וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדובאסקט: ספרד ניצחה את יוון 72:80, תפגוש את סרביה

חואן קרלוס נבארו וחבריו התקשו מול היוונים, אך ניצחו 72:80, ועלו לרבע הגמר שם יפגשו את סרביה, שניצחה את קרואטיה

לאחר שלב הבתים, בו קיבלנו לא מעט הפתעות ומאבקים נהדרים, נפתח הערב (שבת) שלב שמינית הגמר של המונדובאסקט,ואיזו פתיחה נהדרת זו היתה: יוון הקשתה מאוד על אלופת העולם מספרד, וכבר פינטזה על עלייה לשלב הבא, אבל לבסוף לא יכלה לה, והפסידה 80:72. הספרדים הראו שהם בדרך החוצה מהתקפוה הרעה אליה נקלעו, ויפגשו בשלב רבע הגמר את נבחרת סרביה החזקה, שגברה בסיומו של מותחן על קרואטיה 72:73.

קרואטיה - סרביה 73:72

סרביה פתחה עם הרבה אנרגיה את המשחק ועלתה ליתרון 5 מהיר, אבל רוקו לני אוקיץ' הוליך את ההתעוררות של הקרואטים, שעלו ליתרון 11:16. סרביה נלחמה לחזור, אבל שלשה של לונצאר הורידה את הקרואטים ביתרון 19:27 בסיום הרבע הראשון. סרביה חזרה טוב למשחק ועם ריצת 0:8 צימקה ל-2 בלבד. קרואטיה לא הבריקה באותן דקות, אבל משחק מלחמה של שחקניה בראשות אוקיץ' מנע איבוד יתרון. דווקא אז הורידו הסרבים הילוך, מה שאיפשר לקרואטים לרדת ביתרון 34:36 במחצית.

שתי הנבחרות נראו כבדות ברבע השלישי, אבל המומנטום החל ללכת לצד הסרבי, קרסיץ' ופרוביץ' נראו טוב, וכניסה מצויינת של מילוש תיאודוסיץ' ופאוניץ' הכניסה קצב בהתקפה, והורידה את הסרבים ביתרון 50:54 לפני הרבע האחרון. השניים המשיכו ביכולת הטובה בפתיחת הרבע האחרון כשראסיץ' וקרסטיץ' העלו את הסרבים ליתרון 7, אבל פופוביץ' במו ידיו השאיר את נבחרתו בתמונה.

דווקא אז הגיעו סדרת איבודים והחטאות מטופשות של קרואטיה שאיפשרו לסרביה להשיג נקודות קלות. סרביה החזירה עם בחירת זריקות רעה, ובאניץ' ב-4 נקודות צימק ל-2 בלבד. פופוביץ' דייק פעם אחר פעם מהקו, ובפיגור נקודה, 15 שניות לסיום הוציא תאודוסיץ' כדור רע והקרואטים חטפו עם צ'אנס טוב להשתלט על המשחק, אלא שפופוביץ' שנשלח אל הקו החטיא את הראשונה ורק השווה עם השנייה. סרביה עם תרגיל נהדר מצאה את ראסיץ' ללייאפ פשוט, פופוביץ' החזיר עם שתיים מהקו, אבל אז ביצעה קרואטיה עבירה טיפשית, שנייה לסיום על ראסיץ', וזה קלע את הראשונה, החטיא את השנייה בכוונה, ושלח את סרביה אל השלב הבא.

ננאד קרסטיץ' הוליך את קלעי סרביה עם 16 נקודות, אלכסנדר ראסיץ' היה מצויין עם 15 ו-3 אסיסטים, בעוד קוסטה פרוביץ' קלע 10 (4 מ-5 מהשדה). את קרואטיה הוליך מרקו פופוביץ' עם 21 נקודות (5 מ-12 מהשדה), והוריף גם 5 ריבאונדים ו-3 חטיפות, רוקו לני אוקיץ' קלע 11, אסף 5 ריבאונדים וחילק 4 אסיסטים בעוד מרקו באניץ' קלע 10 ו-6 ריבאונדים למפסידים.

ספרד - יוון 72:80

היוונים פתחו ללא פחד בהתקפה, כשספאנוליס ודיאמנטידיס מריצים אותם ליתרון 11:17, אבל הספרדים מצאו את עצמם פנויים מחוץ לקשת, וגראבחוסה, יול ולופז הפגיזו שוב ושוב, כשהם מורידים את ספרד ביתרון 19:22 בסיום הרבע הראשון. העליונות הספרדית נמשכה גם בפתיחה הרבע השני כשכל שחקני ספרד עולים על הלוח, והיתרון תופח ל-8, בעוד היוונים נראו עייפים מאוד. שחורציאניטיס חזר והפך פעיל מאוד בהתקפה, ויחד עם זיזיס הורידו לנקודה בלבד, אבל רוביו וגאסול הורידו את הספרדים ביתרון 31:37 במחצית.

ספרד נתקעה בפתיחת המחצית השניה, בעוד יוון סוף סוף קלעה את השלשה הראשונה שלה, שהעלתה אותה ליתרון 37:38. סקריולו ניסה כל מיני חילופים אבל לא הצליח לעצור את זיזיס, בעוד היתרון גדל ל-6. אלא שאז הגיעה ריצה הפוכה של הספרדים בראשות רייס ויול, ובפתיחת הרבע האחרון עלו אלופי העולם ל-4. זיזיס התחיל לאבד את הראש, ומן העבר השני התחיל חואן קרלוס נבארו לחמם את הידית, והחל להעניש את ההגנה היוונית. ספאנוליס ושחורציאניטיס עוד הצליחו להוריד ל-4 בלבד, דקה לסיום, אבל רוביו ונבארו השלימו את העבודה מהקו, והבטיחו את עלייתה של ספרד לרבע הגמר.

חואן קרלוס נבארו הוליך את קלעי ספרד עם עוד משחק גדול של 22 נקודות (7 מ-10 מהשדה), רודי פרננדז סייע לו עם 14 נקודות, סרחיו יול קלע 9 בעוד ריקי רוביו מסיים עם 6 נקודות ו-6 אסיסטים. את נבחרת יוון הוליכו ניקוס זיזיס (8 מ-14 מהשדה) ודימיטריוס דיאמנטידיס עם 16 נקודות כל אחד, סופוקליס שחורציאניטיס סיים עם 13 נקודות (5 מ-8 מהשדה) ו-5 ריבאונדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully