וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוק' יורו: יוון וגאורגיה נפרדו ב-1:1

יריבת ישראל בשלישי סיימה בתיקו מפתיע, יאשווילי כבש ראשון (3), ספירופולוס השווה (72). קרואטיה הביסה 0:3 את לטביה

יום אחרי שנבחרת ישראל פגשה את מלטה, בבית הישראלי של מוקדמות אליפות אירופה (בית ו') שוחקו היום (שישי) שני משחקים מסקרנים שמהווים סוג של הצהרת כוונות עבור ארבע יריבותינו. לטביה קיוותה לאסוף נקודות ראשונות בקמפיין מול קרואטיה, אבל המשחק היה חד צדדי לחלוטין והסתיים עם 0:3 גדול של סלאבן ביליץ' ושחקניו. במשחק השני הפתיעה גאורגיה את יוון והוציאה 1:1 מפיראוס, ארבעה ימים בלבד לפני שהנבחרת הזו פוגשת את ישראל.

לטביה - קרואטיה 3:0

לטביה לא נוצחה בחמשת משחקי הבית האחרונים שלה, אבל כל רצף טוב מגיע לסיומו בשלב מסוים, והרצף של הלטבים הסתיים בריגה עם תבוסה כואבת. כזכור, בקמפיין הקודם הלטבים סיימו במקום השלישי בבית, כשהם הקדימו את ישראל ואף ניצחו ברמת גן, אבל השחקנים של המאמן אלכסנדר סטארקוב לא הצליחו להרשים בבית והפגינו משחק חלש שכלל מעט מאוד הזדמנויות נגד הקרואטים, שנראים בשלים לקראת המשך הטורניר.

שחקניו של ביליץ' הגיעו למשחק בידיעה שהם הפייבוריטים בבית לסיים במקום הראשון, ואחרי שהחמיצו את המונדיאל בקיץ, הם הופיעו עם טונות של מוטיבציה לחגוג ניצחון ראשון בקמפיין. הסגל הקרואטי כרגיל כולל שחקנים כשרוניים מאוד והתקפה מסוכנת, שנתנה איתות ראשון הערב למה היא מסוגלת.

שתי דקות במשחק הגיע האיום הראשון לשער של אנדרס ואנינס, השוער הלטבי, כשניקו קרנצ'אר בעט את הניסיון הראשון של קרואטיה. בדקה ה-30 קרנצ'אר הכניס כדור חכם למלאדן פטריץ', שהשתלט על הכדור, אבל פספס הזדמנות טובה מול השוער. שתי דקות לסיום המחצית, השליטה של הקרואטים תורגמה גם לשער כשאיביצה אוליץ' הוציא כדור רוחב שנהדף על ידי השוער הלטבי והגיע למלאדן פטריץ', שהמשיך עם נגיחה פנימה את הראשון.

המחצית השנייה נפתחה גם היא בשליטת הקרואטים, שחיפשו את השני ומצאו אותו בדקה ה-53, כשמלאדן פטריץ' הרים כדור נפלא לרחבה ואוליץ' המשיך עם נגיחה נפלאה מעל ההגנה הלטבית. הכחולים העלימו לגמרי את לטביה, שמיעטה לסכן, ובדקה ה-72 כמעט והמחליף ניקיצ'ה ילאביץ' היה חתום על השלישי, אך כשל מול השוער. גם דריו סרנה הצטרף לחוגגים כבדקה ה-82 הוא הפציץ את השער אחרי שכדור קרן הגיע אליו והסתיים עם בעיטה מוצלחת לשער.

יוון - גאורגיה 1:1

אלופת אירופה מ-2004 עברה מונדיאל די מאכזב, למרות שסיימה אותו עם שלוש נקודות מכובדות וניצחון על ניגריה, אבל ידעה שכדאי לה לפתוח את קמפיין היורו ברגל ימין. אלא שהנבחרת, שנמצאת בעידן פוסט אוטו רהאגל, המאמן האגדי, הייתה דומינטטית, אבל זה הספיק לה רק לנקודה דווקא בבית, תחת הדרכתו של פרננדו סנטוס הפורטוגלי, שערך הופעת בכורה על הקווים.

יוון הגיעה למשחק כשהסטטיסטיקה לטובתה עם חמישה ניצחונות בחמישה מפגשים מול הגאורגים. אלא שהחזקת הכדור הדומיננטית והנסיונות הבלתי פוסקים לטווח את השער של גאורגיה לא ממש צלחו, כשהשחקנים המרכזיים שלה, כמו קוסטאס קאצוראניס ותאופניס גקאס היו רחוקים מרמתם הרגילה. בצד השני, ולדימיר דבאלישווילי, חלוצה של מכבי חיפה, פתח בהרכב של טמורי קצבאיה, שיחק 60 דקות עד שהוחלף על ידי ניקולוז גלאשווילי, ולא הרשים.

כבר אחרי שלוש דקות עלתה גאורגיה ליתרון, כשאלכסנדר יאשווילי זכה לכדור עומק חכם ומול השוער היווני מיכאליס סיפאקיס, הוא דייק וחגג עם הקהל שהגיע ליוון. דבאלישווילי ניסה את מזלו בבעיטה חופשית בדקה ה-31, אבל הכדור שלו עבר מעל השער. יוון ניסתה למצוא את השוויון, אבל בעיטה של אברם פפאדופולוס נהדפה בקצות האצבעות של נוקרי רבישווילי ארבע דקות לסיום המחצית.

היוונים קיבלו כנראה שטיפה במחצית מסנטוס, מכיוון שבתוך שתי דקות הם הגיעו לשתי הזדמנויות מסוכנות. בדקה ה-50 היה זה גקאס שפספס את המסגרת עם בעיטה טובה ומיד אחר כך דימיטריס סלפינגידיס ניסה את מזלו, אבל סחט עצירה של רבישווילי. היוונים המשיכו לעבוד קשה על המגרש ובדקה ה-72 הם מצאו את השוויון כשניקוס ספירופולוס הוציא בעיטה אדירה מהרגליים שלו מ-13 מטר אחרי שההגנה הגאורגית הסתבכה עם הרחקת הכדור ובישלה לו את השער. סלפינגידיס עוד הספיק לכבוש שער שנפסל בטענה לנבדל.

ניקוס ספירופולוס שחקן נבחרת יוון חוגג עם סוטיריס ניניס ועם גאורגיוס קראגוניס שער. רויטרס
יצאו בשן ועין. ספירופולוס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully