וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלע: "רוצה לנצח כדי להוריד לחץ מהראל"

המחבט מספר 1 של ישראל יפתח את משחקי ההישרדות בבית עליון נגד היידר-מאורר (ה', 12:30, ספורט 5 ו-HD). לוי ישחק נגד מלצר

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

רגע לפני פתיחת משחקי ההישרדות בבית העליון בגביע דיוויס ביום חמישי, התייצבו ביום רביעי שתי נבחרות הטניס, ישראל ואוסטריה, להגרלת סדר המשחקים, במלון דניאל הרצליה, מנותני החסות של איגוד הטניס. ההגרלה קבעה כי המשחק שיפתח את המפגש בין הנבחרות הוא בין המחבט מספר 1 של ישראל, דודי סלע, לאנדראס היידר-מאורר, המדורג 214 בעולם (ה', 12:30, ספורט 5 ו-HD). אחרי המשחק הזה יעלו לשחק הראל לוי ויורגן מלצר (15 בעולם), למשחק שיחתום את היום הראשון (ספורט 5 ו-HD). ביום שישי ייערך משחק הזוגות בו יתמודדו יוני ארליך ואנדי רם נגד יורגן מלצר ואלכסדנר פייה (ו', 10:30 ספורט 5 ו-HD). בשל יום הכיפורים שחל בשישי-שבת, היום השלישי להתמודדות יתקיים ביום ראשון, וייפתח במשחק בין דודי סלע ליורגן מלצר. במשחק החותם את המפגש יתמודדו הראל לוי להיידר-מאורר.

בצד הישראלי נכחו הקפטן אייל רן, דודי סלע, אנדי רם, יוני ארליך, נועם אוקון והראל לוי. בשורות האוסטרים, שנחתו היום בישראל, נכחו הקפטן גילברט שאלר, יורגן מלצר (מספר 15 בעולם), מרטין פישר (130), אלכסדנר פייה (210) ואנדראס היידר-מאורר (214).

זהו המפגש השישי בין שתי הנבחרות בתולדות הדייויס, והאוסטרים מוליכים 2:3. המפגש הראשון נערך ב-1963 בווינה, והאוסטרים ניצחו בו 0:5. ב-1978 האוסטרים ניצחו 2:3 ברמת השרון, במפגש מותח ודרמטי. ב-1985 השיגה ישראל ניצחון בכורה על האוסטרים במפעל, כשניצחה 2:3 בהארטברג. הנבחרת ההיא הייתה אחת הגדולות והמרשימות בתולדות ישראל עם שלמה קליגשטיין, עמוס מנסדורף, שחר פרקיס וגלע בלום. ב-1998 ישראל ניצחה את האוסטרים 1:4 רמת השרון, וב-2002 התקיים המפגש האחרון בו האוסטרים ניצחו 2:3 בסט. אנטון.

אנדי רם: "הקהל והיכולות שלנו יביאו את הניצחון"

דודי סלע אמר על ההגרלה: "אני לא חושב שיש הבדל בין לעלות ראשון או שני, אני רגיל לזה. אולי לאנדראס זה פחות טוב לעלות ראשון כי זה משחק ראשון שלו בדייויס. אני רוצה לפתוח בניצחון כדי להוריד לחץ מהראל, בעצם אולי זה יגביר עליו את הלחץ, מנקודת מבט שונה".

הראל לוי אמר לסלע כי הוא בהחלט מעדיף לעלות למשחק עם מלצר ביתרון 0:1, והתייחס למשחק נגד המחבט הבכיר של האוסטרים: "משחק מאוד קשה, אני מקווה שגם יהיה לו קשה. אני מאוד מצפה למפגש ואני מקווה שאני אעלה ב-0:1 לטובתנו, זה לא שם עליי לחץ".

קפטן הנבחרת אייל רן: "התכוננו טוב, השחקנים רוצים להציג את הטניס הכי טוב שלהם. יש לנו שלושה ימים של משחקים ונסתכל על כל נקודה. ננסה לעבור כל משחק בשלום. יצא לי לראות את כל השחקנים האוסטרים, אבל אנחנו מתרכזים בשחקנים שלנו, שמחויבים לדגל ולנבחרת. אנחנו מקווים ורוצים שדברים טובים יקרו לנבחרת".

משחק הזוגות קריטי במפגשי הדייויס, ואנדי רם התייחס ללחץ שיהיה על שני הצדדים ביום שישי: "אנחנו מכירים אותם מצוין, את פייה ניצחנו לפני כמה חודשים בצ'לנג'ר שהיה פה. יהיה מאוד-מאוד קשה, אין נקודה בטוחה, אנחנו מחכים לקהל הישראלי, הוא הגב שלנו ונותן לנו את החיזוק. הקהל והיכולות שלנו יביאו את הניצחון".

הקפטן אייל רן התייחס לעומס שיהיה על מלצר, שמשחק גם ביחידים וגם בזוגות: "אנחנו מצליחים לחלק את העומס על השחקנים בצורה שווה. זה מוסיף לנו, כמו גם הניסיון שלהם. לא קל לשחק שלושה ימים רצוף. אני מאוד מאמין בשחקנים ובצוות וביחד עם הקהל אנחנו יכולים לדחוף ולהגיע לשיאים חדשים".

יוני ארליך: "לא רוצים לחזור ולשחק רגע לפני הצום, נקווה שנוכל לסיים את זה יותר מוקדם, אף אחד לא רוצה למשוך. אם נצטרך לעבוד עד לרגע האחרון, נעשה את זה, אם צריך להזיע נעשה את זה".

יורגן מלצר אמר לקראת המפגש: "יש לי ניסיון, אני הרבה שנים בטניס, אני אדע להתמודד עם הלחץ. אני יודע שיש עליי לחץ כי אני משחק גם בזוגות. אני שחקן אחר מזה שהייתי במשחקים האחרונים שלי בדייויס, הייתה לי שנה טובה. אני יודע שהמאזן שלי בדייויס לא טוב, אבל זה כבוד לייצג את המדינה, ונעשה את המיטב".

הקפטן האוסטרי גילברט שאלר, התייחס לכך שהיידר-מאורר יהיה המחבט מספר 2 של אוסטריה במפגש ולא מרטין פישר. "יש להם סגנון שונה וחשבתי שהסגנון של אנדראס מתאים יותר להתמודדות עם דודי סלע", אמר שאלר. אלכסדנר פייה: "הזוגות זה תמיד נקודה קריטית בדייויס, אבל אני חושב שתמיד אפשר לשנות ביום האחרון".

יו"ר איגוד הטניס מיכאל קליין פתח את האירוע, ואמר. "אני מקווה שההיכל יהיה מלא ונראה טניס טוב", אמר. סגן נשיא האיגוד האוסטרי הלמוט דורן הודה לישראל על האירוח. את האירוע יזם מנכ"ל איגוד הטניס משה חביב ובין המוזמנים היו שגריר אוסטריה בישראל מיכאל רנדי וטניסאי העבר עמוס מנסדורף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully