וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות ארה"ב: ווזניאקי ופדרר עלו, קוזנצובה הודחה

הדנית הציגה טניס איכותי במיוחד, ניצחה 3:6, 4:6 את הרוסיה והוכיחה שהיא מסוגלת ללכת עד הסוף. פדרר ניצח את מלצר

ארבעת הכרטיסים הראשונים ברבע גמר אליפות ארצות הברית נתפסו הלילה (בין שני לשלישי), כשגם הפעם רשם רוג'ר פדרר ניצחון חלק. המדורג שני סגר את יום המשחקים באצטדיון ארתור אש עם ניצחון 3:6, 6:7, 3:6 על יורגן מלצר והעפיל לשלב הבא, שם כבר יחכה לו יריב מר ומוכר בדמותו של רובין סודרלינג.

פדרר האריך את רצף ההופעות הרצופות שלו ברבעי הגמר בגרנד סלאמים ל-26 ולא שמט אף מערכה גם מול האוסטרי המשתפר, שהיה קרוב לדגדג את השוויצרי במערכה השנייה אותה גרר לשובר שוויון אך נכנע 7:4, ובסופו של דבר לא הייתה לו תשובה ל-41 הווינרים של פדרר שהמשיך לאותת על כוונותיו להחזיר לעצמו את הכתר בניו יורק.

כעת מחכה לפדרר כאמור לא אחר מאשר רובין סודרלינג (5 בטורניר), שהדיח אותו באותו שלב ברולאן גארוס. השבדי נתקל בקשיים בפתיחת משחקו מול אלברט מונטנאס (21 בטורניר), אך התאושש במהירות בדרך לניצחון 6:4, 3:6, 2:6, 3:6. הספרדי פתח היטב ונראה נחוש להעפיל לראשונה בקריירה לרבע גמר גרנד סלאם, אך סודרלינג הרים את רמת ההגשות שלו החל מהמערכה השנייה, ולא איפשר ליריבו להשיג אף לא נקודת שבירה אחת.

משחק מרתק נוסף בשמינית גמר טורניר הגברים הפגיש בין הפיינאליסט לשעבר, נובאק דג'וקוביץ' הסרבי (3 בטורניר) לבין התקווה האמריקאית מארדי פיש (19 בטורניר). הסרבי לא נתקל בקשיים מול יריבו האמריקאי, שנהנה מעונה חלומית בטורנירים האחרונים בצפון אמריקה, שהתקשה להוות יריב שקול. דג'וקוביץ', שניצח בכל ארבעת המפגשים עד היום עם יריבו, הוסיף לעצמו ניצחון נוסף וניצח 3:6, 4:6, 1:6 תוך שהוא שובר שש פעמים את ההגשות של יריבו ומנצל אחוזי הגשה גבוהים.

באצטדיון לואי ארמסטרונג נפתח יום המשחקים בדרבי צרפתי מסקרן בין גאל מונפיס (17 בטורניר) לרישאר גאסקה, שכבר הדיח מהטורניר הנוכחי את ניקולאי דוידנקו. עד הערב, שני השחקנים האלה מעולם לא עברו את שלב שמינית הגמר באליפות ארצות הברית, אבל הפעם מונפיס המדורג הצליח לנצח בשלוש מערכות 4:6, 5:7, 5:7. המערכה הראשונה הסתיימה די מהר, אבל השתיים הבאות ארכו כשעה כל אחת, כשגאסקה נותן פייט. מונפיס, לעומת יריבו, הצליח לשבור חמש פעמים מ-17 הנסיונות שהיו לו בדרך לרבע הגמר.

נשים: ווזניאקי ניצחה בדו קרב הבלונדיניות

קרוליין ווזניאקי הדנית (1 בטורניר) הוכיחה הערב מעל לכל צל של ספק שהיא בשלה ומוכנה כבר לעשות את קפיצת המדרגה לה רבים כל כך מחכים ממנה. הדנית בת ה-20 הצליחה לגבור על היריבה הכי קשה בה נתקלה עד כה באליפות ארצות הברית כולה ואולי בכל עונת המגרשים הקשים, מריה שראפובה (14). ווזניאקי ניצחה 3:6, 4:6 את הרוסיה, אחרי שזו ניצחה אותה בשני המפגשים הקודמים בין השתיים, ועלתה לרבע הגמר, שם תשחק מול דומיניקה סיבולקובה הסלובקית.

לא רק עצם הניצחון עצמו על אלופת 2006 בפלאשינג מדו מהווה הישג גדול לווזניאקי, אלא גם ובעיקר, הטניס אותו הציגה. הפינליסטית מהשנה שעברה, שידועה בעיקר כשחקנית הגנתית שלא מרבה לתקוף ולעלות לרשת, לימדה את כל הצופים שיעור בטניס הגנתי, הציגה עבודת רגליים מצוינת והייתה ממש בכל פינה על המגרש, מה שתיסכל את שראפובה שנאלצה לתקוף ואפילו לנסות יותר מדי, מה שגרם לה לבצע 36 טעויות לא מחויבות, לעומת 10 בלבד של ווזניאקי. כמו כן, ביצעה הרוסיה גם תשע טעויות כפולות, מול שלוש בלבד של הדנית.

יום המשחקים נפתח באיצטדיון המרכזי במפגש בין האלופה לשעבר, סבטלנה קוזנצובה הרוסיה (11 בטורניר) לדומיניקה סיבולקובה הסלובקית, שכבר כיכבה בעבר בטורניר גרנד סלאם כשעלתה לחצי גמר הרולאן גארוס ב-2009. סיבולקובה, שמדורגת 45 בעולם, נאבקה במשך 68 דקות במערכה הראשונה, פיגרה 4:2, אבל חזרה כדי לנצח 5:7 לא מעט בזכות הטעויות הבלתי מחויבות של הרוסיה, שסבלה מ-42 כאלה במהלך המשחק כולו. במערכה השנייה סיבולקובה פיגרה שוב 3:1, אך הצליחה לחזור ל-3:5 וכבר הייתה רחוקה שתי נקודות משחק. אלא שקוזנצובה מתחה אותה עוד קצת וכפתה שובר שוויון, כשבמצב הזה הסלובקית שיכנעה והשלימה 4:7 בדרך לרבע הגמר.

ורה זבונרבה (7 בטורניר) ציפתה לקרב עיקש מיצדה של הגרמנייה המפתיעה אנדראה פטקוביץ', אבל השיגה בסופו של דבר את הכרטיס לרבע הגמר בקלות רבה עם ניצחון 1:6, 2:6. הפייניליסטית מווימבלדון, שהודחה בשמינית הגמר אשתקד אחרי ששמטה שש נקודות משחק מול פלביה פנטה, הסתערה על פטקוביץ' מן הפתיחה ובתצוגה משכנעת סגרה עניין בתוך שעה ושבע דקות בלבד.

יריבתה הבאה של זבונרבה תהיה קאיה קאנפי, שעברה את ינינה וויקמאייר (15 בטורניר), שהגיעה בשנה שעברה עד לחצי הגמר בניו יורק והייתה הטניסאית המפתיעה של הטורניר, ואחרי ניצחון על ילנה ינקוביץ', הבלגית הצליחה לנצח בדרך לרבע הגמר. וויקמאייר ניצחה 0:6 את המערכה הראשונה, אבל המערכה השנייה הגיעה לשובר שוויון, כשאז ניצחה קאנפי 2:7 והשוותה ל-1:1. המערכה השלישית הייתה חד צדדית וקנאפי השלימה את הניצחון עם 1:6 כמעט מושלם.

* שחר פאר סיימה הערב סופית את דרכה באליפות אחרי שהפסידה עם בת זוגתה מוניקה ניקולסקו בטורניר הזוגות בסיבוב השלישי. השתיים נכנעו לצמד המדורג 1 בטורניר, ג'יזלה דולקו ופלאביה פנטה 6:7, 6:1, 6:2.

עדכון ראשון: 6.9, 20:49

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully