וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיבק: "נבוא למונטנגרו כמו גברים כדי לנצח"

26.8.2010 / 21:28

מאמן נבחרת ישראל שמח על הניצחון, וכבר חושב על היריבה הבאה: "הולך להיות קרב קשה". דטמן: "נתנו מלחמה גדולה"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

אפשר להגיד הרבה דברים על נבחרת הכדורסל של פינלנד: הנבחרת הסקנדינבית היא בוודאי לא מאריות אירופה, ואין לה מסורת ארוכה של שחקני כדורסל מוכשרים במיוחד, אבל גם הערב (חמישי) הראו הפינים שיש להם הרבה לב ונשמה. פינלנד שגברה על ישראל במשחק הראשון מבין השתיים שוב עשתה הרבה דפיקות לב לשחקנים ולאוהדים, וגם כשנכנעה לא איפשרה לישראל להשיג את היתרון הגדול שרצתה. בסיום הסתפקו שחקניו של אריק שיבק בניצחון 71:85, ומחר תצא הנבחרת אל מונטנגרו, למשחק האחרון בשלב המוקדמות, שיקבע האם תעלה ישראל לאליפות אירופה באופן ישיר, או ששוב תמצא את עצמה בטורניר ההזדמנות האחרונה.

"לא פעם ראשונה שאנחנו לא פותחים טוב"

מאמן נבחרת ישראל, אריק שיבק התייחס אל העובדה ששוב התקשתה נבחרת ישראל מול פינלנד החלשה: "לפעמים כשאתה מקום ראשון או שני, אתה מתקשה מול המקום השמיני. תמיד יש קושי מול קבוצה מסוימת בתחתית. כנראה שפינלנד היא הקבוצה שעושה לנו קשיים. היה להם משחק די דומה להפסד שלהם באיטליה. היא קבוצה עיקשת שנלחמת. אנחנו התחלנו את המשחק והחטאנו בין 8 ל-10 ליי אפים. אם מוסיפים את הלחץ הבסיסי שיש במשחק מסוג כזה כשהרבה מונח על כף המאזניים, זה הוביל לחצי הראשון שלנו".

על השיפור הדרמטי במשחק, אמר שיבק: "מה שהיה במחצית נשאר אצלנו בבית, לא מספרים מה שקורה בחדר שינה. הרבה יותר חשוב זה התוצאה. עלינו בטירוף, ואני חושב שבמחצית השניה תרגמנו את ההגנה הטובה שלנו לסלים ולא להתקפות עקרות כמו בחצי הראשון. ברגע שנכנסנו לקצב שלנו, וזה קורה לנו בהרבה משחקים, קשה לעצור אותנו. שיחקנו בהרכבים שהיה להם קשה מולנו. הם לחצו עלינו, אבל ליאור בתור 4 יכול להוביל כדור כמו גארד ואז כשבורשטיין, פניני ונעימי קלעו את השלשות שלהם ופתחנו את הפער, שיחקנו יותר משוחרר".

על ההמשך אמר המאמן: "אני שמח שניצחנו, אנחנו עם הפנים קדימה למונטנגרו. המאמן של מונטנגרו מדבר בשבועיים האחרונים רק על ישראל, כך שהולך להיות שם קרב קשה, קרב של גברים, מאוד אגרסיבי, עם אווירה ביתית. נבוא לשם כמו גברים ונבוא לנצח". על ההפרש אותו הצליחו הפינים לקצץ בסיום, אמר שיבק: "אי אפשר לדעת אם ההפרש שברח משמעותי, נדע את זה בעוד 72 שעות. אם היינו יודעים שזה המצב, היינו קונים אותו".

יובל נעימי, ששוב היה אחד הכוכבים של הנבחרת, והיה דומיננטי מאוד ברבע השלישי, אמר: "אני חושב שצריך לתת לפינים הרבה קרדיט, כי ב-20 ומשהו הפרש לא היה להם על מה לשחק והם המשיכו להילחם. זה מסוג הנבחרות שהמאצ' אפים מולם לא מתאים לסגנון שלנו, אבל אני שמח שידענו להטריף את כולם במחצית ומהשניה הראשונה קפצנו עליהם". על היכולת שלו עצמו, אמר נעימי: "דברים לא תלויים רק בשחקן כזה או אחר. נכנסתי ברבע הראשון והיה להם סוג של מומנטום שעצרנו אותו. ברבע השלישי כבר היינו יותר טובים. אני חייב לציין את הקהל. היתה לנו חוויה פה. כשאתה גודל, זה חלום לשחק מול 11 אלף איש שמעודדים בעדך. האווירה פה לפי שחקנים לשעבר במכבי יותר טובה אפילו מימי חמישי".

עוזר מאמן הנבחרת, עודד קטש, התייחס בסיום המשחק ליכולת החלשה שהפגישה הנבחרת בפתיחת המשחק, שאיפשרה לפינלנד להוביל ב-10 הפרש: "זו לא פעם ראשונה שאנחנו פותחים משחק לא טוב", אמר קטש. "אני חושב שאולי התחושה של כל הקהל שבא לראות חגיגה ולא משחק כדורסל הייתה קצת לרעתנו, אבל טוב שזה נגמר כמו שזה נגמר".

קטש אף נדרש להתייחס להפרש 14 הנקודות שהתווסף ליחס הסלים של ישראל, אך גם הוא הודה שכל זה יתברר רק ביום ראשון, לאחר תוצאת המשחק מול מונטנגרו, כמו גם מהבתים המקבילים: "כדי לדעת אם זה יספיק או לא נצטרך לחכות לשבוע הבא. אנחנו נוסעים למונטנגרו כדי לנצח שם ולא רק להשתדל, אנחנו עדיין רוצים לסיים במקום הראשון בבית".

דייויד בלות'נטאל, שלאט לאט נראה שחוזר לעצמו, הודה לאחר הניצחון: "היתה לנו פתיחה לא טובה, החמצנו המון לייאפים קלים, אבל המחצית השניה הייתה שונה לגמרי. היה דרייב אחר, בחדר ההלבשה שיבק צעק עלינו להתעורר ולהתרכז ועשינו את זה. ידענו שאנחנו צריכים לנצח אותם בפער גדול מאוד וחשבנו על כך. חבל שלא ניצחנו במשחק הראשון מולם כי היינו יכולים להיות בשלב הבא". על המשחק הבא אמר הפורוורד: "אנחנו לא רוצים שיהיה קל במונטגנרו, אנחנו מחכים לאתגר גדול ומקווים להצליח בו, ואם ננצח זה יהיה טוב".

"זו חווית לימוד מצוינת"

בפינלנד היו מאוכזבים בסיום, לאחר שהרגישו במהלך המשחק כי ביכולתם להשיג ניצחון שני על ישראל, שהיה מסייע להם מאוד במאבק על ההישארות בדרג א'. ההפסד למעשה קובע כי הם יסיימו במקום האחרון של בית א'. "אני חושב שההסבר למה שקרה הערב היא הפציעה של ראניקו", אמר הנריק דטמן, מאמן פינלנד. "באנו לכאן היום בלי שלושה שחקנים חשובים ואיבדנו עוד שחקן. נתנו לקבוצה המצוינת שלכם מלחמה גדולה". עם זאת, הפנה דטמן טענות כלפי השופטים, אם כי בצורה מקורית: "אם יש לי משהו טוב לומר על השופטים אני אומר. אם אין אמא שלי אמרה לי לשתוק".

המאמן הפיני המשיך ואמר: "הפסדנו את המשחק כי היינו פאסיביים ברבע השלישי, החמצנו הרבה שלשות, ואז התחלנו ללכת אחורה במקום לשחק אגרסיביים. נתנו לישראל 20 ריבאונדים בהתקפה. אני חושב שאנחנו צריכים לשחק כמו ששיחקנו בסוף. השחקנים שלנו צריכים להראות אומץ. אין לנו את היכולת של השחקנים האחרים ברמה הזאת, אין לנו שחקנים שמשחקים ביורוליג או בכלל באירופה. המשחקים האלה הם חווית לימוד מצוינת, מצוין לשחק באווירה כזאת, וקהל כזה. הדבר היחיד שאפשר לעשות זה ללמוד ממשחק כזה".

טימו ראניקו, מכוכבי הנבחרת הפינית שספג אצבע בעינו במחצית הראשונה, אמר בסיום: "העין שלי התנפחה והפכה לכחולה. זו הייתה תאונה. אני לא מתלונן בדרך כלל אבל לא לשרוק על זה, זה מגוחך". ראניקו הוסיף ואמר: "הרבה עבירות לא נשרקו, וקשה לשחק ככה, במיוחד אחרי ששיחקנו טוב במחצית הראשונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully