וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדובאסקט: סרביה הדיחה את ספרד עם 89:92 דרמטי

שלשת קלאץ' של תאודוסיץ' נתנה לסרבים נקמה על גמר היורובאסקט, בדרך למפגש מול טורקיה שקרעה את סלובניה 68:95

שלב רבע הגמר באליפות העולם נפתח הערב (רביעי) בקול תרועה רמה, ובזמן שבארץ הקודש קיבלו את פני השנה החדשה בארוחת החג, על הפרקט באיסטנבול קיבלנו קרב אדירים בסיומו הדיחה סרביה הנפלאה את אלופת העולם ספרד עם ניצחון 89:92, נקמה על ההפסד בגמר אליפות אירופה בשנה שעברה, וקטעה את קיץ החגיגות הספורטיביות של הספרדים.

כעת הדרך לא עומדת להפוך לקלה יותר עבור סרביה, כשבחצי הגמר כבר מחכה לה טורקיה, המארחת שהתפוצצה ברבע הגמר השני על סלובניה המצוינת ופירקה אותה בלי רחמים 68:95, במשחק חד צדדי ששימח את הקהל המקומי וסידר לנו משחק ענק נוסף בשלב הבא.

סרביה - ספרד 89:92

אלופת העולם הגיעה לטורקיה ללא פאו גאסול וחוזה קלדרון אך עדיין נחשבה למועמדת הבכירה להיאבק עם ארצות הברית על התואר, אבל דווקא אחרי הניצחון הגדול על יוון שבה הקבוצה של סרג'יו סקאריולו להפגין את החולשות שאפיינו אותה בשלב המוקדם, וכשמהעבר השני התייצבה קבוצה צעירה ומפוצצת בכישרון, הדרך לאיבוד הכתר הייתה סלולה.

סרביה נראתה נחושה להשיג את הנקמה כבר מהפתיחה, כשנוביצה וליצ'קוביץ' וחבריו קלעו באחוזים נהדרים ועצרו את חואן קרלוס נבארו מהעבר השני, אך הסתפקו ביתרון 21:27 בסיום הרבע הראשון. הספרדים נעזרו בהתאוששות של נבארו כדי להתקרב עד לפיגור של נקודה, אבל שחקניו של דושאן איבקוביץ' לא נבהלו ובקור רוח החזירו לעצמם יתרון מבטיח, וירדו להפסקה בפער של 41:49.

את הרבע השלישי החלה אלופת העולם בבליץ של צליפות בראשותו של חורחה גארבחוסה שהנהיג ריצת 0:10 שקבעה 49:51 לספרד, אלא שאז נכנס דושקו סאבאנוביץ' לעניינים, וסרביה שוב לקחה את המושכות וסגרה את הרבע השלישי ביתרון 64:67. וליצ'קוביץ' עוד הקפיץ את סרביה ל-66:74, לפני שרודי פרננדז הנהיג עוד קאמבק ספרדי בדקות האחרונות, אותו חתם מארק גאסול בדאנק שקבע 89:89 26 שניות לסיום. אלא שאז לקח מילוש תאודוסיץ' את האחריות, סחט את השעון כמעט עד תומו וקבר שלשת קלאץ' עצומה 3 שניות לסיום. גרבאחוסה עוד ניסה להציל את המולדת אך לא הצליח לשחרר זריקה, והסרבים פתחו בחגיגות יחד עם הקהל הטורקי הצוהל.

השורה הסטטיסטית של הערב המדהים של סרביה עמדה בסיום על 15 מ-30 מחוץ לקשת, כשוליצ'קוביץ' ומרקו קסלג' הובילו את רשימת הקלעים עם 17 נקודות כל אחד. סבאנוביץ' הוסיף 15 משלו, נמניה בייליצ'ה תרם 14 ותאודוסיץ', שעמד על 1 מ-7 לשלוש רגע לפני שלשת הניצחון שלו, סיים עם 12 נקודות. את המפסידים הוליך נבארו עם 27 נקודות שלא הספיקו, גרבאחוסה סיים עם 18 ופרננדז סיים עם 15.

טורקיה - סלובניה 68:95

גם הטורקים התייצבו לטורניר בסגל חסר וללא מהמט אוקור הפצוע, אבל בעזרת התמיכה מהקהל המשולהב הם החלו להתחבר ככל שהאליפות מתקדמת, וברגע בו גם הידו טורקוגלו העייף נכנס לעניינים, ברור שיהיה קשה לעצור אותם. הפורוורד שעבר הקיץ מטורונטו לפיניקס התעורר משנתו כבר בניצחון על צרפת בשמינית הגמר, והערב הוא הריץ את חבריו לפתיחה רצחנית שגמרה את הסלובנים המסכנים כבר בדקות הראשונות.

טורקוגלו ליהטט וצלף מהרגע הראשון וצירף אליו את הידית הקטלנית של ארסן איליאסובה, שהקפיץ את המארחים ליתרון 14:27 בסיום הרבע הראשון. סאני בצ'ירוביץ' עוד ניסה למזער נזקים, אבל ההגנה הטורקית לא איפשרה לו ולחבריו להיכנס למשחק, ועד המחצית הפער צמח עד ל-31:50 לטורקיה. סלובניה אפילו לא חלמה לנסות לבצע קאמבק הירואי באווירה הלוהטת באיסטנבול, ואחרי שהרבע השלישי הסתיים בתוצאה 43:71, העבירו הטורקים את הזמן עד לסיום וכבר החלו את הספירה לאחור לחצי הגמר הלוהט.

איליאסובה סיים כקלע המצטיין של המנצחים עם 19 נקודות, כשסינאן גולר הוסיף 12, וטורקוגלו, קרם טונצ'רי ועומר אונאן תרמו 10 כל אחד לפני שפינו את הבמה למחליפים במחצית השנייה. בצ'ירוביץ' ובוסטיאן נכבאר קלעו 16 כל אחד לסלובניה, אורוס סולקאר ופרימוז ברזץ' ניסו לסייע עם 10 כל אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully