וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה, בלגיה ומקדוניה עלו ליורובאסקט 2011

גיאורגיה ניצחה את בולגריה 83:94, ואפשרה למקדונים לעלות מהמקום השני למרות שהפסידו 83:71 לבוסנים, ולהצטרף לבלגים והבריטים

מלבד משחקה של נבחרת ישראל, הערב (ראשון) הוכרעה תמונת העלייה לאליפות אירופה, כששאר הנבחרות הכריעו מי תסיים ראשונה בכל בית, ומי תהיינה הסגניות הטובות ביותר שיעפילו עם מוליכות הבית הישר לאליפות אירופה. בסיום ערב דרמטי היו אלה ישראל ומקדוניה שהעפילו ליורובאסקט מהמקום השני, והצטרפו אל מונטנגרו, בריטניה ובלגיה, שעלו מהמקומות הראשונים בבתים.

כבר בתחילת הערב קיבלה ישראל חדשות טובות: בולגריה, שהיתה הנבחרת שהכי איימה על ישראל מבחינת יחס סלים במידה שהשתיים יסיימו במקום השני עם מאזן זהה, הפסידה במשחקה האחרון 94:83 לגיאורגיה. בלגיה ניצחה בביתה את פולין 67:70 בתום משחק הפכפך ודרמטי, והבטיחה את המקום הראשון בבית ג'. בעקבות ניצחון זה ישראל הייתה יכולה להרשות לעצמה להפסיד עד 40 הפרש מול מונטנגרו, ועדיין לסיים עם יחס סלים טוב מזה של גיאורגיה. ישראל הפסידה לבסוף 79:69, ועלתה מהמקום השני בבית א'.

במשחק לפרוטוקול בלבד בבית א', אירחה פינלנד את לטביה ונוצחה 93:90. הלטבים הובילו 40:42 במחצית, והמשחק הצמוד נמשך גם בחצי השני, אולם הלטבים הצליחו לשמור על יתרונם הקטן לאורך המשחק וסיימו את בית המוקדמות בניצחון חוץ. ארנסט קאלב הוביל את הלטבים עם 14 נקודות, ג'ראלד לי הצטיין בפינלנד עם 24 נקודות.

בית ב'

אוקראינה - בריטניה 66:75

אחרי קמפיין נהדר, שכלל שישה ניצחונות אל מול הפסד אחד בודד, הבריטים כבר עלו לאליפות אירופה, אבל רצו לעשות את זה דרך עלייה מהמקום הראשון. ניצחון חוץ על אוקראינה החלשה היה עושה עבורם את העבודה, אבל המארחים רצו להיפרד מטורניר המוקדמות עם ניצחון והצליחו במשימתם. אוקראינה הובילה למן הפתיחה, הוליכה 32:42 במחצית, ולא שמטה את יתרונה גם בחצי השני, למרות שיפור מצד הבריטים. סרחיי לישצ'וק נצץ בשורות האוקראינים עם 20 נקודות ב-6 מ-13 מהשדה, 8 מ-8 מהעונשין ו-10 ריבאונדים. מקסים פוסטוזבונוב הוסיף 14 למנצחים. פופס מנסה-בונסו הוליך את הבריטים עם 18 ו-10 ריבאונדים, ולואל דנג הוסיף 17 ו-6 ריבאונדים.

בוסניה - מקדוניה 71:83

המקדונים ידעו שניצחון על השכנה, יעניק להם את המקום באליפות אירופה בלי כל קשר לתוצאות של בריטניה או של משחקי הבתים האחרים. אבל הבוסנים לא רצו לתת ליריבה את התענוג לחגוג במגרשם, שלטו במשחק, וניצחו. המקדונים פתחו טוב, ונהנו מיכולת מצוינת של פרו אנטיץ', שקלע 13 במחצית הראשונה, אך המארחים לא נתנו להם לברוח. דקות גדולות של ניאד דדוביץ' ואדין באבצ'יץ' מחקו מינוס 6 והוליכו את הבוסנים ליתרון 34:40 במחצית. הבוסנים שמרו על יתרונם ברבע השלישי והרביעי, ואף הגדילו אותו ככל שנקפו הדקות. המקדונים נשברו מול היכולת של הנרי דומרקאנט עם 13 נקודות, כשדדוביץ' סיים עם 20 נקודות ובאבצ'יץ' סיים עם 19 ו-6 ריבאונדים. בו מקאלב, שהצטיין לאורך הטורניר במדי המקדונים, סיים עם 19 נקודות ו-5 ריבאונדים. אנטיץ' הוסיף 15. למרות ההפסד, לאחר היוודע התוצאות, המקדונים חגגו כשעלו מהמקום השני בבית.

בית ג'

גיאורגיה - בולגריה 83:94

איזה מאבק נהדר התקיים בגיאורגיה, שם נפגשו שתי הנבחרות שידעו שרק ניצחון יכול להשאיר להן סיכוי להעפיל ישירות לאליפות אירופה. בישראל עקבו בעניין רב, וקיוו לניצחון של גיאורגיה, כיוון שיחס הסלים של הבולגרים היה טוב יותר, והיה עלול לסבך את ישראל בחישובים מסובכים. הפתיחה היתה של המארחים, אבל בולגריה, בראשותו של ארל קאלאוויי השתלטה על המשחק ברבע השני, וירדה ביתרון 41:48. גיאורגיה לא ויתרה, עשתה קאמבק ברבע השלישי ועלתה ליתרון ברבע האחרון. הבולגרים נתקעו בהתקפה, והמארחים ניצלו זאת, ברחו ליתרון 14, וסגרו את המשחק.

ויקטור סאניקידזה הוליך את קלעי גיאורגיה עם 27 נקודות (8 מ-9 ל-2) ו-11 ריבאונדים, בעוד זאזה פאצ'וליה ומאנוצ'אר מארקוישווילי הוסיפו 14 נקודות כל אחד למנצחים. קאלאוויי הוליך את קלעי בלוגריה עם 17 נקודות, כשאיבאנוב מסייע לו עם 14 נקודות ו-12 ריבאונדים.

בלגיה - פולין 67:70

הבלגים עלו למשחק בידיעה שניצחון ביתי יעניק להם את המקום הראשון, אבל הפסד עשוי להנחית אותם הישר למקום השלישי, כשהפולנים יסיימו ראשונים. בקיצור, משחק על כל הקופה. בסיום מותחן, שכלל מהפך מצד המארחים בסיום הרבע הרביעי, הבלגים ניצחו ועלו מהמקום הראשון, ואילו הפולנים נפלו למקום השלישי המאכזב. במאמץ רב הצליחו הפולנים למחוק מינוס 7 ועלו ליתרון 63:65 כשעל הלוח 3:20 דקות לסיום. הבלגים, במאמץ גדול, הצליחו לבצע ריצת 0:5 ולחולל מהפך, שהושג בזכות ליי-אפ של בייה טאבו-אבומה ושלשה גדולה של כריסטוף בגין 1:12 דקות לסיום. הידיים רעדו לפולנים, ו-3 שניות לסיום לוקאש קוז'ארק החטיא ואפשר לבלגים לחגוג. בגין הצטיין בשורות הבלגים עם 16 נקודות ו-5 ריבאונדים, טאבו-אבומה הוסיף 14. תומאס קלאטי הוליך את פולין עם 20 נקודות ומרקין גורטאט הצטיין עם 18 ו-11 ריבאונדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully