וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוק' יורו 2012: בלארוס ניצחה 0:1 את צרפת

נבחרתו של לורן בלאן ספגה הפסד ביתי מביך. 0:4 לאנגליה על בולגריה, 0:1 לגרמניה בבלגיה. 4:4 בין פורטוגל לקפריסין

חודש וחצי אחרי שנפרדנו מהמונדיאל, חזרו הערב (שישי) הנבחרות האירופאיות להתגושש במחזור הפתיחה של מוקדמות יורו 2012. אלופת העולם החדשה ספרד זכתה למשחק נוח בליכטנשטיין, ולא מעדה כשהביסה את היריבה החלשה 0:4. ההפתעה הגדולה של הערב הגיעה מפריז, שם רשמה בלארוס את הניצחון הגדול בתולדותיה, כשהיממה את צרפת וניצחה אותה 0:1. צרפת, עם מאמנה החדש לורן בלאן, ממשיכה להציג את אותה יכולת מבישה שאפיינה אותה במונדיאל בדרום אפריקה. באותו הבית נרשמה הפתעה נוספת, כשרומניה לא הצליחה לגבור בביתה על אלבניה במשחק שהסתיים ב-1:1. עוד הפתעה ויותר מזה, משחק מטורף לגמרי, סיפקה קפריסין שסחטה מפורטוגל תיקו 4:4.

לגרמניה חיכה מבחן אמיתי כבר בתחילת הדרך עם משחק חוץ בבלגיה, אולם שער בודד של מירוסלב קלוזה הספיק לגרמנים כדי לנצח 0:1 ולצאת מבריסל עם שלוש נקודות יקרות. אנגליה, שאכזבה במונדיאל, נראתה מאוששת והביסה בוומבלי את בולגריה בתוצאה 0:4. אימפריה נוספת שהתרסקה הקיץ בדרום אפריקה היא איטליה, אבל בניגוד לצרפת, האזורי סידרו למאמנם החדש צ'זארה פראנדלי בכורה רשמית מוצלחת יותר, כשנחלצו מפיגור מפתיע באסטוניה וניצחו 1:2.

בית 1

בלגיה - גרמניה 1:0

לאחר המונדיאל הנפלא, גרמניה ירדה אל הקרקע ופתחה היטב את הקמפיין הבא. ביום רביעי הצהיר יואכים לב כי ישיב את סרט הקפטן למיכאל באלאק, שלא היה כשיר ולא נכלל בסגל, אבל הגרמנים הסתדרו גם בלעדיו. זה לא היה קל כלל וכלל. המחצית הראשונה הייתה יחסית שקולה, עם יתרון קל לאורחים, שפתחו עם מירוסלב קלוזה ולוקאס פודולסקי ותומאס מולר בחוד. בלגיה, שמלאה בשחקנים צעירים מוכשרים, היקשתה על הגרמנים, והשתיים ירדו להפסקה ללא שערים. הבלגים, בהרכב חסר ללא ג'ונתן לגיר, סילביו פרונטו, ג'לה ואן דאמה וניקולס לומברטס ראו את קלוזה כובש בדקה ה-51 לזכות הגרמנים וקובע 0:1. הקהל בבריסל דחף את השדים האדומים, אך ההגנה הגרמנית, בראשות הקפטן פיליפ לאהם והשוער מנואל נוייר, עמדה בלחץ ויצאה מבירת בלגיה עם שלוש נקודות.

קזחסטן - טורקיה 3:0

נבחרתו של חוס הידינק, שלא הצליחה להעפיל למונדיאל האחרון (או לזה שלפניו), יצאה למסע שלה אל היורו מול יריבה נוחה יחסית בדמותה של קזחסטן, המדורגת 126 בעולם. הטורקים הגיעו ממוקדים מאוד, כשהם יודעים שהם צפויים לפגוש את גרמניה החזקה בחודש הבא, ונראה שהם יגיעו למפגש הזה חדורי ביטחון אחרי הניצחון הגדול שלהם בקזחסטן. פתיחת המשחק הייתה שוות כוחות, אבל לאט לאט האורחים השתלטו על הקצב ובדקה ה-24 עלו ל-0:1 משער של ארדה טוראן. הקזחים לא הספיקו להתאושש וכבר כעבור דקותיים הוציא השוער אנדרי סידלניקוב את הכדור השני מהרשת, אחרי שער של האמיט אלטינטופ. במחצית השנייה הקזחים שיחקו בצורה פיזית יותר, וניסו להקשות על הטורקים, אך זה לא מנע מניהאט לכבוש בדקה ה-76 ולקבוע את תוצאת המשחק, 0:3 לטורקיה.

בית 2

אנדורה - רוסיה 2:0

בפעם האחרונה שרוסיה הגיעה לאנדורה, היא הבטיחה את מקומה ליורו 2008. אם כך, לא פלא שנבחרתו של דיק אדבוקאט שמחה על המפגש המחודש שהפך למשחק הפתיחה של הנבחרת. היה אפשר לצפות לתוצאה גבוהה יותר, אבל הרוסים, ששלטו במשחק לחלוטין, התקשו לפצח את ההגנה האנדורית, והצליחו בכך רק פעמיים. בדקה ה-12 אילדפונס לימה בחן את שוער רוסיה איגור אקנפייב, אולם כעבור דקותיים היה זה שוער אנדורה חוסה אנטוניו גומס שהוציא את הכדור מהרשת, לאחר שער שכבש פאבל פוגרבנייק. הרוסים ירדו למחצית ביתרון 0:1 שברירי, אבל במחצית השנייה הצליחו להכפיל אותו לאחר שפוגרבנייק השלים צמד כשדייק מהנקודה הלבנה בדקה ה-64 וקבע 0:2. עד לסיום אנדרי ארשבין וחבריו לא הצליחו להגדיל את יתרונם, אבל באו לסיפוקם כשאספו שלוש נקודות. אנדורה האומללה ספגה את הפסדה הבינלאומי ה-25 ברציפות.

ארמניה - אירלנד 1:0

מי לא זוכר את המבט על פניהם של האירים האומללים, לאחר שידו של תיירי הנרי מנעה מהם לעלות למונדיאל האחרון? עם המחשבה הזו בראש, יצאה אירלנד למאבק על הקמפיין הבא, כשהיא יודעת שהיא חייבת לעצמה ולאוהדים שלה העפלה. הארמנים, שלא בדיוק עומדים להיאבק על אחד מהמקומות הראשונים בבית, ניסו לעשות את החיים קלים עבור אירלנד, והצליחו בכך, עד לדקה ה-76. אחרי מחצית ראשונה מאופסת, ההגנה הארמנית החזיקה מעמד עד לדקה ה-76, אז המחליף קית' פהיי כבש את שערו הבינלאומי הראשון בקריירה והעניק לאירים 0:1. עד לסיום האורחים שמרו על היתרון ופתחו את הקמפיין ברגל ימין עם שלוש נקודות. ביום שלישי תארח אירלנד את אנדורה החלשה ואילו ארמניה תצא למשחק במקדוניה.

סלובקיה - מקדוניה 0:1

איזו דרמה הייתה הערב בברטיסלבה. במשך 90 דקות התישו הסלובקים והמקדונים אחד את השני, אבל בתוספת הזמן הושגה הכרעה. הסלובקים לחצו את האורחים ואילצו את שוער האורחים אדין נורדינובסקי להדוף פעם אחר פעם, עד שבתוספת הזמן כבש פיליפ הולוסקו את השער המיוחל, וגרם לפרץ של שמחה ביציעים. הסלובקים ניצחו 0:1, וגל ההצלחה שלהם מהמונדיאל, בו הגיעו לשמינית הגמר, נמשך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בית 3

אסטוניה - איטליה 2:1

מאמן איטליה צ'זארה פראנדלי, בבכרוה הרשמית שלו על הקווים, עלה עם הרכב שכלל הרבה פרצופים חדשים באזורי. בשער פתח סלבטורה סיריגו, ובהגנה שיחקו כריסטיאן מולינארו, ג'ורג'יו קייליני ולאונרדו בונוצ'י, והשינויים האלה לא הוכיחו את עצמם בדקות הפתיחה, אז האסטונים הביכו את האזורי והגיעו למספרבמצבים. אנטוניו קסאנו, ג'אמפאולו פאציני ודניאלה דה רוסי הניעו את התקפת האזורי, כשאנדראה פירלו ניווט מאחור, והאיטלקים סיכנו יותר ויותר את שערו של סרגיי פארייקו. האזורי שלטו לחלוטין במשחק, אולם השער נפל דווקא בצד השני. בדקה ה-31 בעט קונסטנטין וסילייב כדור חופשי, סיריגו הדף גרוע וסרגיי זנז'וב עט על הריבאונד, דחק מקרוב וקבע 0:1 מפתיע לאסטוניה. היה זה השער השני בהיסטוריה שכובשת אסטוניה לרשת איטליה. שחקניו של פראנדלי הגבירו את הלחץ על האסטונים, אך החמצות של קסאנו ופאציני הותירו את האורחים מתוסכלים והתוצאה נותרה בעינה עד למחצית.

השליטה האיטלקית נמשכה במחצית השנייה ובדקה ה-60 כבשה את השוויון המוצדק. פירלו הרים כדור קרן מימין, וקסאנו הלא מכוסה נגח מחמישה מטרים פנימה וקבע 1:1. האסטונים ההמומים טרם הספיקו לעכל את השוויון ואיטליה עקצה בדקה ה-62. פירלו הרים קרן קצרה, קסאנו המשיך בעקב לתוך תיבת החמש ובונוצ'י המשיך פנימה וקבע 1:2 כחול. איטליה המשיכה ללחוץ במטרה להגדיל את יתרונה, אולם אסטוניה התגוננה היטב, ובסיום זכתה למחיאות כפיים מאוהדיה ביציעים. את הנקודות קיבלה איטליה.

סלובניה - צפון אירלנד 1:0

זה היה המשחק הראשון של הסלובנים מאז המונדיאל בדרום אפריקה, ולמרות שהמאמן מתיאז' קק נהנה מסגל כמעט מלא לחלוטין, זולת הבלם מרקו סולר הפצוע, ניכר שהמארחים היו חלודים. צפון אירלנד יכולה לחוש אופטימיות גדולה לקראת ההמשך, אחרי שהפתיעה את הסלובנים בזכות שער של קורי אוואנס הצעיר. הקשר בן ה-20 הרשית בדקה ה-70, שלוש דקות בלבד אחרי שהחליף את גרנט מקאן, וקבע 0:1 לצפון אירים. הסלובנים הלחוצים ניסו להשוות אך לא הצליחו וספגו הפסד ביתי שעלול לסבך אותם בהמשך. ביום שלישי תפגוש סלובניה את סרביה למשחק פיקנטי ומרתק, וכזה שהם חייבים להוציא בו נקודות.

איי פארו - סרביה 3:0

כצפוי, האורחים פתחו את הקמפיין עם שלוש נקודות מול הנבחרת החלשה של איי פארו. בדקה ה-14 העלה דאנקו לאזוביץ' את הסרבים ל-0:1 וכברו ארבע דקות קבע הקפטן דיאן סטנקוביץ' 0:2, יתרון שנשמר עד למחצית. בתוספת הזמן הרשית ניקולה זיגיץ' את השלישי של סרביה, וקבע את תוצאת המשחק.

בית 4

צרפת - בלארוס 1:0

ספיחי הסקנדל הצרפתי במונדיאל עדיין רודפים את הטריקולור, והתקווה של המדינה כולה שלורן בלאן יגאל את צרפת מייסוריו של ריימונד דומאנק, התנפצו כבר במשחק הפתיחה של מוקדמות יורו 2012. הפארק דה פראנס ראה הפסדים מביכים והערב אפשר לצרף עוד אחד לרשימה שבה נכללת גם ישראל של 1993. בלאן ניסה למצוא את הנוסחה שתחייה את הנבחרת הכי מתוסבכת ביבשת, אבל ללא פרנק ריברי, פטריס אברה וז'רמי טוללאן שהצטרפו לניקולא אנלקה ברשימת המושעים על ידי ההתאחדות, המאמן לא מצא את הדרך. צרפת שלטה במשחק, וסיכנה לא אחת את שערו של יורי ז'באנוב, אבל אבו דיאבי, גאל קלישי ויתר חבריהם לא הצליחו לפרוץ את הגנת האורחים. כשלא מבקיעים, אומרת הקלישאה, סופגים, ובדקה ה-86 המחליף סרגיי קיסלייאק חקק את שמו בהיסטוריה הספורטיבית של בלארוס הקטנה, כשכבש והעלה את נבחרתו ל-0:1. הצרפתים הלחוצים לא הצליחו להגיע למצב שיסכן את שער האורחים, ורשמו הפסד ביתי.

רומניה - אלבניה 1:1

רומניה לא הצליחה להמנע מלספק את ההפתעה השניה בבית המטורף הזה, כשלא הצליחה לנצח את אלבניה הקטנה בביתה. הרומנים דווקא הובילו משער של בוגדאן סטנקו בדקה העשירית, אבל לא השכילו לכבוש עוד שערים. זה נגמר בעונש כואב שהנחילו להם האלבנים שתי דקות לסיום, כשבעיטה חופשית מצאה את ראשו של הקשר גיירי מוזאקה שנגח פנימה את שער השוויון וקבע את תוצאת המשחק.

לוקסמבורג - בוסניה הרצגובינה 3:0

16 דקות הפתיחה הספיקו לאורחים מהבלקן כדי לגמור את המשחק. סניאד איברצ'יץ' פתח את מסכת השערים בדקה ה-6, מיראלם פיאניץ' הכפיל בדקה ה-12 ואדין דזקו כבש את השלישי של האורחים בדרך ליתרון 0:3. עד לסיום הבוסנים לא הירפו, אבל יכולת טובה של ג'ונתן יוברט בשער מנעה מהם להגדיל את התוצאה, ולהסתפק בשלושה שערים שהניבו שלוש נקודות.

בית 5

שבדיה - הונגריה 0:2

אחרי הכישלון להעפיל למונדיאל חזרו השבדים בכוחות מחודשים, בתקווה ששובו של זלאטן איברהימוביץ' למדים הלאומיים יספק את הניצוץ הדרוש כדי לצלוח את בית המוקדמות הסביר אותו קיבלו, בו הם פייבוריטים לסיים במקום השני אחרי הולנד. חלוצה החדש של מילאן פתח לבד בחוד של הצהובים, ולא הצליח לשחזר את שער הניצחון שלו מהמפגש הקודם בין שתי הנבחרות לפני שנה (0:1), אבל לשמחתו היה זה פונטוס וורנבלום שהיה בכושר הבקעה מצוין. לאחר מחצית ראשונה מאופסת, וורנבלום כבש פעמיים (51, 73) ומימש את יתרונם האיכותי של הסקנדינבים על כר הדשא, כדי להעניק להם שלוש נקודות חשובות בדרך לאליפות אירופה.

סן מרינו - הולנד 5:0

המשחק הראשון של הכתומים מאז ההפסד המתסכל בגמר המונדיאל איפשר לשחקניו של ברט ואן מרוויק לפרוק קצת עצבים מול היריבה החלשה בבית. דירק קויט פתח את החגיגה עם פנדל מוצלח בדקה ה-16, ולאחר מכן נכנס קלאס יאן הונטלאר לעניינים. הרכש החדש של שאלקה כבש שלושער (37, 47, 66), בעוד שרוד ואן ניסטלרוי, שחזר למדים הלאומיים, חתם את התוצאה בדקה ה-90.

מולדובה - פינלנד 0:2

הפינים סיימו את מוקדמות המונדיאל במרחק של ארבע נקודות בלבד מרוסיה שהעפילה לפלייאוף, ונראה שהפעם יהיה להם קשה לשחזר את הקמפיין הקודם. מולדובה, שלא הצליחה לרשום אף ניצחון בקמפיין הקודם, אותו סיימה אחרונה בבית הישראלי, פתחה ברגל ימין עם ניצחון מצוין. המארחים לחצו למן הפתיחה והגיעו לשפע מצבים ליד שערו של אוטו פרדריקסון, אבל רק פעמיים הצליחו להרשית. הפינים החזיקו מעמד במחצית הראשונה ולא ספגו, למרות שהקפטן סמי האפייה הורחק בכרטיס אדום לאחר שתיקל את וירל פרונזה, אבל במחצית השנייה תש כוחם. בדקה ה-69 העלה המחליף אלכסנדרו סובורוב את מולדובה ל-0:1, וחמש דקות אחר כך הכפיל אנטולי דורוש את התוצאה, ומולדובה אספה לחיקה שלוש נקודות.

בית 7

אנגליה - בולגריה 0:4

אחרי הכשלון במונדיאל, פאביו קאפלו והשחקנים שלו דאגו להזכיר כי אנגליה היא נבחרת שהשיגה מאזן מושלם בקמפיין הקודם, וכי פניה קדימה לקראת מה שיכוללהיות פיצוי ביורו 2012. מה שבטוח, ההתחלה של הקמפיין הנוכחי נראית מצויינת. הכוכב הגדול של המשחק היה ג'רמיין דפו, שחגג עם שלושער לרשת הבולגרית. חלוצה של טוטנהאם פתח בחגיגה כבר בדקה השלישית, ואחרי 58 דקות הססניות הוא כבש את השני שלו בדקה ה-61. אדם ג'ונסון הבטיח את ניצחונה של אנגליה עם השלישי בדקה ה-83, וארבע דקות השלים דפו שלושער, וקבע את תוצאת המשחק.

מונטנגרו - ווילס 0:1

במוקדמות המונדיאל לא הצליחו הוולשים להיאבק עד הסוף על העלייה, ולאחר המפגש עם מונטנגרו נראה שהנבחרת של ג'ון טושאק תקווה כי משחק הפתיחה לא ירמז לבאות. המונטנגרים, שנדחקו למקום הלפני אחרון בבית שלהם בקמפיין הקודם, הצליחו לשמור על הבית ולהשיג את שלוש הנקודות, כאשר התגברו על יריביהם במשחק פיזי וקשוח מצד שני הצדדים. בדקה ה-30 השתחרר הרבה לחץ ביציעים כשמירקו ווצ'יניץ' כבש לזכות המארחים וקבע 0:1. מונטנגרו שמרה על יתרונה במחצית השנייה בזכות יכולת טובה של שוערה מלאדן בוזוביץ', ושמרה על שלוש הנקודות בבית.

בית 8

פורטוגל - קפריסין 4:4

עוד אחת ממאוכזבות המונדיאל היא פורטוגל, שללא כריסטיאנו רונאלדו הפצוע קיוותה לפצות את אוהדיה במשחק פתיחה נוח על הנייר נגד קפריסין. בפועל, בלעדיו וגם ללא המאמן המושעה קרלוס קיירוש, השחקנים הפורטוגלים רק חיממו את האוהדים שלהם יותר. לא רק שהם התקשו מול האורחים מהאי לאורך כל המשחק, הם גם איבדו את היתרון שלהם דקה לסיום המשחק, ואיתו שתי נקודות יקרות בקמפיין.

הקפריסאים פתחו בחגיגת השערים המטורפת שלהם כבר בדקה השלישית, שבה אלונפטיס העלה אותם ל-0:1. הוגו אלמיידה השווה כעבו רחמש דקות בלבד, אלא שקונסטנטינו החזיר את הקפריסאים ליתרון בדקה ה-11. בדקה ה-29 מיירלש השווה לפורטוגל פעם נוספת וקבע 2:2, תוצאת המחצית. הפורטוגלים הצליחו לעשות מהפך ועלו ל-2:3 משער של דני בדקה ה-51, אלא שיואניס אוקאס השווה בדקה ה-57. שלוש דקות לאחר מכן מנואל פרננדש כבש שער שלישי ב-10 דקות משחק והעלה את פורטוגל ל-3:4. התוצאה הזאת נשמרה במשך 29 דקות, אבל המילה האחרונה הייתה שייכת לקפריסאים, או יותר נכון לאנדראס אברם, שהשווה בפעם האחרונה בדקה ה-89 וקבע את תוצאת המשחק, 4:4.

איסלנד - נורבגיה 2:1

שתי היריבות הסקנדינביות נפגשו גם במוקדמות המונדיאל, ואיכזבו שתיהן. במפגש הנוכחי הנורבגים נחלצו מפיגור בדרך לניצחון חוץ חשוב, שמעניק להם ביטחון לקראת ההמשך. היידר הלגוסון העלה את המארחים ל-0:1 בדקה ה-38, ואיסלנד שמרה על יתרונה במחצית. בחצי השני של המשחקף נורבגיה העבירה הילוך. בדקה ה-58 הקפטן ברד הגלנד השווה ל-1:1, ובדקה ה-76 מוחמד עבדלאווי חולל מהפך וקבע 1:2 לאורחים.

בית 9

ליכטנשטיין - ספרד 4:0

אלופת העולם הטרייה התחילה את הדרך להגנה על תואר אלופת אירופה במשחק קל שבו אספה שלוש נקודות, כמצופה. שחקניו של ויסנטה דל בוסקה עלו ליתרון כבר בדקה ה-18 כשדויד וייה מסר לפרננדו טורס, שהקשית באמנות מעל שוער ליכטנשטיין כדי לקבוע 0:1. בדקה ה-26 וייה שלח טיל אדיר לחיבורים וקבע את תוצאת המחצית, 0:2 לספרד. בדקה ה-54 טורס קיבל כדור עומק מססק פברגאס ובעט לפינה הקרובה מתוך הרחבה כדי לקבוע 0:3. בדקה ה-62 דויד סילבה בעט שטח מתוך מצד שמאל של הרחבה וקבע 0:4 לספרד. הראש של התקשורת הספרדית כבר נמצא במשחק הידידות הפיקנטי מול ארגנטינה ביום שלישי, ולפי היכולת של אלופת העולם, יש למה לצפות.

ליטא - סקוטלנד 0:0

הסקוטים פתחו את עידן קרייג לוין במשחק מפתח לקמפיין כולו, כשהם יודעים כי ניצחון בליטא יוכל לסלול להם את הדרך בבית בו הם בהחלט מסוגלים לסיים במקום השני, לאור כושרה של צ'כיה. אולם ליטא התגלתה כיריבה עיקשת, והמשחק, שלא התעלה לרמה גבוהה, הסתיים ללא הכרעה. ליטא אמנם איבדה נקודות בבית, אך יכולה עדיין לפנטז על היורו בפולין ואוקראינה, אחרי שקטעה את רצף ארבעת ההפסדים הרצופים שלה ממוקדמות המונדיאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully