וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בישראל: קרבות MMA ביד אליהו

30 מתחרים, ביניהם 18 אלופי עולם, יתחרו בתחרות הבינלאומית, שתתקיים בפעם הראשונה ב-9 בנובמבר בתל אביב

30 מתחרים, ביניהם 18 אלופי MMA עולמיים, יקחו חלק בקרוב בתחרות ה-MMA הבינלאומית, Mixed martial arts, שתתקיים לראשונה בישראל ב-9 בנובמבר ביד אליהו בתל אביב. עלות הכרטיסים לאירוע תנוע בין 150 שקלים ביציע ל-1000 שקלים עבור כרטיס VIP באורקסטרה.

בין אלופי MMA שיתחרו: מארה"ב: ג'ף מונסון, שוני קרטר, ריקו רודריגז, צ'רלס בנט, ראמאו טהירי סוקודג'ו, ג'שוע מורל הבלט. מברזיל: אלקסנדרו סאסוני, הרמס פרנקה, טיאגו מלר, ג'אן סילווה. מרוסיה: האחים סרגיי וויטלי שמטוב, סרוב מינאסיאן, אקופ סטפניאן. מספרד: דניאל טברה. מישראל: משה קיץ, אריאל אברג'ל, מארק ברגר, ירמי כנפו, עידו פריינטה, רועי נאמן וויטלי קפרסקי.

ה-MMA הינו ענף אמנויות לחימה משולבות. חוקי הלחימה מאפשרים למשתתף להשתמש בטכניקות היאבקות, אגרוף קלאסי, טאקוונדו, ג'ודו, קארטה, ג'יוג'יטסו ברזילאי, אגרוף תאילנדי, בריחים ועוד, תוך כדי עמידה או עבודת קרקע.

ענף ה-MMA התפתח בתחילת שנות ה-90' בארצות הברית. למודעות הציבור הגיע ענף הספורט באמצעות תחרות ה-Ultimate Fighting Championship שאפשרה ללוחמים מכל קשת אמנויות הלחימה המוכרות לעלות לזירה נציגים שנלחמו אחד בשני במינימום מגבלות וחוקים, במטרה לקבוע אחת ולתמיד מה היא האומנות היעילה ביותר.

במהלך שנות ה-90' הכניסו מפיקי תחרויות ה-MMA חוקים שמטרתם הייתה להפוך את האומנות הלחימה המשולבת לבטוחה יותר. שינויים אלו גרמו לענף לצמוח במהירות רבה והוא הפך לאחד הענפים הפופולרים ביותר בין השינויים שהוכנסו: קרבות לפי משקל, החובה להשתמש בכפפות (שונות מכפפות אגרוף, מעין כפפות אצבע מרופדות), איסור להשתמש בנגיחות, מכות לאשכים, מכות בעורף, משיכות שיער, בעיטות ביריב על הרצפה ועוד מספר שינויים שהפכו את הספורט למקצועני.

כל סיבוב של כל קרב ב-MMA הוא באורך 5 דקות, ובין כל סיבוב יש מנוחה בת דקה. בקרבות אליפות ישנם 5 סיבובים, ובכל שאר הקרבות 3 סיבובים. לכל קרב ישנם 3 שופטי ניקוד ושופט זירה אחד. הניקוד לכל סיבוב נעשה בדומה לאגרוף, בשיטת ה-10 נקודות, כאשר מנצח הסיבוב זוכה ב 10 נקודות (ע"פ כל שופט) והמפסיד זוכה ב 9 נקודות או פחות. הניקוד מתבסס על מכות, בעיטות, הפלות, שליטה על הקרקע, שליטה בזירה, אפקטיביות המכות.

אפשרויות הניצחון:

נוק אאוט - אם לוחם אינו מסוגל להמשיך מכל סיבה.
נוק אאוט טכני - אם השופט רואה שלוחם לא מסוגל להגן על עצמו, או לא עושה ניסיונות מספיקים כדי להיחלץ ממכות/נעילות הוא יכריז על נוק אאוט טכני.
הפסקה על ידי רופא - לכל קרב מוצמד רופא, שיכול לבדוק כל אחד מהמתחרים, לרוב בין סיבובים, אבל לעיתים, אם יש חתך גרוע במיוחד, השופט יפסיק את הקרב ויקרא לרופא באמצע הסיבוב, אם, לדעת הרופא, היריב מסכן את הלוחם יותר מדי, הקרב יופסק באופן מיידי.
החלטת שופטים - בסוף הקרב, כל אחד משלושת השופטים מוסר לנציג הרישמי את כרטיס הניקוד שלו לקרב, שופט בזירה מציג את הניקוד הסופי ומכריז על המנצח (כמובן שיתכנו גם מצבים לתיקו,למרות שהם נדירים).

  • עוד באותו נושא:
  • mma

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully