבורג. למאמן המארחת, יופ היינקס, היו זיכרונות רעים מהיריבה הנורבגית, שכן היא הייתה היחידה שהנחילה לו הפסד באירופה כשאימן את ריאל מדריד ב-1997/8. שחקניו השיגו עבורו את הנקמה. סידני סם הבריק במחצית הראשונה, כשבישל לפטריק הלמס בדקה הרביעית והחל במהלך שהסתיים בשער נפלא של סטפן ריינארץ בדקה ה-38. הלמס היה כוכב המחצית השנייה, כשהשלים שלושער (58 ו-61).

בית ג'

לבסקי סופיה - גנט 2:3

הנציג הישראלי היחיד בליגה האירופית, שלומי ארבייטמן, עלה מהספסל בדקה ה-69 ולא הצליח למנוע את הפסדה של גנט. רנדל אזופייפה העלה את הבלגים ליתרון בדקה ה-23, אבל ז'אוזיניו השווה בשער אדיר בדקה ה-42. מרקו שולר הסלובני החזיר את היתרון לגנט שלוש דקות בתוך המחצית השנייה, אלא שלבסקי הצליחה לקטוע את רצף ששת הפסדי הבית בשלב הבתים הודות לשער של גארה דמבלה בדקה ה-61, וגול ניצחון של הבלם ההולנדי סרג'יניו גרין חמש דקות לסיום.

ליל - ספורטינג ליסבון 2:1

הצרפתים לא הפסידו משחק בית באירופה מאז מונה רודי גרסיה למאמן, וספורטינג ליסבון מעולם לא ניצחה במשחק רשמי בצרפת. כל זה היה נכון עד הערב. ליל החזיקה בכדור והגיעה למצבים, אבל הפורטוגלים עקצו בהתקפות מהירות ושאבו ביטחון לקראת הדרבי מול בנפיקה. סימון ווקצ'ביץ' כבש את הראשון בדקה ה-11, ובדקה ה-34 בישל המונטנגרי להלדר פוסטיגה, שנגח מצוין אל בין חיבורי הקורות. פייר אלן פראו רק צימק בדקה ה-57.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

בית ד'

דינמו זאגרב - ויאריאל 0:2

אלופת קרואטיה, בהופעתה הרביעית ברציפות בשלב הבתים ועם ואהיד חלילודז'יץ' על הקווים, סיפקה תוצאה מפתיעה שנותנת לה דחיפה להמשך. ויאריאל הגיעה לאצטדיון מקסימיר עם הרבה ביטחון אחרי ה-0:4 המרשים מול אספניול, אבל לא יכלה בדקה ה-18 לכדור עומק נפלא של סמיר, שסידר לאנטה רוקאבינה את הראשון. הפליימייקר הברזילאי עבר בדקה ה-79 לתפקיד הכובש, כשהרשית את השני חמש דקות אחרי הרחקתו של מרכוס סנה האורח.

קלאב ברוז' - פאוק סלוניקי 1:1
לברוז': רוסטן קומאה (61). לפאוק: סטליוס מלזאס (79)

בית ה'

אלקמאר - שריף טיראספול 1:2

הקבוצה ההולנדית איבדה מכוחה בשנתיים האחרונות והגיעה אחרי הפסד ליגה מאכזב, אבל את המשחק מול שריף טיראספול היא לא שמטה. ההולנדים נהנו משטות של השוער האורח ולדיסלאב סטויאנוב, שאיבד כדור בצורה אומללה בדקה ה-15 בתוך תיבת החמש שלו וסידר ליוהאן גודמונדסון האיסלנדי את השער הקל בחייו. אלא שהגנת אלקמאר לא נותרה חייבת והעניקה לבאקו ניקוליץ' את השוויון בדקה ה-67. קיו יאליינס נגח את שער הניצחון של אלקמאר בדקה ה-83.

דינמו קייב - באטה בוריסוב 2:2

הקבוצה של ואלרי גזאייב לא הפסידה בביתה בגביע אופ"א/ליגה אירופית מאז עונת 1992/3, אבל התוצאה שלה הערב היא כמו הפסד. ויטאלי רודיונוב העלה את הבלארוסים ליתרון כבר אחרי שלוש דקות, אבל ארטם מילבסקי, שהחטיא פנדל בדקה ה-13, כיפר על כך עם שוויון בדקה ה-34 ובישול לרומן ארמנקו בחלוף 10 דקות. דינמו קייב כבר ראתה את הניצחון, אלא שפאבל נחייצ'יק סובב כדור נהדר מהקצה השמאלי של הרחבה לפינה הרחוקה וקבע שוויון בדקה ה-54.

בית ו'

לוזאן - צסק"א מוסקבה 3:0

אחרי שעברו את לוקומוטיב מוסקבה כדי להעפיל לשלב הבתים, השוויצרים קיבלו כיריבה ראשונה מוסקבאית אחרת - צסק"א - אבל זה היה סיפור אחר לגמרי. לוזאן לא באמת הצליחה להוות יריבה שקולה לצסק"א, שנהנתה משער של ואגנר לאב, שנגח תוך כדי זינוק לרשת בדקה ה-22. הבלם סרגיי איגנשביץ' שם את השני עם עוד נגיחה מוצלחת בדקה ה-68, ולאב השלים צמד עם פנדל מוצלח בדקה ה-82.

ספרטה פראג - פאלרמו 2:3

האיטלקים רושמים עד כה את פתיחת העונה הגרועה ביותר שלהם בליגה מאז עלו לפני שש שנים, וגם את המשחק בפראג לא ירצו לזכור. בוני ווילפרד נותר חופשי ברחבה ונגח באין מפריע לחיבורים של סלבטורה סיריגו בדקה ה-17, אולם מאסימו מקארונה השתלט על ריבאונד בדקה ה-38 ואיזן את התוצאה. יז'י קלדרובסקי, שבישל את השער הראשון של ספרטה, החזיר את היתרון לספרטה (69) ו-וצלאב קאדלץ נעץ את השלישי (75). אבל הרננדז רק צימק (83).

בית ז'

אנדרלכט - זניט סנט פטרסבורג 3:1

מוליכת הליגה הרוסית התאוששה מאכזבת ההדחה בפלייאוף ליגת האלופות, והשיגה ניצחון קל בבריסל. אנדרלכט ספגה עד כה שער אחד בלבד בשישה מחזורים בליגה הבלגית, אבל אלכסנדר קרז'אקוב וזניט סנט פטרסבורג היו קשים יותר לעצירה. החלוץ המצוין נגח לרשת בדקה השמינית, ניצל בישול של דני כדי לכבוש את השני בדקה ה-33 וקינח עם בעיטה מסובבת לחיבורים דקה לפני סיום המחצית. הבלם ההונגרי רולנד יוהאש צימק בדקה ה-66.

א.א.ק אתונה - היידוק ספליט 1:3
לא.א.ק: רפיק ג'בור (12), ניקוס ליברופולוס (65), איגנסיו סקוקו (89). להיידוק: סנאד איבריצ'יץ' (29 בפנדל)

בית ח'

חטאפה - אודנסה 1:2

אופה פדרסן כבר הרגיש איך הבכורה שלו כמאמן אודנסה הופכת חלומית, אבל שחקניו לא הצליחו לשמור על היתרון והפסידו. שחקני חטאפה דיברו לפני המשחק על רצון ללכת העונה עד הסוף בליגה האירופית, אבל כדאי להם ללכת צעד צעד. בדקה ה-43 נענשה חטאפה על המשחק האנמי, כשכדור חופשי של האנס אנדראסן הוסט לרשת דווקא מרגלו של החלוץ הספרדי חאבייר אריסמנדי. אלא שאריסמנדי רצה לתקן את הטעות ובדקה ה-51 הצליח לאזן את התוצאה. המחליף פדרו ריוס הכריע את ההתמודדות עם בעיטה חופשית מדויקת בדקה ה-82.

שטוטגרט - יאנג בויז 0:3

תחת ההלם מפציעתו הקשה של הבלם אמיליאנו דודאר במשחק הליגה האחרון (יצא מתרדמת אחרי פציעת ראש), יאנג בויז יצאה למשחק חוץ מול שטוטגרט והמאמן השוויצרי שלה, כריסטיאן גרוס, והשאירה שם את הנקודות. הגרמנים פתחו רע את העונה והם במקום האחרון בבונדסליגה וללא נקודות, אבל פנדל של קאקאו (23) ובישול שלו לכריסטיאן גנטנר (59) סידרו להם טיול בליגה האירופית שאולי ישחרר אותם גם בליגה. מאורו קמוראנסי הציג יכולת מצוינת, והבלם סרדאר טאסקי חגג את השלישי בתוספת הזמן.

בית ט'

פ.ס.וו איינדהובן - סמפדוריה 1:1

האיטלקים פספסו ממש ברגע האחרון מקום בליגת האלופות, ואיבדו ניצחון בהולנד גם כן בדקות הסיום. אנדראס איזקסון התאושש מפציעה ופתח בין הקורות של פ.ס.וו, אבל גם הוא לא הצליח למנוע מהבלם פבריציו קצ'אטורה לנגוח לרשת בדקה ה-25 ולחגוג שער בכורה בסמפדוריה. איברהים אפלאיי היה קרוב להשוות, אבל הבעיטה שלו נעצרה בקורה ובדקה ה-90 ההונגרי באלאש דז'ודז'אק הצליח להשיג את השוויון הדרמטי.

דברצן - מטאליסט חרקוב 5:0
לחרקוב: אדמר אפרסידה (24 ו-74), קלייטון שאבייר (34), פיניניו (77), סרגיי וליאייב (90)

בית י'

סביליה - פריס סן ז'רמן 1:0

כמו מול מכבי תל אביב בסיבוב הקודם, אנטואן קומבוארה העלה הרכב מעורב של שחקנים מחליפים לצד בכירים, וגם ברמון סאנצ'ז פיחואן זה הספיק לו לניצחון מפתיע. סביליה נותרה מתוסכלת אחרי אינספור החמצות בתיקו המאופס בשבת מול דפורטיבו לה קורוניה, והסיפור חזר על עצמו הערב, רק עם תוספת קטנה של שער חובה. השוער אפולה אדל שלח את ז'רמי קלמון, שבישל לננה את שער הניצחון של פריס סן ז'רמן בדקה ה-77. מעמדו של אנטוניו אלברז בסביליה מעורער מתמיד.

קרפטי לבוב - בורוסיה דורטמונד 4:3

האוקראינים הדיחו בסיבוב הקודם בצורה דרמטית את גלאטסראיי הטורקית, והערב לא היו רחוקים מלהדהים את דורטמונד. הגרמנים הוליכו בשני שערים אחרי חצי שעה, כשנורי סאהין כבש בפנדל (13) והילדון מריו גוצה הכפיל (27), אבל אולג גולוסיוק נהנה מטעות בהגנת דורטמונד (43) והמחליף מיכאילו קופולובטס קיבל מתנה ממאטס הומלס והשווה (52). קרפטי לא נרגעה ודניס קוז'אנוב העלה אותה ליתרון (78), אלא שלוקאס באריוס עשה 3:3 בדקה ה-87 ובישל את שער הניצחון בתוספת הזמן לגוצה בן ה-18.

בית יא'

ליברפול - סטיאווה בוקרשט 1:4

בעונה שעברה הצעיד רוי הודג'סון את פולהאם לגמר הליגה האירופית, שם נוצח בידי אתלטיקו מדריד. העונה ינסה המאמן האנגלי לעשות זאת עם ליברפול, ולפחות בצעד הראשון הוא אסף שלוש נקודות קלות. הודג'סון שלח הרכב משני ונתן מנוחה לשחקנים הבכירים לקראת המשחק היוקרתי מול מנצ'סטר יונייטד, אבל ג'ו קול פתח וכבר אחרי 28 שניות הבקיע את שערו הראשון במדים האדומים, הודות לטעות קשה בהגנת סטיאווה. הרומנים לא ויתרו, ובדקה ה-13 השווה כריסטיאן טנאסה אחרי התקפה נאה. ליברפול בכל זאת הייתה עדיפה, ובדקה ה-56 דויד נ'גוג החזיר את היתרון עם פנדל מדויק אחרי שסוטיריוס קירגיאקוס הוכשל ברחבה. לוקאס שם את השלישי עם טיל לרשת מ-20 מטרים בדקה ה-81, ונ'גוג השלים צמד אישי בדקת הסיום.

נאפולי - אוטרכט 0:0

אחרי שתי תוצאות תיקו במחזורי הפתיחה בליגה, כולל 2:2 ביתי עם בארי בדרבי, נאפולי חיפשה ניצחון שיעניק לה דחיפה להמשך. חסן יבדה ערך בכורה בהרכב, אדינסון קבאני ואזקיאל לאבצי חברו בהתקפה, אבל דווקא אוטרכט הייתה קרובה לגנוב שער ניצחון עם ניסיון של הכישרון העולה ריקי ואן וולפסווינקל. עוד תיקו מאכזב לנאפוליטנים.

בית יב'

פורטו - ראפיד וינה 0:3

ב-2002/3 זכתה פורטו בגביע אופ"א תחת הדרכתו של ז'וזה מוריניו, ומאז בילתה מדי עונה בליגת האלופות. עד לעונה זו. את מסע הקאמבק שלה למפעל האירופי המשני החלה הקבוצה הפורטוגלית עם ניצחון על ראפיד וינה, שהדיחה את אסטון וילה בסיבוב הקודם. הבלם רולאנדו כבש את הראשון בדקה ה-26, אחרי בישול של האורגוואי כריסטיאן רודריגז. פלקאו הקולומביאני כבש את השני בדקה ה-66 ורובן מיקאל קינח עם שער נאה בדקה ה-79.

בשיקטאש - צסק"א סופיה 0:1

קבוצת הכוכבים שבנה ברנד שוסטר בבשיקטאש, שאפה להמשיך את כושרה הטוב מהליגה גם מול צסק"א סופיה, אבל ההגנה הבולגרית עמדה בפרץ כמעט עד לרגע האחרון. הנשרים השחורים כבשו העונה 26 שערים ב-10 משחקים בכל המסגרות, אך הפעם לא מצאו את הרשת עד לתוספת הזמן, אז הגרמני פביאן ארנסט עלה לעזרת ההתקפה ונגח לרשת לאחר כדור חופשי שהגביה גוטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully