וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דור מפוספס

10.9.2010 / 18:00

כבר שנים שהוא אחד הכישרונות הגדולים בארץ. כבר שנים שהאוהדים מפנטזים עליו כשחקן מוביל במכבי ת"א. אז מה מונע מדור מלול לעשות זאת?

אבי נמני ניסה לא פעם להעיר משהו בדור מלול. היו אימונים רבים של מכבי תל אביב שבהם מלול, הצנום יחסית, הוכשל או תוקל, ונמני, רק בשביל לחשל ולחזק אותו, לא שרק לפאולים. "קום קום, לא היה כלום, תמשיך לשחק", היה צועק לו הבוס. עד עכשיו קשה להכתיר את התכנית הזו או תכניות אחרות לגבי מלול כהצלחה גדולה.

לא רק אבי נמני ניסה להעיר משהו בדור מלול. אוהדי מכבי תל אביב ואוהדי הכדורגל בכלל סקרנים כבר המון שנים מתי הכישרון הנהדר הזה יהפוך לשחקן מוכח בהתאם לסך התכונות הרבות שיש לו: טיפול בכדור, טכניקה, ליטוש. מלול לא נראה רק המגן הימני שמכבי תל אביב מחפשת, אלא המגן האולטימטיבי של הכדורגל הישראלי. זה נראה כל כך ברור בשנים האחרונות, בטח אחרי שמכרו את יובל שפונגין לאומניה ניקוסיה. בינתיים זה לא קורה.

דור מלול שחקן מכבי תל אביב באימון הקבוצה. קובי אליהו
הכישרון שם, הטכניקה שם, עכשיו רק צריך שהכל יתחבר. מלול/קובי אליהו

יש הבטחה, מה עם המימוש

מלול (21) לא זכה לציפיות האלו רק בגלל הבישול שלו בטדי או בגלל היכולת שלו במשחקי הנבחרת הצעירה. הסיפור שלו הולך הרבה אחורה, עוד לפני שהחלו שלוש השנים שלו בבוגרים של מכבי תל אביב. בסוף חודש פברואר 2007 נבחר דור מלול על ידי זאב זלצר לייצג את ישראל בסגל נבחרת אירופה, ששיחקה שני משחקים מול נבחרת מקבילה של כישרונות מצטיינים מאפריקה. בנבחרת אירופה שיחקו 20 שחקנים מ-12 מדינות שונות כשהבולט ביניהם הוא בוז'אן קרקיץ' מברצלונה. את הנבחרת הזו אימן אינאקי סאאז, שאימן את הנבחרת הצעירה והבוגרת של ספרד, וגם הוא התלהב מאוד מיכולתו של מלול ומכישוריו. מלול שיחק במשחק אחד כמגן ימני, במשחק השני הוצב כקשר, ונבחר לאחד מהמצטיינים של אופ"א בצמד המשחקים הללו.

חודשיים מאוחר יותר מלול היה אמור לשחק במדי נבחרת הנוער במשחקי שלב העלית במוקדמות אליפות אירופה. סקאוטים מריאל מדריד וגם מאייאקס היו אמורים להגיע למשחק הראשון של אותו טורניר נגד סלובקיה, אולם לרוע מזלו נפצע מלול באימון המסכם לקראת המשחק בצורה קשה בברכו והחמיץ את המשחקים. הסקאוט ממדריד, שכבר הגיע ארצה לקראת אותו משחק, חזר לספרד כלעומת שבא.

הדבר הכי עצוב שאפשר לומר על מלול, שזו לא הסיבה העיקרית בגינה הכישרון שלו עדיין לא התפוצץ. "אין לנו שחקנים ישראלים שנכללו עד היום בנבחרת אירופה", אומר זלצר. "הוא עדיין לא עשה את הפריצה שכולם ציפו לה עד עכשיו. הוא כבר היה צריך לעשות את הפריצה שלו הרבה קודם. הוא היה שחקן מוביל בכל הגילאים הצעירים. לדעתי הוא גם יגיע לנבחרת הבוגרת. אם לא עכשיו אז בשלב מאוחר יותר כי הוא חייב להיות שם. אני לא יודע מה עוצר אותו עד עכשיו".

בין השורות, זלצר מכוון את האשמה לקבוצה שלו מכבי תל אביב, שלא מספיק בונה עליו ותמיד מגבה את העמדה שלו בשחקן רכש. "כשהוא מקבל את האשראי הוא מוכיח את עצמו, גם בקבוצה וגם בנבחרת", אומר זלצר. "אני לא יכול להיכנס למה שנעשה במועדון שלו ואני לא רוצה להתערב בזה. אני לא חושב שחסרה לו חוצפה. יש לו חוצפה במגרש ואני לא חושב שחסר לו משהו בקטע הזה. יש לו את כל התכונות החיוביות והתכונה הבולטת היא שהוא יכול לשחק בכל תפקיד".

יותר מדי ורסטילי

כמו שזלצר אמר, מלול יכול לשחק בכל עמדה. מגן ימני, קשר ימני, פעם אפילו חלוץ, כשהתקווה החדשה: קשר 50-50. באימונים לקראת הגומלין נגד פ.ס.ז' ניסה אותו נמני בתפקיד הקשר האחורי לצידו של ג'יבריל סידיבה במטרה שמלול ישחק במרכז המגרש, כשהוא מתבקש גם לעזור לקישור האחורי וגם להצטרף לחלק ההתקפי. כך היה גם באימון המסכם לקראת המשחק נגד בית"ר בטדי. בשני המשחקים נכנס מלול כמחליף במחצית השנייה והביא המון תנופה, כולל, כאמור, בישול שהביא ניצחון יקר מפז בטדי.

לדעת לא מעט אנשים, ריבוי התפקידים הזה פוגע בו. הוא לא מספיק דפנסיבי כמגן ולא מספיק אופנסיבי כקשר. הוא טוב בהכל, אבל לא מצוין. "אחת הבעיות הגדולות שלו היא שהתפקיד שלו בשדה המשחק אינו מוגדר", אומר בכיר במכבי תל אביב. "הוא מגן, הוא באמצע, הוא בקישור, הוא באגף, היכולות שלו מאפשרות לו לשחק כמעט בכל תפקיד. הנקודה השנייה היא שבניגוד להרבה שחקנים אחרים, לדור יש ביטחון עצמי גבוה מאוד על המגרש ולפעמים גבוה מדי. הוא יכול לקחת כדור בהגנה ולנסות לעבור ארבעה שחקנים. הוא לא סופר אף אחד, לטוב ולרע. אז מצד אחד זה טוב ששחקן לא עושה במכנסיים מול איצטדיון מלא, אבל מצד שני אתה יכול לעשות טעויות מכריעות בהגנה".

"הבעיה בכך היא שהוא כל כך בטוח בעצמו, אז כשהוא עולה לשחק הוא עושה טעויות", ממשיך הבכיר. "זה בעוכריו ואולי זו אחת הסיבות שהוא לא תפס עד כה מקום של קבע בהרכב. אנחנו מדברים על לתפוס מקום בהרכב מכבי תל אביב וזה לא דבר פשוט, כל טעות מקבלת משמעות אחרת וכשמעלים אותך לשחק מצפים ממך ברבע שעה שתשנה את המשחק ותעשה מהפכה. לפעמים עם מלול, הבעיה היא שאתה לא יודע מה אתה מקבל. דור קיבל באופן יחסי המון הזדמנויות בשנים האחרונות. צריך להבין שבקבוצה כמו מכבי אם נותנים לך חצי הזדמנות אתה צריך לדעת ולקחת אותה. בעונה שעברה הוא שיחק כמגן כמעט חצי עונה. אז לא מדובר כאן בשחקן שהתייבש על הספסל ולא שיחק".

אותו גורם במכבי תל אביב רומז למשהו לא מספיק נחוש באופי. אולי זה ביטחון מופרז שהוא מספיק מוכשר לנצח כל שחקן רכש, ואולי זה השלמה מקוממת עם הסיטואציה שבה הוא נמצא. עד עכשיו, מלול לא נראה כמו מישהו רע שמוכן לעשות הכל כדי לסלק את המתחרים על העמדה שלו, כמו שמספר חבר ששיחק איתו בכל נבחרות הצעירות. "אני מכיר את דור המון שנים ובחיי שאני לא יודע להגיד לך מי זה דור מלול. הוא ילד טוב ומופנם, תמיד עושה את שלו בשקט. אולי בגלל זה הוא לא עושה את הפריצה הגדולה שציפו ממנו. יכול להיות שהוא צריך להיות עוד יותר 'חוצפן' במובן החיובי של המילה. הייתה לנו פעם נסיעה עם נבחרת הנערים להונגריה. שיחקנו שם ארבעה משחקים ודור לא שותף באף אחד מהם. לא זוכר ששמענו ממנו מילה אחת רעה או חצי תלונה או פרצוף חמוץ. הוא אף פעם לא מתלונן ואני לא זוכר שהוא היה מעורב באיזו בעיית משמעת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"זו שנה חשובה עבורו, לא בטוח שהוא יפתח בהרכב אבל באותם מקרים שבהם זה כן יקרה הוא חייב להוכיח את עצמו ולהטביע חותם"/מערכת וואלה, צילום מסך

הגיע הזמן

בעונה שעברה מלול היה בין השחקנים שמיטש גולדהאר סימן ככאלה שהוא רוצה לראות בסגל גם העונה, יחד עם שרן ייני, ניסו קפילוטו וכמובן מאור בוזגלו. גולדהאר הבין שלא מדובר בעוד שחקן בית שחושב שמגיעות לו דקות, אלא כישרון שיכול להוביל את מכבי תל אביב בעתיד. מתי זה יקרה? גם הוא לא יודע. "הוא כעת מספיק בוגר", אומר אותו גורם בכיר במכבי. "זו השנה שבה דור מלול צריך להטביע את חותמו בקבוצה כדי שלא נצטרך לחפש שוב תחליפים בחוץ. חייבים לגלות עוד סבלנות לגביו ואורך רוח, אבל זה צריך להיות דו כיווני, כלומר גם מצדו, ואז הוא יהפוך להיות שחקן מוביל בכדורגל הישראלי. לנו יש את הסבלנות כלפיו, נקווה שלשחקן תהיה את אותה סבלנות כי לא תמיד צריך לקצר תהליכים. מדור מלול אי אפשר להתעלם. זו שנה חשובה עבורו, לא בטוח שהוא יפתח בהרכב אבל באותם מקרים שבהם זה כן יקרה הוא חייב להוכיח את עצמו ולהטביע חותם. כל הנתונים בשטח בשלים ומוכנים לכך שדור יעשה העונה את קפיצת המדרגה המיוחלת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully