וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדאל: "מעולם לא חלמתי שאגיע לרגע הזה"

אלוף ארה"ב השלים את הזכייה בכל טורנירי הגרנד סלאם, ונמנע מלקרוא תיגר על שיאו של פדרר: "16 זכיות זה רחוק מדי"

אימג'בנק GettyImages

וידאו: רויטרס, עריכת וידאו: דורון שטיין

אחרי כמעט שש שעות של ציפייה, מתוכן 3:43 שעות של טניס נטו ושעתיים ארוכות של הפסקת גשם טורדנית נוספת, רפאל נדאל הוכתר הלילה (בין שני לשלישי) כאלוף אליפות ארצות הברית לשנת 2010, אחרי שניצח בגמר דרמטי ומותח את נובאק דג'וקוביץ' 4:6, 7:5, 4:6, 2:6 והניף את גביע הגרנד סלאם היחיד שעוד חמק ממנו עד כה. הפנומן הספרדי הצטרף לחברת עילית של שישה טניסאים אחרים בלבד לאורך ההיסטוריה שזכו בכל ארבעת טורנירי הגרנד סלאם, ולשם כך הוא נדרש לעוד תצוגת טניס עילאית מול הסרבי המוכשר שהיווה יריב עיקש לפני שהרים ידיים במערכה הרביעית.

"מעולם לא חלמתי שאגיע לרגע הזה", אמר נדאל הנרגש אחרי הזכייה. "זה חלומי להשלים זכייה בארבעת הגרנד סלאמים, אבל בשבילי זה חלומי יותר פשוט לזכות בתואר כאן, כי היה לי קשה כאן בעבר.בפעם הראשונה בקריירה שלי שיחקתי משחק ממש טוב באליפות ארצות הברית, ואני מאושר שעשיתי את זה ברגע הכי חשוב מבחינתי".

נדאל החמיץ לא מעט הזדמנויות להפוך את המשחק לקל בהרבה, כשבזבז לא פחות מ-20 נקודות שבירה מתוך ה-26 שהשיג, אבל בסיום הראתה הסטטיסטיקה על 49 ווינרים לספרדי לעומת 47 של דג'וקוביץ', שכרגיל מול נדאל ניסה להיות אגרסיבי בהרבה, כשכמו לכל אורך הטורניר הסרב המשופר של המדורג ראשון בעולם איפשר לו להעלות הילוך נוסף ברגעים הנכונים.

לאחר שקטף את הגרנד סלאם התשיעי שלו נאלץ נדאל להתמודד עם השאלות לגבי האפשרות שיצליח לאיים בעתיד על שיאו של רוג'ר פדרר, שמתהדר ב-16 זכות. "16 זה רחוק מדי בשבילי", הצנטע נדאל, שבגיל 24 זכה בגרנד סלאם התשיעי, בעוד שפדרר עשה זאת בגיל 25. "אני לא יכול לחשוב על דבר כזה עכשיו. המטרה שלי נותרה כמו שהיא הייתה במשך כל חיי - רק להמשיך להשתפר. ברור שהדיבורים על האם אני יותר טוב או פחות טוב מרוג'ר הם מטופשים. רשימת התארים שלו מוכיחה שהוא טוב בהרבה נכון לעכשיו, ואני חושב שזה ימשיך להיות נכון כל חיי".

עבור דג'וקוביץ' היה מדובר בגמר גרנד סלאם ראשון מאז זכייתו באליפות אוסטרליה ב-2008, ולמרות שהסרבי עלה למקום השני בדירוג בסיום הטורניר, על חשבונו של פדרר עליו גבר בחצי הגמר, הוא לא מצא סיבות להיות מרוצה. "אני לא יכול להסתיר את האכזבה שלי", הוא אמר במסיבת העיתונאים. "אבל אני לא הולך לבכות או להתלונן עכשיו. זה פשוט המצב".

"הרגשתי טוב מבחינה פיזית", המשיך דג'וקוביץ'. "אולי מנטלית הייתי קצת תשוש מחצי הגמר, אבל המשחק הזה היה מאלה שבו היריב פשוט משחק טוב יותר ממך ואין לך ברירה אלא להכיר בכך. אני מרגיש רע שהפסדתי, כי מאוד רציתי את הגביע הזה, ואני יודע שעשיתי את המקסימום כדי להשיג אותו. אבל מחר בבוקר אני אהיה אדם חדש, ואמשיך לעבוד קשה כדי להגיע להזדמנות נוספת במעמד כמו זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully