וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרננדז: "הצלחנו להרים את הרמה ברגע החשוב"

כוכב ספרד מרוצה מהניצחון על יוון. דיאמנטידיס פרש מהנבחרת: "כל מעגל צריך להיסגר". איבקוביץ': "הוכחנו תשוקה"

שמינית גמר המונדובאסקט נפתח אתמול (שבת) ואם המשחקים ימשיכו בדרך הזו, אנחנו צפויים לעוד דרמות רבות ומרתקות עד סוף האליפות. את המשחקים אתמול, פתחו שתי היריבות השנואות, קרואטיה וסרביה, שנלחמו עד לשנייה האחרונה כשהאחרונה הצליחה לנצח 72:73 אחרי דרמה גדולה, בעוד אלופת העולם ואירופה ניצחה את סגניתה מ-2006, יוון, בתוצאה 72:80 במשחק שנותר צמוד ומותח עד אמצע הרבע האחרון.

"הדברים רק הולכים ונעשים קשים יותר"

מאמן סרביה, דושאן איבקוביץ', אמר לאחר הניצחון: "המשחק הזה היה מאוד מאוד קשה. הקבוצה שיחקה עם הלב במשך 40 דקות כדי לנצח קבוצה טובה כמו קרואטיה. אני רוצה לברך את השחקנים שלי. הגענו למטרה שהצבנו לעצמנו לפני הטורניר. זה לא אומר שאנחנו מסופקים, אבל להגיע כל כך רחוק עם קבוצה כל כך צעירה זה מאוד טוב. אני חושב שאיבדנו היום קצת את הריכוז מפני שהיו לנו איבודי כדור שלא אופייניים לנו, במיוחד ברבע הראשון. אבל הייתה לנו תשוקה גדולה וזה מה שחשוב".

ננאד קרסטיץ', שהצטיין עם 16 נקודות, אמר בסיום: "זה היה משחק ממש קשה, קרואטיה נלחמה כדי לנצח, אבל גם אנחנו נלחמנו והשגנו את הניצחון. כמו שכולם ראו, אין משחקים קלים או קבוצות חלשות. אנחנו חייבים לשחק ברצינות בכל משחק ולא לוותר אף פעם. לא ציפיתי למשחק קל לפני שהוא התחיל, מפני שהיה לנו רק יום חופשי אחד והנסיעה עייפה אותנו. הגענו לרבע הגמר ויש לנו כמה ימי מנוחה לפני המשחק הבא. אני לא יודע מי תהיה היריבה שלנו (לפני המשחק בין ספרד ויוון), אבל אנחנו נהיה מוכנים למשחק".

נוביצ'ה וליצ'קוביץ', שהיה אחד הטובים בסרביה, הוסיף: "שיחקנו משחקים ממש קשים בקייסרי ואחרי זה הגענו לאיסטנבול, וגילינו שהדברים רק הולכים ונעשים קשים יותר. היה משחק מאוד קשה נגד קרואטיה, אבל שיחקנו מספיק טוב בשניות האחרונות וזה מה שהוביל אותנו לניצחון".

מאמן קרואטיה, יוסיפ וראנקוביץ', ניסה לנתח את ההפסד הכואב: "לפעמים אתה זקוק למזל וניסיון. אוקיץ' היה מאוד עייף וקוס הוא מומחה במצבים כאלה ולכן בחרתי לשלב אותו. אני לא יודע אם בסוף הייתה עבירה או לא (קרואטיה ביצעה עבירה שנייה לסיום). לא רצינו לעזוב את אליפות העולם מבלי להוכיח את האיכויות שלנו. אני מאוד גאה בשחקנים שלי, הם שיחקו ממש טוב. לפני שהגענו לטורניר רצינו לעלות לסיבוב השני והצלחנו לעשות את זה. רצינו לשחק כדורסל טוב ועשינו את זה, פרט למשחק אחד רע (נגד ברזיל). זה משחק קשה ואתה לא יכול להיות שמח אחרי הפסד כזה".

"זו אכזבה עצומה"

בספרד, נשמע רודי פרננדז מאוד מסופק: "זה אף פעם לא פשוט לשחק נגד יוון. הם גורמים לך לעבוד קשה בשביל הניצחון. ידענו שאנחנו חייבים להעלות את הרמה שלנו כדי להמשיך בטורניר ואני חושב שעשינו את זה היום. הרמנו את הרמה בהגנה, הראנו ריכוז מההתחלה עד הסוף וביצענו את העבודה שלנו. אני חושב שעשינו צעד אחד קדימה, עם כל הכבוד לשאר המשחקים שלנו עד כה, אבל עכשיו אנחנו צריכים להתחיל לחשוב על סרביה".

הרכז היווני דימיטריס דיאמנטידיס, שקלע 16 נקודות, הודיע על פרישה מהנבחרת והוסיף: "זו אכזבה עצומה בשבילנו. נתנו 100 אחוז וזה היה משחק צמוד עד דקות הסיום. ברבע השלישי הובלנו כבר בשש נקודות, אבל דעכנו. אחרי שהתחלנו בזון, ניסינו לעשות את המיטב אבל זה לא הספיק. אנחנו יודעים שספרד היא קבוצה מאוד טובה, אנחנו מאחלים בהצלחה בהמשך, אבל בשבילנו הסיפור גמור. בשבילי זו התרומה האחרונה לנבחרת ואני רוצה להודות לכולם. חוויתי רגעים נפלאים בנבחרת, אבל כל מעגל נסגר". דיאמנטידיס שיחק בנבחרת יוון מאז 2003 ורשם 125 הופעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully