וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדובאסקט: ספרד נגד יוון, טורקיה נגד צרפת

ניו זילנד הפתיעה את צרפת ותפגוש את רוסיה בשמינית הגמר. סרביה נגד קרואטיה, ארגנטינה נגד ברזיל, ארה"ב מול אנגולה

יומו האחרון של שלב הבתים במסגרת מונדובאסקט 2010 הגיע הערב (חמישי) לסיומו, ותמונת שמינית הגמר עתה ברורה לחלוטין. יוון שהפסידה לרוסיה 73:69 סידרה לעצמה מפגש עם אלופת העולם מספרד, שמצידה ניצחה 67:89 את קנדה. בבית ב' שמרה ארה"ב על מאזן מושלם עם 59:92 טיפוסי על טוניסיה ותפגוש בשמינית הגמר את אנגולה, שהפסידה לאוסטרליה 76:55.

בבית ג' הפתיעה חוף השנהב את פורטו ריקו 79:88, רשמה ניצחון בכורה באליפות, ומנעה מהפורטוריקנים להעפיל לשמינית הגמר. המשחק הצמוד והמרתק בין סרביה לארגנטינה הסתיים בניצחונם של הסרבים 82:84, שאף הבטיח להם את ראשות הבית, וסידר להם מפגש מרתק במיוחד עם קרואטיה, שהפסידה במשחקה האחרון לברזיל 94:72. אגב ברזיל, היא תפגוש למשחק מרתק לא פחות את לא אחרת מאשר ארגנטינה. צרפת קיוותה לנצל את הניצחון על ספרד, אבל בעטה בדלי כשהפסידה לניו זילנד המפתיעה 82:70, סיימה במקום הרביעי, ותפגוש את טורקיה המאיימת.

משחקי שמינית הגמר:

סרביה - קרואטיה
ספרד - יוון
טורקיה - צרפת
סלובניה - אוסטרליה
ארה"ב - אנגולה
רוסיה - ניו זילנד
ליטא - סין
ארגנטינה ברזיל

בית א'

סרביה - ארגנטינה 82:84

המאבק על ראשות הבית הבטיח הרבה וקיים עד לשניות הסיום. ארגנטינה, שכבר נראתה לא פעם בטורניר הפכפכה השתלטה על המשחק בפתיחה, אבל הסרבים חזרו לעצמם וירדו ביתרון נקודה למחצית השניה. קרסטיץ' וסאבנוביץ' עוד העלו את הסרבים ליתרון 9, 6 וחצי דקות לסיום, אבל הארגנטינאים בעזרת דלפינו, פריג'יוני וסקולה השיבו מלחמה, ודקה וחצי לסיום נרשם שיוויון 75:75. 18 שניות לסיום הפגיז סבאנוביץ' שלשה, וקליעות עונשין מוצלחות של ראסיץ' לקראת הסיום הבטיחו לסרביה את ראשות הבית.

סבאנוביץ' הוליך את קלעי סרביה עם 19 נקודות (8 מ-14 מהשדה) והוריד 4 ריבאונדים, ננאד קרסטיץ' שלא שיחק שלושה משחקים היה מצויין עם 18 נקודות ו-8 ריבואנדים, בעוד מילוש תיאודוסיץ' הוסיף 16. לואיס סקולה הוליך את קלעי ארגנטינה עם עוד משחק גדול של 32 נקודות (12 מ-19 מהשדה) ו-5 ריבאונדים, דלפינו ופריג'יוני סייעו עם 13 כל אחד.

אוסטרליה - אנגולה 55:76

אמש הדהימה אנגולה את גרמניה ושמה עצמה בעמדת זינוק מצוינת אל עבר שמינית הגמר. המפגש הערב היה, למעשה, קרב ישיר על המקום השלישי בבית א', שמשמעותו הימנעות ממפגש עם נבחרת ארצות הברית בשלב הבא. הפתיחה של האנגולים אמנם היתה טובה, כאשר עלו לפער של 7 נקודות ברבע הראשון, אלא שבשני הרבעים הבאים נעצרו האפריקאים על 20 נקודות בלבד, ואוסטרליה ניצלה זאת כדי לפתוח פער, להגדיל אותו, ולסגור עניין כבר בתחילת הרבע האחרון. פטריק מילס הנהדר היה היחיד שקלע בספרות כפולות אצל המנצחים (11), שקיבלו חלוקת מאוזנת להפליא, עם 8 שחקנים שקלעו 6 נקודות או יותר. האוסטרלים יפגשו את סלובניה בשמינית הגמר.

גרמניה - ירדן 73:91

שתי הנבחרות המאוכזבות כבר ידעו שאין להן סיכוי לעלות לשלב הבא, ונפרדו מהטורניר. הגרמנים הוציאו את כל התסכול שלהם מההפסדים כבר ברבע הראשון כשהם עולים ליתרון 11. ירדן צימקה ברבע השני, אבל רבע שלישי של 17:27 לזכות גרמניה הבטיח לה את הניצחון הגדול. טיבור פלייס הוליך את קלעי גרמניה עם 23 (7 מ-12 מהשדה) ו-8 ריבאונדים, לוקה סטאייגר הוסיף 16 משלו. קלעו לירדן: אוסאמה דאגלס 22 (4 מ-4 לשלוש) ו-5 אסיסטים, ראשים רייט 14.

בית ב'

ארה"ב - טוניסיה 57:92

אז זהו זה, ארצות הברית מסיימת את שלב הבתים כפי שניתן היה לצפות: חמישה נצחונות, אפס הפסדים, ותחושה כללית כאילו הכל עשוי להיות שונה בשלבים הבאים. מלבד הניצחון הדרמטי על ברזיל האמריקאים לא נתקלו בקשיים מיוחדים, וכך גם היה היום. הטוניסאים אמנם החזיקו מעמד במחצית הראשונה, אלא שבמחצית שניה נכנס אריק גורדון לעניינים ועזר למייק ששבסקי ושחקניו לפתוח יתרון ממנו לא היה שום סיכוי לאפריקאים החביבים לחזור, כאשר הפער רק צמח וצמח.

ששבסקי שוב חילק את הדקות בצורה כמעט שווה בין כל שחקניו, כאשר ראסל ווסטברוק וגורדון קיבלו את כמות הדקות הגבוהה ביותר (25), וקווין לאב ורודי גיי את הנמוכה ביותר (10). גורדון גם השיב עם התפוקה הטובה ביותר, עם 21 נקודות באחוזים טובים, כאשר קווין דוראנט הסתפק ב-14, כמו חברו לאוקלהומה סיטי, ראסל ווסטברוק. בשמינית הגמר יפגשו האמריקאים את אנגולה.

ברזיל - קרואטיה 74:92

המשחק שסיים את השלב הראשון של האליפות העניק ניצחון נוסף לברזילאים, ושלח אותם למפגש סופר פיקנטי מול ארגנטינה. ההפסד של קרואטיה גם הוא סידר מפגש פינקטי לא פחות, כאשר היא תפגוש את סרביה. הברזילאים הוליכו כבר מהפתיחה, ועלו ליתרון 13 במחצית. קרואטיה נראתה חסרת חיים, לא הצליחה לחזור למשחק, והברזילאים כבר עלו ליתרון 25, לפני שהתירו ליריבתם לצמק מעט ברבע האחרון.

מגלאס מרצ'לו הוליך את קלעי ברזיל עם 18 נקודות ו-4 ריבאונדים, ליאנדרו ברבוסה הוסיף 17, ואלכס גארסיה קלע 15 למנצחים. מנגד, מרקו פופוביץ' הוליך את הקרואטים עם 15 נקודות, בעוד לונצאר מסייע לו עם 12 ו-7 ריבאונדים.

סלובניה - אירן 60:65

הסלובנים, שהבטיחו לעצמם את המקום השני בבית ומפגש עם אוסטרליה בשלב הבא, המשיכו את המומנטום בו הם נמצאים עם ניצחון על האיראנים, שסיימו את דרכם בטורניר. כבר מהפתיחה היו הסלובנים השליטה כשעצרו את אירן על 6 נקודות בלבד, אבל היריבה שלהם חזרה ברבע השנ יוירדה בפיגור 5 במחצית. ריצת 11:24 ברבע השלישי של סלובניה סגרה סופית את המשחק, ורק שיפור איראני ב-10 הדקות האחרונות הבטיח שזה יהיה הפסד מצומצם יחסית.

גוראן דראגיץ' הוליך את קלעי סלובניה עם 18 (7 מ-10 מהשדה) והוסיף גם 6 ריבאונדים, מיכא זופאן קלע 15 והוריד 5 ריבאונדים בעוד סאני בצ'ירוביץ' קלע 10. חאמד חדאדי קלע 15 והוריד 7 ריבאונדים לאירן.

בית ג'

רוסיה - יוון 69:73

דייויד בלאט פגש לראשונה את מי שיהיה הסנטר שלו בעונה הקרובה, בדמותו של סופוקליס שחורציאניטיס וחבריו היוונים, ויצא המנצח הגדול של הערב. הרוסים ידעו שניצחון ככל הנראה יסדר להם מפגש עם ספרד, אבל פעלו בצורה ספורטיבית, ניצחו את היוונים, ואז הגיעה הבשורה כי ניו זילנד ניצחה את צרפת, מה שסידר לבלאט מפגש עם ניו זילנד דווקא, ויוון תפגוש את אלופת העולם. המשחק הערב היה מאופיין בעיקר בריצות של שתי הנבחרות, כשרוסיה פתחה חזק ועלתה ליתרון דו ספרתי, אך ריצת 10:20 של יוון קבעה שיוויון במחצית.

שחקניו של בלאט בראשותו של טימופיי מוזגוב לא ויתרו, ביצעו טיסת 13:29 ברבע השלישי וכבר עלו ליתרון 20, אבל אז שוב נרדמו בהגנה, ואיפשרו ליריבתם לצמק ל-7 בלבד, 3 דקות לסיום. אלא שאז החטיאו זיזיס ובורוסיס זריקות קריטיות, רוסיה ברחה ליתרון 10, ומשם כבר לא חזרו היוונים. טימופיי מוזגוב הוליך את קלעי רוסיה עם 18 נקודות (8 מ-11 מהשדה), אנדריי ורונצ'ביץ' הוסיף 10 ו-5 ריבאונדים. מנגד הוליך שחורציאניטיס עם 16 נקודות ו-9 ריבאונדים, בעוד זיזיס הוסיף 11 למפסידים.

טורקיה - סין 40:87

המארחת פשוט לא עושה חשבון מול אף נבחרת נגדה היא משחקת, ואם היא תמשיך בקצב הזה גם בשלבים המכריעים של הטורניר, מי יודע לאן היא יכולה להגיע. הסינים לא ממש הופיעו למשחק הזה, כשהם קולעים רק 6 נקודות ברבע הראשון ו-7 ברבע השני, בדרך לפיגור 13:39 במחצית. משם והלאה, כצפוי, היה גארבג' טיים אחד גדול, האוהדים הטורקים דחקו בנבחרתם להמשיך ולהגדיל את היתרון, והשחקנים שמעו בקולם.

אוגוז סאבס הוליך את קלעי טורקיה עם 20 נקודות (7 מ-10 מהשדה), סמאח' ארדן הוסיף 18 והוריד 12 ריבאונדים בעוד עומר אסיק קלע 17 ולקח 13 ריבאונדים. לסין היה רק את יו סונג שקלע בספרות כפולות וסיים עם 15, ז'יאנליאן לא שיחק.

פורטו ריקו - חוף השנהב 88:79

הרבה צרות עשתה אמש פורטו ריקו לטורקיה. אלא שיכול להיות שהמאמץ הגדול שהשקיעו הפורטו ריקנים החביבים מול המארחת לא ממש השתלם בדיעבד, שכן היום פורטו ריקו היתה חסרת אנרגיות. קרלוס ארויו שוב נעדר, וחוף השנהב נטלה את ההובלה בשלב מוקדם, ושמרה עליה עד הסיום, כאשר בשלב מסוים הגיע היתרון האפריקאי עד 13 הפרש. פורטו ריקו מסיימת אליפות לא רעה עם הפסד מאכזב למדי, שמונע מהם העפלה לשמינית הגמר.

בית ד'

ספרד - קנדה 67:89

הרבה לחץ השתחרר אמש במחנה הספרדי אחרי הניצחון על לבנון. אלא שאם מישהו היה אומר לאלופת העולם שלמחזור האחרון של שלב הבתים היא תגיע עם מאזן 2:2, בלי שום סיכוי לסיים במקום הראשון. הספרדים יכולים להתנחם בכל שחזרו לעצמם עם ניצחון חשוב, אך יפגשו את יוון החזקה בשלב הבא, משוכה בהחלט לא פשוטה. ספרד עלתה ליתרון דו-ספרתי ברבע הראשון, ולאחר שהקנדים חזרו לעניינים ברבע השני הידקו שחקניו של סקריולו את ההגנה ברבע השלישי, טסו קדימה וקלעו באחוזים מצוינים בדרך להגדלת היתרון והבטחת הניצחון.

רודי פרננדז נתן את משחקו הטוב ביותר באליפות עם 19 נקודות ב-23 דקות, בעוד פראן ואסקז סיים עם אותו מספר נקודות ב-16 דקות בלבד. ריקי רוביו הוסיף 8 נקודות, 8 אסיסטים ו-6 ריבאונדים. את הקנדים המאכזבים, שסיימו אליפות ללא נצחונות, הוביל קלי אוליניק עם 14.

ליטא - לבנון 66:84

הליטאים המצויינים השלימו את משימתם, סיימו עם מאזן מושלם את הבית ויפגשו את סין בשלב שמינית הגמר. במשחק לפרוטוקול בלבד הם הרשו לעצמם להוריד הילוך, מה שאיפשר ללבנונים להיות במשחק במחצית הראשונה. שתי הנבחרות היו צמודות ברבע הראשון, אבל ריצה שהתחילה ברבע השני הובילה את ליטא ליתרון דו ספרתי שרק גדל עד לסיום.

רנאלדס סייבוטיס הוליך את קלעי ליטא עם 17 נקודות ו-3 אסיסטים, כשמארטינאס גצ'ביצ'יוס הוסיף 16 (אם כי זרק 4 מ-11 מהשלוש). את לבנון הוליך רוני פאהד עם 19 נקודות, בעוד ג'קסון ורומן קלע 15 למפסידים.

ניו זילנד - צרפת 70:82

מה עוד אפשר לומר על הניו זילנדים? הנבחרת הצנועה הזו הגיעה כאחות הקטנה של אוסטרליה, אבל הוכיחה שהיא בהחלט במקומה הטבעי, כשהשיגה ניצחון ענק על צרפת החזקה, ועלתה מהמקום השלישי, בדרך למפגש עם רוסיה. הצרפתים פתחו טוב את המשחק וירדו ביתרון 3 בסיום הרבע הראשון, אבל אז הגיע הרבע השני של הניו זילנדים, ועוד איזה רבע שני: קירק פני וחבריו טסו ל-5:22 וירדו ביתרון 14 במחצית. הצרפתים ההמומים ניסו לחזור למשחק, אבל ריבוי איבודים ואחוזים חלשים מאוד מהשדה איפשרו לניו זילנדים לשמור על היתרון ברבע השלישי.

בפתיחת 10 הדקות האחרונות הצליחה צרפת לחזור מעט למשחק, והורידו ל-7, 2 דקות לסיום, אבל קמרון ו-וקונה שמרו את נבחרתם מלפנים, והבטיחו את הניצחון היוקרתי. קירק פני הוליך את קלעי נבחרת ניו זילנד עם 25 נקודות (4 מ-9 מהשלוש) וחילק 3 אסיסטים, מיקה וקונה הוסיף 15 ו-5 ריבאונדים. את צרפת הוליך יאניק בוקולו עם 13 נקודות, מיקאל ג'לאבל קלע 12.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully