וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי רבי: "חסרים פה שחקני כדורסל"

31.8.2010 / 13:53

בעקבות ההעפלה ליורובאסקט, מאמני נבחרות הכדורסל ערכו מסע"ת, ולא התעלמו מהבעיות בענף. שיבק: "שנינו עייפים ומרוצים"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

איגוד הכדורסל ערך היום (שלישי) מסיבת עיתונאים לאור הצלחותיהן של נבחרות הגברים והנשים במוקדמות אליפות אירופה. המאמנים הראשיים אריק שיבק ואלי רבי הודו לאיגוד הכדורסל שעזר במהלך הקמפיין, ובנוסף הודו לעוזרי המאמן ולצוות המקצועי המסייע. "שנינו יושבים פה מאוד עייפים ומאוד מרוצים", אמר בפתיחת דבריו מאמן נבחרת הגברים אריק שיבק, "חודשיים מתישים, אינטנסיביים אבל אנחנו מודים לשחקנים ולשחקניות שלנו על מה שהם השיגו".

שיבק המשיך ואמר כי: "נבחרת ישראל גברים התחילה את האימונים לפני חודשיים בדיוק, היינו בהרכב חסר, אז השתמשתי במונח של לעלות על הרכבת תוך כדי נסיעה וכך היו פני הדברים. זה היה החלק היותר קשה מבחינת מאמנים, לשלב את השחקנים תוך כדי תנועה. אם אני מסתכל על הקמפיין וזה תמיד כמעט נכון, הכנה טובה מתבטאת במשחק שניים ראשונים. היינו מצויינים במשחק מול איטליה שהביא לנו את העלייה לאליפות אירופה, בגדול - זה הניצחון. בגדול, הקמפיין היה טוב, זרם טוב, גם בהפסדים שהיו לנו, בגלל קוצר הזמן והאינטנסיביות קמנו מהר על הרגליים והיינו צריכים להתאושש".

מאמן נבחרת הנשים אלי רבי הוסיף: "די נחרדנו כשקיבלנו את ההגרלה, אבל אם סיימנו את הקמפיין הזה לפני לטביה וסרביה יש לנו תחושת גאווה וסיפוק גבוהה מאוד. אני מאמן 20 שנה, ואולי הרגע הכי מיוחד בקריירה שלי היה אחרי ההפסד בסרביה, כשראיתי את הסרביות חוגגות ניצחון ב-2 הפרש, הייתה לי הרגשה שאני מאמן את נבחרת ברית המועצות. עוד שנה אנחנו מגיעים לאליפות אירופה, הייתי בטוח בקמפיין הקודם שננצח משחקים, אבל זה לא קרה. אני מאוד אופטימי ובתקווה גדולה שבקמפיין הבא באליפות אירופה הנבחרת הזאת תנצח משחקים".

על שאלת הכישלון של הנבחרות הצעירות ענה מאמן נבחרת הנשים: "כשמגדירים כישלון צריך לדעת לשאול מה המטרה. לטעמי, ועל בסיס תוכנית העבודה, פעילות הנבחרות הצעירות של הבנות היא הצלחה גדולה. מבלי להמעיט מיכולתו של אריק שיבק, אם היינו מאמנים את נבחרת הקדטיות לא היינו עולים לדרג א'. אין שחקניות בשביל דרג א'. אנחנו לוקחים את מה שיש ומנסים להשביח אותם הכי טוב שאפשר. בנבחרת הנשים כולן חוץ מג'ניפר ולייני שיחקו בדרג ב', אני כן רואה בעיה אם לוקחים שחקניות צעירות או שחקנים צעירים, שמשחקים בעמדה 2 ושמים אותם עמדה 4, זה טעם לפגם. אם בנבחרת הנוער היו קולעים עונשין היו עולים דרג. דבר אחד אין מה לומר, חסרים פה שחקני כדורסל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully