וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות ארה"ב: קלייסטרס תשחק מול זבונרבה בגמר

הבלגית ניצחה 6:4, 6:7, 4:6 את ונוס וויליאמס ותזכה בתואר פעם שנייה ברציפות אם תנצח את הרוסיה, שגברה על ווזניאקי

קים קלייסטרס השיגה הלילה (בין שישי לשבת) עוד ניצחון גדול בניו יורק, כשחזרה מפיגור של מערכה לניצחון 6:4, 6:7, 4:6 מול ונוס וויליאמס ועלתה לגמר אליפות ארצות הברית. הבלגית המצוינת (2 בטורניר, 3 בעולם), שזכתה בשנה שעברה בפלאשינג מדו, נזקקה ללא פחות משעתיים ו-23 דקות כדי לגבור על האמריקנית בדו קרב מותח במיוחד ולהשיג ניצחון 20 ברציפות באליפות ארצות הברית הפתוחה. בסיום, נשמעה קלייסטרס נרגשת: "זה מה שרציתי להשיג כשחזרתי לשחק טניס. זה לא תמיד היה קל, אבל אני מאושרת שאני יכולה שוב ליהנות מרגעים כאלה".

שתי הטניסאיות המצוינות הבטיחו וגם הציגו קרב במשקל כבד וחבטות עוצמתיות במיוחד, למרות הרוח שהמשיכה לשחק תפקיד משמעותי גם היום. במערכה הראשונה הצליחה וויליאמס לגלות עליונות ולהשיג שבירה אחת בדרך ל-4:6. המערכה השנייה כבר הייתה סיפור אחר לחלוטין, לפחות כך נראה בהתחלה. הבלגית הייתה דומיננטית ועלתה ל-2:5. ואז, בדיוק כשהיה נדמה שהמשחק בדרך למערכה שלישית, ונוס וויליאמס התעוררה והתעודדה מטניס רע במיוחד של קלייסטרס בדרך ל-5:5. השתיים שמרו על ההגשות שלהן והלכו לשובר השוויון הראשון ביניהן לאחר 13 מפגשים. שם הסיפור היה חד צדדי לחלוטין, כשוויליאמס ביצעה שתי טעויות כפולות וקלייסטרס ברחה ל-1:5 ומשם ל-2:7 בשובר השוויון ולמערכה שלישית.

קלייסטרס הצליחה להשיג שבירה מוקדמת במערכה השלישית ועלתה ליתרון 1:3. השתיים שמרו על ההגשות שלהן עד למצב בו הובילה הבלגית 3:4. משחקון הגשה רע מאוד של קלייסטרס, שכלל שתי טעויות כפולות ברציפות והחטאה של דרייב וולי קל, איזנה את מצב העניינים ל-4:4 ונתנה לוויליאמס דחיפה קדימה. אלא שהדחיפה לא החזיקה מעמד יותר מדי זמן והשלישית בעולם הצליחה להשיג שבירה מיד במשחקון הבא בזכות חבטת לוב נפלאה. הפעם, הצליחה קלייסטרס גם לשמור על ההגשה שלה ולנצח 6:4, 6:7, 4:6 את ונוס וויליאמס בדרך לגמר שני ברציפות באצטדיון ארתור אש.

מוקדם יותר נפתח חצי גמר הנשים באליפות ארצות הברית נפתח עם הפתעה ששלחה את המדורגת ראשונה, קרוליין ווזניאקי, הביתה אחרי הפסד 6:4, 6:3 לורה זבונרבה. הדנית החיננית קיוותה לעשות את הצעד הנוסף אחרי הפסדה בגמר לקים קלייסטרס אשתקד, ולהניף תואר גרנד סלאם ראשון בקריירה המבטיחה שלה, אבל רגע לפני הבאר היא הציגה משחק נרפה ומאכזב, אותו ניצלה זבונרבה עד תום.

המדורגת שביעית, שצברה הרבה ביטחון מהעפלתה המפתיעה לגמר בווימבלדון, הסתערה על יריבתה מן הפתיחה והשיגה את השבירה הראשונה כשטיפסה ליתרון 1:3. ווזניאקי ניסתה להשיב לה כגמולה, אבל זבנורבה הייתה האגרסיבית מבין השתיים, ובתוך 45 דקות היא סגרה את המערכה הראשונה עם ניצחון 4:6.

במערכה השנייה חזר אותו תסריט כשזבונרבה שברה את הדנית והוליכה 1:2, לפני שווזניאקי התעשתה ובפרץ אנרגיה נדיר איזנה ל-2:2 מהיר, אבל הרוסיה שבה ונטלה את היוזמה עם שבירה מיידית מהעבר השני, אחריה הרימה המדורגת ראשונה ידיים, ואיפשרה לזבונרבה לשייט לניצחון 3:6 במערכה ולחגוג מקום בגמר גרנד סלאם שני ברציפות.

עדכון ראשון: 10.9, 22:54

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully