וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "ארה"ב הבינה איך לשחק את המשחק האירופי"

מאמן רוסיה החמיא ליריבה שהדיחה אותו בדרכה לחצי הגמר: "הם גם שימרו את היתרונות של השחקן האמריקאי"

מחצית אחת החזיקה רוסיה מעמד מול ארצות הברית, עד שהגיע הרבע השלישי בו האמריקאים פתחו יתרון ושעטו קדימה לעבר חצי גמר אליפות העולם בכדורסל. שחקניו של המאמן מייק ששבסקי לא הפגינו כדורסל גדול, וזאת בלשון המעטה, אבל יכולת מצוינת של קווין דוראנט עם 33 נקודות, והתעוררות של צ'ונסי בילאפס בחצי השני, הספיקו כדי להדיח את רוסיה ולנצח אותה 79:89 בדרך לשלב הבא. דייויד בלאט, שיסיים את תפקידו כמאמן רוסיה לאחר הטורניר, ייאבק עתה במשחקי הדירוג, אבל מאמנה של מכבי תל אביב יכול להיות גאה בדרך שהוא ושחקניו עשו בטורניר הזה.

"זה היה משחק קשה וצריך לתת קרדיט לרוסיה על משחק פיזי ותחרותי", אמר קווין דוראנט, "עכשיו אנחנו מסתכלים קדימה". כשדוראנטולה וחבריו יביטו קדימה הם יראו את ליטא, שהמשיכה בכושרה המצוין והביסה את ארגנטינה 85:104 ברבע הגמר השני. "ביצענו כמה תיקונים במחצית, ויצאנו לגארדים שלהם בפיק-אנד-רול", הסביר דוראנט מה הביא לשינוי במשחקה של ארצות הברית, שלא הרשימה במחצית הראשונה. "חדרנו הרבה לצבע שלהם, והשחקנים שלנו לקחו זריקות ליד הטבעת".

פורוורד החלומות אנדרה איגודלה, הסביר ממה על נבחרתו להימנע במפגש מול ליטא, בעקבות המשחק נגד רוסיה. "אנחנו לפעמים מסתכנים יותר מדי, במיוחד במסירות פנימה וכשאנחנו מחטיאים זה יצר להם ארבעה-חמישה מצבים".

דייויד בלאט שיבח את האמריקאים על יכולתם, ואמר במסיבת העיתונאים: "ארצות הברית זיהתה והבינה איך לשחק את המשחק האירופאי, ובתוך כך שימרה גם את האלמנטים והיתרונות שיש לשחקן האמריקאי ולמשחק האמריקאי".

חצי הגמר בין ארצות הברית לרוסיה היה מותח מאוד בהשוואה לחצי הגמר שנערך אחריו. ליטא רמסה את ארגנטינה 85:104, כשבמשלך המשחק ההפרש כבר עמד על 32 נקודות. ארגנטינה נראתה עייפה וכבויה, וכנראה שכוחה תש לאחר שניצחה בשמינית הגמר את ברזיל החזקה. ליטא, שלא הפסידה במשחקיה בטורניר עד כה, נראתה חדה ונהנתה מיום נהדר של סימאס יסאיטיס, שקלע 19 נקודות.

"התכוננו פיזית ומנטלית למשחק, במיוחד מנטלית", אמר מאמן ליטא קסטוטיס קמזורה, "ניצלנו את הספסל בצורה טובה. פתחנו אגרסיבי בהגנה, ואחד המפתחות שהביאו לניצחון היה שיבוש הפיק-אנד-רול בין לואיס סקולה לפבלו פריג'יוני". סקולה, השחקן המצטיין של ארגנטינה בטורניר, קלע רק 13 נקודות ב-5 מ-16 מהשדה, פריג'יוני היה חלש עם 7 נקודות, ורק קרלוס דלפינו סיפק את הסחורה עם 21 נקודות לדרום אמריקאים. זה לא הספיק, כמובן. "זה הישג אדיר לנבחרת שלנו", הוסיף קמזורה, שיפגוש בשבת את נבחרת ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully