וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמר המונדובאסקט: רגע האמת הגיע

נבחרת ארה"ב בראשות קווין דוראנט פוגשת את טורקיה המשוגעת (20:30, 5 ו-5HD). ששבסקי: "תהווה לנו יריבה קשה"

אחרי שלל משחקים ומאבקים נהדרים בין מיטב הכדורסלנים בעולם, מגיע המונדובאסקט לקו הסיום, וכמה שהוא עומד להיות איכותי. לגמר שיתקיים מחר (ראשון, 20:30, ערוץ 5 ו-5HD) יתייצבו שתי נבחרות בלתי מנוצחות עד כה בטורניר בדמותן של ארצות הברית המאיימת וטורקיה המארחת, למשחק שצפוי להיות חם במיוחד. בצד אחד מגיעים שחקניו של מייק ששבסקי אחרי ניצחון גדול על ליטא החזקה (74:89) עם תצוגת שיא של קווין דוראנט, אבל מולם תתייצב נבחרת מטורפת עם קהל מטורף, שגברה בשניות הסיום על סרביה, ותגיע לא רק עם דחיפה אדירה מהקהל המקומי, אלא גם עם הרבה מומנטום ואמונה. משעמם לא יהיה, זה בטוח.

הזווית הישראלית בגמר תהיה מצידו של ראובן וירובניק. שופט העבר הישראלי ויו"ר איגוד שופטי הכדורסל, מונה היום לשמש כמשקיף ראשי במשחק גמר אליפות העולם. וירובניק מסר: "עבורי זה סגירת מעגל. לראשונה אני משמש כמשקיף ראשי במשחק גמר אליפות העולם לאחר ששפטתי פעמיים בטורנירי גמר אליפות עולם. בראשונה בשנת 1986 בגמר בספרד, כשישראל זכתה במקום השביעי באליפות ובפעם האחרונה בגמר אליפות העולם שנערכה ביוון בשנת 1997".

"דוראנט מעורר השראה"

מה עוד אפשר לומר על האמריקאים? נבחרתו של ששבסקי שהתאפיינה בחודשים האחרונים בעיקר בשחקנים שהודיעו כי לא ישחקו לאליפות, הגיעה כשסימן שאלה גדול ניצב מעל ראשה. זה מה שקורה כששחקן כמו קווין דוראנט, שחסר ניסיון בטורנירים משמעותיים כדוגמאת המונדובאסקט, מגיע כמוביל הגדול של הנבחרת. אלא שדוראנט עצמו גילה בגרות מדהימה והוכיח מנהיגות מהי. הוא הוליך כמעט בכל משחק את קלעי נבחרתו והביא את היכולות שלו לשיא, כשבמשחק האחרון של הנבחרת, בחצי הגמר מול ליטא, הוא התפוצץ עם 38 נקודות, וניצחון שהושג בעיקר בזכותו.

"קווין חזר להיות שחקן בלתי ייאמן", אמר מאמן ארצות הברית, מייק ששבסקי, בסיום. "הוא היה מעורר השראה וזו הסיבה שכל הכדורים עברו דרכו". ששבסקי המשיך והחמיא לכוכב שלו: "הוא נהדר לא רק על הפרקט, הוא גם בחור נהדר מחוץ למגרש. כולנו מאוד שמחים בשבילו". על היריבה שעשתה לא מעט חיים קשים לאמריקאים, לפני שנכנעה, היו ללשבסקי הרבה מחמאות: "הם שיחקו משחק מצויין והם נבחרת נהדרת, אבל אנחנו נתנו משחק גדול בראשותו של קווין, והגיע לנו לנצח".

המאמן המשיך ואמר: "ליטא ניצחה את ספרד וארגנטינה, היא נבחרת חזקה עם מאמן גדול וארץ בה הכדורסל חשוב מאוד. לשחק נגדם זה ממש לא פשוט, ואני מרוצה מאוד שניצחנו". על היריבה העתידית אותה יפגוש בגמר אמר המאמן: "לטורקיה יש שחקנים משמעותיים והם ישחקו מול הקהל הביתי שלהם. אין ספק שהיא הולכת להיות יריבה קשה מאוד".

"החברים שלי בנבחרת אמרו לי שאני חייב להיות הגו-טו-גאי, אז ידעתי שאני חייב לעשות צעד קדימה, ואני שמח שלקחתי על עצמי את התפקיד", אמר קווין דוראנט לקראת הגמר. ארצות הברית לא זכתה באליפות העולם מאז 1994, והלחץ כולו עליה. דוראנטולה סבור כי למרות שהוא מככב, נבחרת ארצות הברית ממש לא תלויה בו ובכושרו. "זה לא קשור אליי, זה קשור לשחקנים ולמאמן מייק ששבסקי", אמר דוראנט, "זאת הרגשה טובה להיות בגמר, אני מקווה שנגמור את העבודה, אבל אנחנו יודעים שזה הולך להיות המשחק הכי קשה שלנו בטורניר".

עם קצת עזרה מהחברים

מול האמריקאים תתייצב נבחרת טורקיה לוחמנית וחדורת אמונה. נכון, כמעט ואיש לא סימן אותה בפתיחת הטורניר ככזו שעשויה להגיע אל שלבי הגמר, אבל מהמשחק הראשון הבהירה הנבחרת המארחת שהיא כאן כדי לגרום לרעידת אדמה. שחקניו של טאנייביץ' דרסו את חוף השנהב, גברו על רוסיה של בלאט, עברו את יוון החזקה, את צרפת המפתיעה, הביסו ללא רחמים את סלובניה, נבחרת שרבים חשבו שהיתה צריכה להיות בחצי הגמר, וכאמור, סיימו את הדרך אל הגמר עם ניצחון על סרביה, אולי הנבחרת החזקה ביותר בטורניר אחרי ארצות הברית.

טורקיה נשענה במהלך מרבית הטורניר על ארסן איליאסובה, אבל החדשות הטובות מבחינתה הגיעו מצידו של הידו טורקוגלו, כוכב ה-NBA והנבחרת, שהחל להתעורר רק לקראת השלבים המכריעים, ועתה נראה פשוט בכושר מצויין. במשחק חצי הגמר מול ליטא היה חלש (6 נקודות בלבד), אבל כשטורקוגלו, עונאן וטונצ'רי נותנים משחק הקרבה כה נהדר, הוא יכול להרשות לעצמו שלא לקלוע. מול האמריקאים כמובן, זה ככל הנראה לא יספיק, וכל שחקניו של טאנייביץ' יהיו חייבים להיות בשיאם בכדי לשמור על הסיכוי להדהים ולחולל היסטוריה.

"אני לא מאמין שעלינו לגמר, נלחמנו חזק ולא ויתרנו, נלחמנו עבור טורקיה והאוהדים, ועשינו את זה", אמר טונצ'רי הנרגש, לאחר הניצחון בחצי הגמר ולקראת הגמר מול הדרים-טים. "לעולם לא נשכח את הניצחון הזה, אבל עכשיו ננסה להתמקד בגמר. היה לנו מזל". גם חברו של טונצ'רי, הסנטר קרם גונלום, יודע שלמרות הניצחון, כדאי לו ולחבריו לנחות מהר. "עשינו היסטוריה כי האמנו בעצמנו, אני חושב שאנחנו מגיעים למשחק נגד ארצות הברית בכושר טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully