וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארצות הברית אלופת העולם בכדורסל

הצגה נוספת של MVP האליפות, קווין דוראנט (28 נק'), הובילה את האמריקנים ל-64:81 מוחץ על טורקיה ולזכיה רביעית בתואר

כל חובב ספורט יודע שמדובר באימפריית הכדורסל הגדולה בעולם, אבל עכשיו זה רשמי: ארצות הברית היא אלופת העולם בכדורסל. ארבע שנים אחרי שאיבדו את התואר לאחר הפסד ליוון בחצי הגמר ב-2006, הצליחו האמריקנים לנצח היום (ראשון) 64:81 את טורקיה בגמר המונדובאסקט. לארצות הברית זוהי אליפות רביעית בהיסטוריה, אחרי 1954, 1986 ו-1994, והיא עלתה למקום הראשון בטבלת הזכיות באליפות, כשיוגוסלביה וברית המועצות עוקבות אחריה עם שלוש זכיות כל אחת.

שחקניו של מייק ששבסקי יכולים לזקוף את החזה בגאווה היום, לאחר שהשלימו דאבל. אחרי שהחזירו את הכבוד האמריקאי עם מדליית הזהב באולימפיאדת בייג'ינג עם כוכבים כמו קובי בריאנט, לברון ג'יימס ו-דווין וויד, הצליחו גם השחקנים הצעירים לעשות את העבודה גם בלי הכוכבים הגדולים, הרבה בזכות הרכב מגובש וקבוצתי והגנה חזקה.

מאמן נבחרת ארצות הברית מייק ששבסקי עם שחקן הנבחרת, קווין דוראנט. רויטרס
שני הכוכבים הגדולים של האליפות. ששבסקי ודוראנט/רויטרס

האמריקאים, כמובן ללא הפסד לאורך כל הטורניר, נעזרו גם היום ביכולת מרשימה של כוכבה הגדול, קווין דוראנט, שקלע 28 נקודות וזכה בתואר ה-MVP של הטורניר. יחד איתו השלימו את חמישיית הטורניר לינאס קלייזה, הידו טורקוגלו, לואיס סקולה ומילוש תיאודוסיץ'.

לאורך כל הטורניר לא היה ספק מי הנבחרת הטובה מכולן. הפעם האמריקאים עשו את זה במאזן חלק מהפסדים וכאשר כל המשחקים, פרט לאחד (מול ברזיל), נגמר גם בפער דו ספרתי. הרבה סימני שאלה היו סביב הסגל שהרכיב מייק ששבסקי לקראת המונדובאסקט הנוכחי, אבל האמריקנים הציגו לכל אורך הטורניר קבוצה מגובשת, צעירה ורעבה שלא נתנה שום סיכוי ליריבות שלה.

מצד שני, גם הטורקים יכולים לצאת מאליפות העולם הזו עם תחושת גאווה גדולה. הנבחרת המארחת הציגה כדורסל נפלא לאורך כל הטורניר, שמרה על מאזן נקי מהפסדים ורשמה כמה ניצחונות מרשימים מאוד, כולל ה-82:83 על סרביה בחצי הגמר. גם בטורקיה היה שחקן אחד שהיה הרבה מעל כולם והוא הידו טורקוגלו, שהלהיב את הקהל המקומי וגם בגמר רשם משחק טוב עם 16 נקודות ו-7 ריבאונדים. זה לא הספיק.

מהלך המשחק

המשחק נפתח בקצב מהיר במיוחד, ששירת בעיקר את האמריקנים האתלטיים, שרצו ליתרון 7:12 אחרי שלוש דקות בלבד, כשדוראנט מוביל את הבחורים בכחול עם שמונה. הטורקים חזרו ועלו ל-14:17 עם שמונה נקודות של טורקוגלו הנפלא. דוראנט וקארי לא נשארו חייבים ועם שתי שלשות ונקודות נוספות של האחרון מהקו סגרו את הרבע ב-17:22 לאמריקנים.

הרבע השני נפתח בשליטה של האמריקנים, שניצלו את העובדה שטורקוגלו ירד לספסל כדי לעלות ל-19:27. טורקיה המשיכה להציג משחק מבולבל בהמשך הרבע ועוד שלשה של דוראנט העלתה את האמריקנים ל-21:31. טורקוגלו העיר את הנבחרת הביתית מתרדמת וקלע שלשה שהורידה ל-24:31. אבל מי אם לא דוראנט הגיב עם עוד שלשה ושתיים וקבע 26:36. האמריקנים המשיכו לשמור על פער דו ספרתי בזכות ווסטברוק ו-גיי וסגרו את המחצית ב-32:42.

הרבע השלישי נפתח עם שתי שלשות של דוראנט הלוהט (7 מ-12מחוץ לקשת), שלא ראה כלום חוץ מרשת והעלה את האמריקנים ל-32:48. אודום הוסיף עוד שתיים וקבע 32:50, לפני שארסלן החזיר את הצבע ללחיי הטורקים עם שתי שלשות, שצימקו ל-41:52. האמריקנים הרגיעו את ההתלהבות הטורקית עם חמש נקודות רצופות של ווסטברוק ו-גיי בדרך ל-41:57. הטורקים עוד מיזערו קצת את הנזק לקראת סוף הרבע וזה נגמר 48:61.

הרבע האחרון כבר היה לפרוטוקול בלבד, כשהאמריקנים מנסים בעיקר לעשות מהלכים מרשימים ולתת סטנדינג אוביישן לכוכבים הגדולים. את עשר הדקות האחרונות של האליפות סיימו האמריקנים עם 16:20 ברבע, 64:81 במשחק כולו ואליפות עולם רביעית.

קלעו לארה"ב: קווין דוראנט 28 נקודות (7 מ-13 ל-3), למאר אודום 15 ו-11 ריבאונדים, ראסל ווסטברוק 13, דרק רוז 8 ו-6 אסיסטים, רודי גיי 6, אנדרה איגוודאלה 4, צ'ונסי בילאפס 4, סטפן קארי 3.

קלעו לטורקיה: הידו טורקוגלו 16 נקודות ו-7 ריבאונדים, סמי אדראן 9, ארסאן איליאסובה 7 ו-11 ריבאונדים, עומר אונאן 7, קרם טונצ'ארי 7, אנדר ארסלאן 6, עומר אסיק 5, קרם גונלום 4, אוגוס סבאס 3.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שחקני נבחרת ארצות הברית מניפה גביע, קווין דוראנט (שמאל). רויטרס
קבלו את האלופה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully