וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוק' אליפות אירופה: איטליה ניצחה את מונטנגרו

האיטלקים ניצחו 71:72, אך לא הצליחו למחוק פער 9 הנק' מהמשחק הקודם ויסיימו במקום ה-3. בלגיה הפסידה לבולגריה

במשך דקות ארוכות הערב (חמישי) עשתה נבחרת איטליה קולות של רעידת אדמה בכל הנוגע לבית א'. שחקניו של פיאנג'יאני המשיכו את היכולת הנהדרת שלהם מהתקופה האחרונה מול מונטנגרו, וכבר הוליכו ב-16 הפרש. האיטלקים ידעו שניצחון בהפרש גדול מ-9 יותיר להם סיכוי לעלות לאליפות אירופה, במידה וישראל תגבור על מונטנגרו במשחק האחרון, אבל את המידע הזה ידעו גם שחקניו של וויושביץ'. פקוביץ' וקוק התעוררו ברבע האחרון, צימקו את התוצאה, וקבעו כי ניצחונה של איטליה 71:72 לא ישנה דבר בתמונת הבית הישראלי.

איטליה פתחה בטירוף, כשהיא מוליכה 0:7 בפתיחה, אבל האורחים לא נבהלו ורצו ל-0:10, בדרך ליתרון 9 ברבע השני, אבל אז החל ברניאני להיכנס לעניינים: האיטלקי לקח את הנבחרת על הגב, העלה אותה בחזרה ליתרון, וברבע השלישי הביא אותה עד יתרון 15. מונטנגרו לא הרימה ידיים, עומאר קוק החל להתפרע, קלע 10 נקודות מהירות וצימקה ל-4 בלבד. המארחים ידעו שהם חייבים ניצחון בהפרש גדול יותר וניסו נואשות לזרוק שלשות שיגדילו את היתרון, אבל קוק ופקוביץ' לא נתנו לזה לקרות, צימקו ל-2, והבטיחו לעצמם את אחד משני המקומות הראשונים בבית.

אנדראה ברניאני המשיך עם התצוגות המפלצתיות שלו, והפעם חגג עם 34 נקודות מדהימות ב-12 מ-17 מהשדה. מאסטרנצי סייע לו עם 18 נקודות יקרות כשבלינלי מסתפק ב-6 נקודות בלבד. את נבחרת מונטנגרו הוליכו עומאר קוק (5 ריבאונדים, 5 אסיסטים) וניקולה פקוביץ' הענק עם 18 נקודות כל אחד, בעוד גוראן ירטין הוסיף 12 משלו. ביום ראשון תפגוש מונטנגרו את ישראל למאבק על כל הקופה.

בית ב'

בריטניה - בוסניה 85:94 (לאחר הארכה)

זה היה קשה בהרבה משחשבה, זה לא נעשה בסטייל המתבקש, אבל הערב הצליחה בריטניה להבטיח לעצמה את המקום הראשון בבית ב', והבטיחה לעצמה מקום באליפות אירופה. דווקא הבוסנים הממוקמים היו אלו שנתנו פייט אדיר למארחים, במטרה לנסות ולהימנע מנפילה לדרג ב', אבל לבסוף גם הם נכנעו לערב מפחיד של לואל דנג וחברו לנבחרת, מנסה-בונסו.

המשחק היה צמוד מאוד כשהבריטים יוצרים פער של 7 ברבע השלישי, אבל בוסניה השוותה לקראת הסיום וכפתה הארכה. שם נגמר לשחקניה הכוח, ובריטניה עצרה אותה על 4 נקודות בלבד בחמש הדקות האחרונות. דנג הוליך את בריטניה עם 38 נקודות (12 מ-21 מהשדה) ו-13 ריבאונדים, בעוד מנסה-בונסו קלע 32 נקודות ואסף 21 ריבאונדים (!). לבוסניה: ורדה ודומרקאנט 21 כל אחד..

הונגריה - אוקראינה 75:83

במשחק בין שתי נבחרות שכבר איבדו סיכוי להעפיל ישירות לאליפות אירופה, היתה ידם של המארחים על העליונה. אוקראינה רצתה להשיג ניצחון חוץ בכדי להימנע מסיום אפשרי במקום האחרון בבית, אך כשלה, ותיאלץ לפגוש את בריטניה החזקה במחזור האחרון. המשחק היה צמוד בפתיחה, אך רבע שני טוב של הונגריה איפשר להם לפתוח פער של 7 במחצית, ומשם הם לא הביטו לאחור. אקוס קלר הוליך את קלעי הונגריה עם 17 נקודות ו-7 ריבאונדים, כשאדם הנגה תורם 15. לאוקראינה: סרגיי לישצ'וק 16.

בית ג'

בולגריה - בלגיה 81:92

בלגיה הגיעה למשחק כשהיא בטוחה בעצמה, ועם אפשרות להבטיח לעצמה את המקום הראשון, אבל דווקא הבולגרים טרפו את כל הקלפים, והותירו לעצמם סיכוי לסיים במקום השני בבית, ולעלות לאליפות. פתיחה מסחררת של המאחרים העלתה אותם ליתרון 13:24 ויתרון 10 במחצית. הבלגים החזקים לא הצליחו לחזור והיתרון עלה עד 18 ברבע השלישי, הפרש שעשוי היה להיות מאוד משמעותי לבולגרים, אך הבלגים הצליחו לצמק בסיום, מה שעשוי בסופו של דבר לשרת את ישראל. פליפ וידנוב הוליך את הבולגרים עם 18 נקודות, דימיטרי לאוורס היה המצטיין של הבלגים עם 21 נקודות.

פורטוגל - גאורגיה 80:57

גאורגיה ידעה שהיא חייבת להביס את פורטוגל בהפרש מרשים ביותר כדי לשמור לעצמה על סיכוי ריאלי להעפלה אם תסיים במקום השני בבית. הפתיחה הייתה טובה עבור הגיאורגים שהוליכו 4:20 ברבע הראשון, אך הפורטוגלים הצליחו לעצור את הריצה, ורק בדקות האחרונות של המשחק חצתה גיאורגיה לראשונה את גבול 20 ההפרש. זאזה פאצ'וליה הוליך את קלעי גיאורגיה עם 18 נקודות ו-12 ריבאונדים ואילו את פורטוגל, שסיימה את המוקדמות עם מאזן של ניצחון אחד ושבעה הפסדים הוליך מיגל מירנדה עם 20 נקודות ו-8 ריבאונדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully