וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדובאסקט: ארגנטינה ניצחה את ברזיל 89:93

37 נקודות מדהימות של לואיס סקולה האדיר סחבו את נבחרתו לרבע הגמר, שם הם יפגשו את ליטא, שגברה על סין 67:78

זהו זה. תמונת רבע גמר המונדובאסקט הושלמה הערב (שלישי), כאשר במשחק הראשון ניצחה ליטא המצוינת את סין 67:78, והבטיחה את מקומה בשמונה האחרונות. לאחר מכן התפנו הליטאים לנוח, ולצפות במשחק המרכזי של הערב: ארגנטינה מול ברזיל, כדי לדעת מי תהיה יריבתם בשלב הבא. ואכן, המשחק שהבטיח הרבה קיים המון. האימפריות הדרום-אמריקאיות העניקו לנו את אחד המשחקים הטובים בטורניר עד כה, כשבסופו של דבר לואיס סקולה הבלתי רגיל הוביל את הארגנטינאים לרבע הגמר, עם 37 נקודות מדהימות ו-89:99 לתכולים. ארגנטינה וליטא ייפגשו ברבע הגמר, למשחק שצפוי להיות מרתק מתמיד.

משחקי רבע הגמר:

ספרד - סרביה (יום רביעי)
טורקיה - סלובניה (יום רביעי)
ארה"ב - רוסיה (יום חמישי)
ארגנטינה - ליטא (יום חמישי)

ליטא - סין 67:78

הליטאים הגיעו לאליפות עם הרבה היסטוריה מאחוריהם בכל הנוגע למונדובאסקט, אבל ללא השמות הגדולים שאפיינו את הנבחרת בשנים האחרונות. עם זאת, גם בלעדיהם עושה הנבחרת הלאומית חיל, וגם אחרי המפגש מול הסינים שמרו הליטאים הנפלאים על מאזם המושלם, וטיפסו לרבע הגמר.

הפתיחה דווקא היתה שייכת לסין, שעלתה ל-5:16 מדהים אחרי חמש דקות, אלא שמנטאס קלנייטיס לקח על עצמו להחזיר את ליטא למשחק, וכך היה. סין עוד הובילה 20:29 בתוך הרבע השני, אך הגארד המוכשר וחבריו ביצעו מהפך, וירדו לחדרי ההלבשה ביתרון 40:43. הרבע השלישי היה שייך לכוכב ליטא, לינאס קלייזה, שהמשיך במומנטום ועזר לנבחרתו לפתוח פער דו-ספרתי, כאשר שתי נקודות נוספות של כוכב אולימפיאקוס קבעו 51:66, תשע דקות לסיום.

ליו וויי הוליך ריצת 0:9 של הסינים, שצימקו ל-66:60, אלא ששם נסיון הקאמבק האסייתי נעצר. קלייזה סגר מחצית שניה אדירה עם 30 נקודות כוללות (14 מ-20 מהשדה) ו-8 ריבאונדים, בעוד קלנייטיס הוביל 11 ו-5 אסיסטים, ומרטינאס גצ'בי'ציוס סיים עם 13. מנגד, 19 של ליו וויי לא הספיקו לסינים, שסבלו מערב חלש של יי ז'יאנליאן (5 מ-13 מהשדה), וסגרו מונדובאסקט שלם עם ניצחון בודד.

ארגנטינה - ברזיל 89:93

איזה משחק ענק קיבלנו הערב בדרבי הדרום-אמריקאי האדיר הזה. תצוגת כדורסל נהדרת של שתי נבחרות מצוינות ומלאות תשוקה, ובאמת חבל שאחת מהן נאלצה ללכת הביתה. האחת הזו היא נבחרת ברזיל, ומי שתמשיך לרבע הגמר היא ארגנטינה הנפלאה, שרכבה הערב על גבו של לואיס סקולה הבלתי רגיל, שפשוט השכיח לחלוטין את חסרונו של מאנו ג'ינובילי. כשפורוורד יוסטון משחק ככה, ארגנטינה בהחלט יכולה ללכת עד הסוף.

המחצית הראשונה הלכה הכי צמוד שאפשר, וניתן היה לחוש את האווירה החמה באוויר. אף אחד מהנבחרות לא הצליחה לברוח ליריבתה המושבעת, כאשר הארגנטינאים אמנם פתחו בשלב מסוים פער של שש נקודות, אך לא יותר מזה. הסיפור הגדול ב-20 הדקות הראשונות היה קשת השלוש, והאחוזים המצוינים של הנבחרות אל מעבר לה. ארגנטינה הפציצה 7 מ-11, ברזיל תרמה 7 מ-13, וחצי ראשון אדיר של מרסליניו הוארטס הוריד את נבחרתו לחדרי ההלבשה ביתרון 46:48.

הרבע השלישי המשיך בדיוק באותה צורה, כאשר לואיס סקולה, ככל הנראה ה-MVP של האליפות עד כה, הפציץ 10 נקודות ב-10 דקות, אלא שהברזילאים נותרו צמודים, ועם העליה לרבע המכריע הראה לוח התוצאות 66:66. הרנן יאסן דייק מחוץ לקשת ועזר לנבחרת של סרחיו רודריגז לעלות ליתרון בדקות המכריעות, כאשר שתי נקודות של אוברטו קבעו 77:81 לארגנטינאים, 4 דקות לסיום. בארבוסה ניסה להחזיר את הברזילאים לעניינים, אלא שמול לואיס סקולה זה פשוט לא עבד. הפורוורד המופלא של יוסטון עשה ככל העולה על רוחו, קלע שמונה נקודות רצופות בדקה וחצי (!) ודאג שנבחרתו תמשיך הלאה - כל הדרך לרבע הגמר.

סקולה המדהים קלע את 37 נקודותיו ב-13 מ-19 מהשדה, אליהן הוסיף 9 ריבאונדים ו-3 אסיסטים. קרלוס דלפינו הצטרף אליו עם 20 נקודות (4 מ-7 ל-3), בעוד יאסן הוסיף 15. מנגד, מרסילינו הוארטס רשם ככל הנראה את משחקו הטוב בקריירה, עם 32 נקודות (!), אלא שיכולת בינונית של טיאגו ספליטר (10 נקודות) ואנדרסון ורז'או (7) הקשו על הברזילאים להתגבר על יריבתם המרה. ליאנדרו בארבוסה הפציץ 20, אך החטיא זריקות מכריעות.

שחקן נבחרת ארגנטינה, קרלוס דלפינו, חוגג עם נבחרתו. רויטרס
איזו חגיגה, איזה יופי. ארגנטינה עולה לרבע הגמר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully