וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרננדז: "צריך לשנות הרבה דברים"

מאמן נבחרת ישראל לא התלהב מה-1:3 על מלטה: "יש עוד הרבה עבודה, בשביל זה אני פה. זו לא נבחרת של אלופי עולם"

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו ואיתי חסיד

המטרה, כך אומרים, מקדשת את האמצעים. נבחרת ישראל אמנם לא היתה בשיאה לפרקים רבים הערב (חמישי), אך בסופו של דבר היא פתחה את קמפיין מוקדמות יורו 2012 עם 1:3 על מלטה החלשה, וזה מה שחשוב. יוסי בניון הפציץ שלושער והציל, במידה מסוימת, את מאמנו, לואיס פרננדז, בבכורה מפוקפקת משהו, וישראל משיגה שלוש נקודות ראשונות בקמפיין. ביום שלישי תצא הנבחרת לגיאורגיה, ובעוד חודש כבר יחכו לה יוון וקרואטיה החזקות. עד אז, נקווה לשיפור מסוים.

פרננדז: "אנחנו לא נבחרת של אלופי עולם"

הנבחרת לא תערוך מחר אימון בוקר, כאשר מנהל הנבחרת הודיע לשחקנים כי מחר יגיעו לארוחת בוקר ולאחר מכן, בשעות הצהריים, יצאו לכיוון נתב"ג כאשר ב-17:00 ימריאו לגיאורגיה.

בסיום המשחק נכנס מוטל'ה שפיגלר לחדר ההלבשה ובירך את יוסי בניון על השלושער שכבש. גם השחקנים בירכו את הקפטן, שקיבל כאות הוקרה על השלושער את כדור המשחק. במחצית המשחק, כשהתוצאה 1:1, נראה לואיס פרננדז לחוץ בהיכנסו לחדר ההלבשה, אך לאחר שיחה קצרה עם עוזרו, טל בנין, אמר לשחקנים ברוגע: "אני מבקש שתירגעו, התחלנו את המשחק טוב. כשמאבדים ריכוז לשניה אנחנו מאבדים במזומן, אני מבקש שתשחקו עכשיו רק מהאגפים, לא מהמרכז. תזיזו את הכדור יותר מהר".

לתקשורת אמר בסיום פרננדז: "אתמול כבר הודעתי שלא יהיה קל, צריך לזכור את מה שאמרתי. הבקענו גול מהיר, היו לנו הרבה הזדמנויות שלא ניצלנו אותן, מלטה קיבלה ביטחון, ואז גם הבקיעה. זה לא היה קל אבל התגובה שלנו במחצית השנייה הייתה טובה. הם שיחקו על מתפרצות, אז עברנו לאגפים. סטטיסטית הגענו ליותר הזדמנויות. לא אמרתי שננצח 0:5, אמרתי שאם ננצח 0:1 אני אהיה מרוצה.

"ננסה להשתפר, אבל אם אתם חושבים שרק בגלל שבמשחק הראשון ניצחנו אנחנו נשחק כמו ברזיל או ארגנטינה, אתם טועים. קשה לנצח משחק שהוא כביכול קל. ניסינו דברים חדשים כמו תמיר כהן ואלמוג כהן. נגד גיאורגיה יהיה יותר קשה כי יש להם כישרון. אנחנו לא נבחרת של אלופי עולם".

פרננדז נשאל האם הוא מצטער שפתח עם תמיר כהן כבלם ואמר: "יש לי 23 שחקנים. בינתיים אני רוצה ליהנות מהניצחון, ומחר יום חדש. יש לנו ארבעה-חמישה ימים לחשוב. צריך לשנות הרבה דברים. יש לנו שנתיים לעלות לאליפות אירופה. צריך לעבוד ולכן אני כאן. לא אגיד שזה פנטנסטי אבל זה מספיק כדי לנצח". המאמן נשאל מה יקרה בפעם הבאה שלא יהיה לו שלושער מבניון, ואמר: "יהיה לי את רפאלוב, ורמוט, גולסה. יש הרבה כישרון בישראל".

בניון: "השלושער לא הופך אותי לשחקן הטוב בעולם"

"אני מנסה להוכיח את עצמי בכל משחק של הנבחרת", אמר כוכב הנבחרת והקפטן שלה, יוסי בניון בסיום. "צריך להבין ששחקנים הם לא מכונות, לפעמים יש יום טוב ולפעמים פחות. השלושער היום לא הופך אותי לשחק הכי טוב בעולם, כי אם יהיה לי משחק אחד לא טוב, יגידו שאני לא מספיק טוב. אני תורם את שלי, נהנה מכל רגע ומהאווירה ורק שימשיך ככה. לא ממש מעניין אותי כל נושא הכיבושים. זו לא שאיפה שלי או מטרה שלי. המטרה הכי גדולה של כל שחקן זה להוביל את הנבחרת לטורניר גדול". הקפטן נשאל לגבי ה-1:1 איתו ירדה הנבחרת למחצית, והשיב: "היינו רגועים בחדר ההלבשה, ידענו שאנחנו יותר טובים".

על העובדה שלא הגיע קהל רב, אמר בניון: "אין מה לעשות, צריך גם לדעת לשחק מול איצטדיון חצי ריק. היינו רוצים שבכל משחק המגרש יהיה מלא, אבל לפעמים זה קורה בכדורגל. צריך לזכור שעם כל הכבוד שיחקנו נגד מלטה. כשנציג יכולת טובה זה ימשוך את הקהל חזרה, אבל צריך לומר מילה טובה לאלו שבאו".

על המשחק הבא של הנבחרת מול גיאורגיה, אמר הקפטן: "אנחנו קצת עייפים עכשיו, יש ציפיות מאיתנו, אבל כמו שלא זלזלנו במלטה, בגיאורגיה אנחנו כמובן לא יכולים לזלזל. זה בבית שלהם ויהיה משחק קשה. אנחנו רוצים לנצח, כל אחד יצטרך לתת את המאה אחוז ולהשקיע בדברים הקטנים, ואם נעשה את זה ננצח".

אוואט: "התוצאה טובה, ההרגשה טובה"

שוער הנבחרת, דודו אוואט, שנמצא בכושר מצוין אך ספג שער נגיחה בדקה ה-38, הוסיף: "מלטה שיחקו טוב, ובהזדמנות היחידה שלהם הם כבשו. אנחנו שיחקנו די טוב, ולחצנו אותם כל המשחק. בואו נהיה ריאלים, כי זה המשחק הראשון שלנו ביחד, ובסך הכל התוצאה טובה וההרגשה טובה". על חברו הטוב, יוסי בניון, אמר השוער: "הוא נתן משחק מדהים". על הצבתו של תמיר כהן כבלם אמר אוואט: "תמיר הפתיע אותי לטובה, ההגנה תפקדה יוצא מן הכלל". על המשחק הבא בגיאורגיה אמר השוער: "משחקי חוץ הם תמיד קשים, וגיאורגיה היא נבחרת חזקה שיהיה קשה מול הקהל שלהם, אבל נצטרך לעשות את העבודה גם שם".

הקשר בירם כיאל הוסיף: "עשינו לעצמנו את החיים קשים במחצית הראשונה. התחלנו טוב, אבל אז הייתה ירידה ביכולת, ואני שמח שבמחצית השנייה הצגנו כדורגל יפה והבקענו פעמיים. הכי חשוב זה הניצחון. ברור שאנחנו צריכים להשתפר ממשחק למשחק". על השינוי הגדול מהמחצית הראשונה לשנייה הוסיף קשר סלטיק: "קיבלנו הוראות במחצית מהמאמן, הוא העמיד אותנו במקום, הרגיע אותנו, וחזרנו יותר חזקים ומפוקסים בחצי השני".

לבסוף, נדרש כיאל לכוכב הערב, יוסי בניון, ושפע כמובן מחמאות: "הוא שחקן ענק, כוכב, מנהיג, וכל פעם שצריך אותו הוא נמצא. שיהיה לו מברוק על השלושער ורק שימשיך לעזור לנו". אגב, במהלך המשחק נרשם אירוע לא נעים במחנה הישראלי, כשדדי בן דיין ותמיר כהן החליפו מספר מילים כעוסות על המגרש. כהן אמר לאחר המשחק: "לא היה בינינו ריב, פשוט התווכחנו על מי יסגור את מי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully