וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה גברה על סרביה, נגד ארה"ב בגמר המונדובאסקט

סל דרמטי של קרם טונצ’רי העניק ניצחון 82:83 לטורקיה על סרביה. בגמר היא תפגוש את ארה”ב, שגברה על ליטא 74:89

ככל שהתקדם המונדובאסקט אל עבר השלבים המכריעים, החלה השאלה שמעניינת את כולם להדהד שוב ושוב: מי תהיה הנבחרת שתוכל לתת פייט לנבחרת ארצות הברית, ואולי למנוע ממנה את הזכייה באליפות העולם. אחרי תצוגת התכלית שלה ברבע הגמר מול ארגנטינה, ליטא סומנה כאחת המועמדות המרכזיות לחולל את ההפתעה, אבל דיבורים לחוד ומעשים לחוד. בפועל, האמריקאים שוב הוכיחו שהם רמה אחת מעל כולם, ובעיקר הציגו בפעם המי יודע כמה את קווין דוראנט, שנותן אליפות ענקית והוביל את חבריו לניצחון 74:89, שהשכיח את הפסדה של ארצות הברית לליטא ב-2004, ושולח את האמריקאים אל הגמר.

אלא שאם לא מעט התמקדות היתה היום במשחק של האמריקאים, הגיע המשחק של סרביה נגד טורקיה והבהיר כי ייתכן מאוד שקיבלנו את הגמר האמיתי, כבר בחצי הגמר. שתי הנבחרות הנהדרות הללו, שלא הפסידו עד כה בטורניר נאבקו במשך 40 דקות, הציגו כדורסל פיזי נהדר ומלהיב, ובסיום חגגה טורקיה ניצחון סופר דרמטי 82:83, עם סל של קרם טונצ'רי 0.5 שניות לסיום. מישהו רוצה להמר נגדם מול האמריקאים?

מוקדם יותר סיימה רוסיה בטון חיובי את הטורניר, כשגברה על סלובניה 78:83, וזכתה במקום השביעי בטורניר. הרוסים נראו רע בפתיחה ונפלו לפיגור 7 במחצית, אבל רבע רביעי מהמם של שחקניו של בלאט בו רצו ל-19:31 הבויל אותם לניצחון. טימופיי מוזגוב הוליך את רוסיה עם 19 נקודות, בסטיאן נאכבאר היה הקלעי הבולט בסלובניה עם 20.

סרביה - טורקיה 83:82

הקהל המקומי רצה לראות את נבחרתו דורסת כמו בכל משחק את יריבתה, אבל דווקא הסרבים פתחו מצויין, עם בייליצ'ה ו-וליצ'קוביץ', שהעלו ליתרון 8:15. הידו טורקוגולו התחיל להתעורר ולקח איתו את חרביו, שהחלו לצמק, והורידו את טורקיה בפיגור מינימלי ברבע הראשון, 20:17. סבאנוביץ' המשיך את הקצב הטוב של הסרבים בפתיחת הרבע השני וכבר העלה ליתרון 8, אבל ארסלן בשלשה גדולה ואיליאסובה שמרו את המארחים קרוב אבל הסרבים שמרו על היתרון וירדו ביתרון 35:42 במחצית.

פתיחת הרבע השלישי היתה כולה של הטורקים שנהנו משלשות של טורקוגלו ועונאן, והשוו ל-46:46, אבל תאודוסיץ' וראסיץ' היכו שוב בצד השני, וסרביה שוב הצליחה לברוח ל-8. טורקיה מצאה את ארסלן שצלף פעמיים מחוץ לקשת, הקפיץ את הקהל המשולהב ביציעים, והוריד את נבחרתו בפיגור מינימלי לקראת הרבע האחרון, 63:60. שלשה גדולה של טורקוגלו, אבל קסליי ותאודוסיץ' הפגיזו שתי שלשות משלהם שקבעו 64:72. דווקא אז ביצע מרקוביץ' עבירה בלתי ספורטיבית, וטונצ'רי עם חמש נקודות ענקיות העלה את טורקיה ליתרון 75:76. סרביה נלחצה וניסתה בעיקר לזרוק שלשות, אבל אלו לא נכנסו, ואת הנקודות האמיתיות שלהם הם מצאו מהקו, כשקסליי מעלה אותה ליתרון נקודה, 28 שניות.

או אז הגיעה חדירה נהדרת של טונצ'רי שמצא את ארדן לדאנק ועבירה, אבל האיש הגדול החטיא מהקו, ותאודוסיץ', שכולם היו בטוחים שייקח את הכדור לבד מצא את ראסיץ', וזה הזין את וליצ'קוביץ' לסל קל, 4.3 שניות לסיום. נגמר? ממש לא. טורקיה הוציאה כדור לטורקוגלו, כל ההגנה הסרבית נצמדה אליו והפקירה את קרם טונצ'רי, שלקח את הכדור כל הדרך אל הטבעת. לסרביה עוד ניתנה הזדמנות, 0.5 שניות לסיום, כשסבאנוביץ' קיבל את הכדור קרוב לטבעת, אבל ארדן חסם היטב, ושלח את טורקיה כל הדרך אל הגמר.

הידו טורקוגלו הוליך את קלעי טורקיה עם 16 נקודות (6 מ-14 מהשדה), עומר עונאן הוסיף 14, בעוד קרם טונצ'רי (4 חטיפות) ואנדר ארסלן קלעו 12 נקודות כל אחד למנצחים. מרקו קסליי היה הקלעי הבולט בשורות סרביה עם 18 נקודות והוסיף גם 7 ריבאונדים, ננאד קרסטיץ' (5 ריבאונדים) ודושקו סבאנוביץ' קלעו 12 נקודות כל אחד.

ארצות הברית - ליטא 74:89

המשחק נפתח בצקב מהיר במיוחד, כשדווקא הליטאים תופסים פיקוד, ועולים ליתרון 4 מהיר בראשותם של פוצ'יוס ויאבטוקס. דוראנט היה היחידי בשורות האמריקאים שהגיע ממוקד, וב-12 נקודות בפחות מ-6 דקות העלה את נבחרתו ליתרון. הריצה של ארצות הברית לא נפסקה, דוראנט פשוט התפוצץ, סיים את הרבע עם 17 נקודות, והטיסה המטורפת שלו הביאה את שחקניו של ששבסקי עד יתרון 12:23 בסיום הרבע הראשון. ליטא פשוט לא מצאה את עצמה בהתקפה וסבלה מאחוזים נמוכים מאוד מהשדה, אבל בפתיחת הרבע השני היא הצליחה למצוא את הקצב שלה, וריצת 2:13 צימקה ל-25:33. אלא שדוראנט שוב לחץ על הדוושה, וארצות הברית ירדה ביתרון 27:42 במחצית.

מאצ'יוליס תפר שלשה מוצלחת בפתיחה הרבע, ליטא עשתה קולות של חזרה וצימקה ל-10 בלבד, אבל הזריקות הפנויות של יסאייטיס וקלייזה לא נכנסו, ומנגד העניש דוראנט מחוץ לקשת, כשדאנק של גיי קובע יתרון 17 לאמריקאים. או אז הגיעו שתי שלשות מוצלחות של ליטא שהזריקו לשחקניה אנרגיה, ולרבע האחרון היא עלתה בפיגור 65:53. הליטאים נטשו את תוכנית המשחק והתרכזו בעיקר בהפצצה מחוץ לקשת. כשזה עבד (גצ'ביצ'יוס) הפיגור ירד ל-10, וכשזה לא (יסאייטיס, דלינינקאייטיס) היה בצד השני את דוראנט שפשוט לא ויתר, הקפיץ את היתרון ל-19, ומשם הליטאים כבר לא חזרו.

קווין דוראנט הוליך בגאון את קלעי ארצות הברית עם 38 נקודות (14 מ-26 מהשדה) והוסיף עם 9 ריבאונדים ו-3 אסיסטים, למאר אודום סייע לו עם 13 נקודות ו-10 ריבאונדים, בעוד ראסל ווסטברוק קלע 12 והוריד 8 ריבאונדים. אנדרה איגואדלה סיים עם 9, 4 ריבאונדים, 3 חטיפות ו-3 אסיסטים. את ליטא הוליך רוברטאס יאבטוקאס עם 15 נקודות ו-9 ריבאונדים, מרטינאס פוצ'יוס הוסיף 13 ו-7 ריבאונדים, אבל ליטא סבלה מ-38 אחוזים מהשדה, וככה אי אפשר לנצח את האמריקאים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully