וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד במונטנגרו, והמחשבונים שוב יישלפו

27.8.2010 / 2:13

נבחרת ישראל קרובה מאוד להעפיל לליטא 2011, אבל קיימים תסריטים שחורים שישאירו אותנו מתוסכלים מאוד בפודגוריצה

ניצחונה של נבחרת ישראל הערב (חמישי) על נבחרת פינלנד הבטיח לשחקניו של אריק שיבק את המקום השני בבית א'. ניצחון ביום ראשון על מונטנגרו יעלה את ישראל למקום הראשון וישלח אותה בוודאות לאליפות אירופה ללא צורך בחישובים מסובכים, אך במידה וישראל תפסיד את המשחק, היא תיכנס למצב של שובר שוויון לפחות מול סגנית בית ג', ובמצב מסוים גם מול סגנית בית ב'. שובר השוויון ייקבע על פי יחס הסלים, קרי סכום הנקודות שהנבחרת קלעה חלקי מספר הנקודות שהיא ספגה.

יחס הסלים של נבחרת ישראל לפני המשחק מול מונטנגרו הוא 1.148, מה שיצריך תסריט פסימי במיוחד שישאיר את ישראל מחוץ לליטא 2011. במידה וישראל תנצח את מונטנגרו, הנבחרת של וויושביץ' היא זו שתסיים במקום השני בבית, ובזכות העובדה שיחס הסלים שלה טוב מזה של ישראל, גם במקרה שלה רק תסריט קיצוני ימנע ממנה להעפיל כאחת הסגניות הטובות ביותר.

המצב המסובך ביותר הוא בבית ג', בו המקומות 1-4 עדיין פתוחים. בלגיה תסיים במקום הראשון אם תנצח את פולין, ובמצב הזה המנצחת במשחק בין גיאורגיה לבולגריה תסיים כסגנית. במידה ובלגיה תפסיד את המשחק לפולין וגיאורגיה תנצח את בולגריה, תסיים פולין ראשונה ובלגיה כסגנית. אם פולין תנצח את בלגיה, ובולגריה תנצח בגיאורגיה, תעלה פולין מהמקום הראשון, ובולגריה תסיים כסגנית.

הפסד למונטנגרו כאמור ישלח את ישראל לבדוק את היחס שלה מול הסגניות. לישראל חשוב לשמור על הפסד סביר למונטנגרו על מנת לא לפגוע ביחס המצוין שלה. במידה ובלגיה תסיים כסגנית, תצטרך ישראל להפסיד בהפרש של לפחות 40 הפרש בפודגוריצה על מנת לא להעפיל. אם תהיה זאת בולגריה שתסיים שנייה, הניצחון הבולגרי בגיאורגיה וההפסד של ישראל במונטנגרו ביחד יצטרכו להסתכם לפחות בכ-25 נקודות על מנת שישראל תודח. אם גיאורגיה תסיים שנייה, הניצחון הגיאורגי וההפסד הישראלי יצטרכו להסתכם למעל 50 נקודות, על מנת שלא נעפיל לאליפות.

בבית ב' לעומת זאת המצב די ברור. בריטניה העפילה הערב רשמית לאליפות אירופה, אך עדיין לא הבטיחה את ראשות הבית. אם בריטניה תנצח את אוקראינה בחוץ במחזור האחרון היא תסיים ראשונה, אחרת תהיה תלויה במשחק של מקדוניה בבוסניה, שבמקרה כזה ניצחון שלה יעלה אותה מהמקום הראשון. במידה ומקדוניה תפסיד, היא תיכנס למצב של שובר שיוויון עם הסגניות האחרות שיסיימו עם מאזן 3:5, אך יחס הסלים המצוין שלה שעומד על 1.185, מבטיח כמעט רשמית את עלייתה לאליפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully