וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפאל נדאל זכה באליפות ארה"ב

השור ממאיורקה השלים זכייה בכל טורנירי הגרנד סלאם עם ניצחון 4:6, 7:5, 4:6, 2:6 על דג'וקוביץ' בגמר אליפות ארה"ב

זהו. עכשיו אפשר כבר לומר את זה בפה מלא: רפאל נדאל בן ה-24 הוא אחד הטניסאים הגדולים בהיסטוריה ובדרך להפוך אולי לגדול שבהם. הספרדי זכה הלילה (בין שני לשלישי) לראשונה בקריירה המפוארת שלו, באליפות ארצות הברית הפתוחה. המדורג מספר 1 בעולם גבר על השני בעולם, נובאק דג'וקוביץ', 4:6, 7:5, 4:6, 2:6, השלים את תואר הגרנד סלאם האחרון שהיה חסר לו והתשיעי בסך הכל בקריירה.

כרגע, נראה שאם הברכיים יהיו בסדר, אין כמעט מי או מה שיעצור אותו על פחות מה-16 תארים של רוג'ר פדרר. בטח כשהוא כבר מגיע לעוצמות של 220 קמ"ש בחבטות ההגשה ואפילו מבקר ליד הרשת מדי פעם. אגב, פרט לנקודות הדירוג, היוקרה וההיסטוריה, זכה הספרדי גם בצ'ק שמן על סך 1.7 מיליון דולר.

כזכור, הגשם מנע מהגמר להתקיים ביום ראשון והיכה שוב גם הלילה, כשהמשחק הופסק לשעתיים במהלך המערכה השנייה. אלא שגם ההפסקה לא מנעה משני הענקים להציג טניס איכותי ומדהים, השניים הפציצו מהקו האחורי ורשמו כמה נקודות מופלאות, שהשכיחו את השעה המאוחרת.

רפאל נדאל טניסאי ספרדי. רויטרס
וכרגיל, רגע אחרי הזכייה הוא לא הצליח להישאר על הרגליים. נדאל/רויטרס

השור ממאיורקה, שלא הרשים בפתיחת הטורניר, הלך והשתפר לאורך הטורניר והגיע לגמר בלי להפסיד מערכה אחת בדרך. אף טניסאי מאז ניל פרייזר האוסטרלי ב-1960 לא הצליח לזכות בטורניר מבלי לשמוט אפילו מערכה אחת ולצערו, נדאל לא יוכל להוסיף את הנתון הזה לספר השיאים הבלתי נגמר שלו. דג'וקוביץ' שבר את הספרדי בסיום המערכה השנייה עם החזרה מההפסקה ולקח ממנו מערכה ראשונה בטורניר.

למרות עייפות וסימני משבר במערכה השלישית, דג'וקוביץ' המשיך להילחם וסירב להרים ידיים, הוא הציל נקודות שבירה וגרר את נדאל לנקודות ארוכות, אבל במערכה הרביעית נגמר לו הכוח. בכלל, בערב כזה אי אפשר היה להוציא את הניצחון מהספרדי. בהמשך ישיר לטורניר כולו, נדאל הציג סרבים אימתניים ומשופרים, שמר על משחקוני ההגשה וזכה בניצחון ראוי תוך שלוש שעות ו-43 דקות. נדאל, שעבר פציעה קשה בברכיים ומשבר אישי עם גירושי הוריו, שצפו בו מהיציע, השלים את השנה הטובה בקריירה שלו וככל הנראה גם בחייו ונראה כי הוא יעמוד על הפודיום עוד הרבה פעמים בשנים הקרובות.

הזכייה היא התשיעית של נדאל בטורניר גרנד סלאם וכאמור, הראשונה בניו יורק. בכך הוא הפך לשחקן השביעי בהיסטוריה שזכה בכל ארבעת תארי הגרנד סלאם:

פרד פרי: 1933-1935
דון באדג': 1937-1938
רוד לייבר: 1960-1962
רוי אמרסון: 1961-1964
אנדרה אגאסי: 1992-1999
רוג'ר פדרר: 2003-2009
רפאל נדאל: 2005-2010

נדאל משלים שנה נהדרת בה זכה גם ברולאן גארוס ובווימבלדון, והוא הטניסאי הרביעי בהיסטוריה (השני בעידן המקצועני) שעושה זאת והראשון מאז 1969.

גם דג'וקוביץ' יכול לצאת מרוצה מאליפות ארצות הברית. הסרבי בן ה-23 שיחק לאורך הטורניר את הטניס הכי טוב שהציג בקריירה שלו וגם בגמר רשם הופעה שהיא הרבה יותר ממעוררת כבוד. נדמה שאם תהיה אופיזיציה אמיתית לנדאל אחרי הפרישה או הירידה מגדולה של פדרר, ל"נולה" יהיה חלק נכבד בה. גם הוריו, שליוו אותו לאורך כל הטורניר מן היציע עם חולצות שהדפס שלו מוטבע עליהן, יודעים את זה.

מהלך המשחק

כבר בנקודה הראשונה קיבלנו הצגת טניס ובסיומה דג'וקוביץ', שגם הגיש, זכה בנקודה. אך נדאל, כמו נדאל, לא התרגש והשיג שבירה כבר במשחקון הראשון בדרך ל-0:1. השור ממאיורקה שמר על ההגשות ועלה ל-0:2. הסרבי לא נבהל מהפיגור, הצליח לחבוט את האייס הראשון במשחק, העלה את רמת האגרסיביות וצימק ל-1:2. "נולה" המשיך את המומנטום וזכה בנקודה אדירה ב-30:30 במשחקון הבא בדרך לשבירה ו-2:2. אך נדאל הגיב בשבירה משלו ועלה ל-2:3. מי היה מאמין שיהיו שלוש שבירות אחרי חמישה משחקונים? השניים שמרו על ההגשות במשחקונים הבאים וזה 4:6 לנדאל במערכה הראשונה. נתון שחשוב לדעת אומר שנדאל ניצח ב-107 מתוך 108 המשחקים בטורנירי גרנד סלאם בהם לקח את המערכה הראשונה.

דג'וקוביץ' שמר על הסרב שלו בפתיחת המערכה השנייה, הצליח לחזור מ-0:40 במשחקון השני עם טניס נפלא, אך הפסיד גם אותו וזה 1:1. דג'וקוביץ' שוב העלה את הרמה שלו ובעזרת חבטות אדירות מהקו האחורי הצליח להשיג שבירה ולעלות ל-2:4. אלא שנדאל התחיל לגלות את הטניס שהציג לאורך כל הטורניר ושבר אחרי משחקון ארוך בדרך ל-4:4. במצב הזה שוב נפתחו ארובות השמיים, שדחו את המשחק אתמול, והמשחק נפסק.

בשעה 2:00 (שעון ישראל), אחרי כשעתיים של הפסקה במהלכה הגשם פסק והמגרש יובש, המשחק חודש. השניים נראו חדים ומפוקסים גם אחרי ההפסקה ושמרו על ההגשה תוך הצגת טניס נהדר. במערכון ה-12 נדאל איבד ריכוז, ביצע כמה שגיאות לא אופייניות ובסופו של דבר נשבר והפסיד מערכה ראשונה בטורניר - 7:5.

הסרבי המשיך במומנטום וניצח בקלות את משחקון ההגשה הראשון במערכה השלישית. אלא שאז נדאל התעורר, ניצח את משחקון ההגשה שלו על האפס והשיג שבירה ראשונה במערכה, שהעלתה אותו ל-1:2. דג'וקוביץ' נראה ברגעים האלה עייף, אבל הצליח להציל שתי נקודות שבירה במערכון החמישי. במשחקון השביעי לנדאל היו לא פחות מחמש נקודות שבירה, אבל הסרבי, בשארית כוחותיו, זכה באחת הנקודות הארוכות במשחק. זה לא מנע מנדאל להשלים ניצחון 4:6 במערכה.

גם במערכה הרביעית נדאל השיג שבירה ראשונה במשחקון השלישי ועלה ליתרון 1:2. דג'וקוביץ' נראה מותש ושבור ונדאל ניצל זאת כדי להשיג שבירה שנייה ולעלות ל-1:4. בסופו של דבר, אחרי שלוש שעות ו-43 דקות, נדאל השלים ניצחון 2:6 במערכה הרביעית ונכנס להיסטוריה של המשחק.

רפאל נדאל טניסאי ספרדי. רויטרס
וככה הטניסאי הטוב בעולם סיים את הערב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully