וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוק' אליפות אירופה: ישראל הביסה את לטביה 56:92

אחרי ההפסד המרגיז לאיטליה, התפוצצה נבחרת ישראל על לטביה בחוץ 56:92, עם משחק טוב של פניני ונעימי. צפו בתקציר

רויטרס

וידאו: באדיבות הערוץ הראשון, IBA.ORG.IL
עריכת וידאו: עידן גוראל

במשך רגעים ארוכים בפתיחת המשחק הערב (שני) בריגה, היו פרצופים מודאגים מאוד על הספסל הישראלי. הנבחרת קלעה רק 5 נקודות ב-5 דקות, והלטבים כבר עלו ליתרון 8. לרגע היה נדמה שמשהו התערער בנבחרת ישראל, שההפסד מול איטליה ביד אליהו שלח את שחקניו של שיבק לסחרור. אלא שהערב השיבו השחקנים בקול גדול, כשהביסו את לטביה בחוץ 56:92 והשיגו ניצחון גדול וחשוב מאוד במאבק על הכרטיס אל אליפות אירופה הקרובה בליטא. מעבר לניצחון עצמו, ההפרש הגדול שהשיגה יוכל לסייע לנבחרת במידה ותסיים עם מאזן זהה לאחת הסגניות מהבתים המקבילים.

הפתיחה כאמור בישרה רעות, כשהמארחים עלו ל-5:13, אבל אז החלה הנבחרת לעבוד שוב כקבוצה: ההגנה החלה לחטוף כדורים, כל השחקנים הלכו לריבאונד הגנה, והמתפרצות החלו לזרום. שיבק ביצע חילופים רבים וקיבל הרבה אנרגיה מיובל נעימי ויניב גרין, שהנהיגו את המהפך, בלות'נטאל, כספי ופניני הצטרפו אל חבריהם, וישראל ירדה ביתרון 28 מדהים בסיום המחצית הראשונה. המארחים לא רצו לרדת מובסים אל מול הקהל הביתי שלהם והצליחו לצמק מעט ברבע השלישי, אבל פניני המשיך להעניש, הלפרין הצטרף אליו, והלטבים לא הצליחו להתקרב. שחקניו של שיבק נהנו מהגארבג' טיים כשהם מפרגנים זה לזה, אך עושה רושם שגם הניצחון הגדול בפער הגדול לא באמת אומר שהנבחרת חזרה לעצמה.

הלטבים ירו לעצמם ברגליים לאורך כל המשחק, לא תקפו מספיק את הסל בצבע- נקודת החולשה של ישראל- וניסו לזרוק יותר מדי מחוץ לקשת. בנבחרת צריכים לברך על חזרתם של שחקנים כדוגמאת יובל נעימי דייויד בלות'נטאל וגיא פניני, שלקחו על עצמם את האחריות הערב, וחיפו על משחק חלש יותר של עמרי כספי, יותם הלפרין וליאור אליהו. עכשיו תחזור הנבחרת ארצה ותתחיל להתכונן לקראת המשחק מול פינלנד, אותה נבחרת קטנה שהצליחה להפתיע אותה במפגש הקודם. אם תגיע אותה ישראל ששיחקה הערב מול לטביה, היא לא אמורה להיתקל בשום קושי.

מהלך המשחק

נבחרת ישראל עלתה עם רביב לימונד, יותם הלפרין, עמרי כספי, ליאור אליהו אורי קוקיה. נבחרת לטביה פתחה בחמישייה עם רולנדס פריימניס, ריהרדס קוקסיקס, יאניס סטרלניקס, אנדרייס סלקובס, אינגוס בנקבצ'יס.

ישראל פתחה רע מאוד עם שתי החטאות בהתקפה, ולמרות נקודות של קוקיה, הלטבים רצו מהר עם סלקובס וקוקסיקס, שהטיסו את המקומיים ליתרון 2:9. אליהו ניסה להיות אגרסיבי וסידר אסיסט לקוקיה, אבל ההתקפה חרקה והמשיכה לאבד, וקוקסיקס סיים דאנק שקבע 5:13. הנבחרת הצליחה להשיג עצירה בהגנה, אליהו עשה נקודות מריבאונד התקפה ונעימי בג'אמפ הוריד ל-4 בלבד. המארחים החלו להתקשות בהתקפה, שיבק שלח את בלות'נטאל אל הפרקט וזה תפר שלשה גדולה שהעלתה את ישראל ליתרון ראשון, כשבורשטיין בסל משוגע בשניה האחרונה קבע 15:18 לנבחרת בסיום הרבע הראשון.

לטביה פתחה רע את הרבע השני, גרין החל להיות פעיל, וב-6 נקודות העלה את ישראל ל-17:27. הלטבים החזירו את קוקסיקס, אבל נעימי היה בלתי ניתן לעצירה, וצלף שלשה גדולה שקבעה יתרון 15. לטביה המשיכה לאבד את הראש בהתקפה, ניסתה שלשות מטופשות, והאורחים במתפרצות המשיכו להעניש, כשאליהו מעלה ל-20 הפרש. קוקסיקס סוף סוך מצא נקודות לנבחרתו עם שלשה, אבל בלות'נטאל ונעימי המשיכו בטיסה, וישראל עלתה ל-23:47. בורשטיין, כספי ונעימי עשו עבודה טובה בצד ההגנתי, לא נתנו למארחים ריבאונדים בהתקפה, וכספי בדאנק גדול הוריד את ישראל ביתרון 26:54 במחצית.

המארחים פתחו בלחץ על כל המגרש בפתיחת הרבע השלישי, ושלשה של פריימניס שברה את מחסום 30 הנקודות, אבל פניני חדר טוב, וישראל עלתה ל-30 הפרש. נעימי שמר את הפער הגדול עם חדירה טובה, אבל זאקיס החזיר מן העבר השני בשני דאנקים, ולטביה הורידה ל-66:40. ישראל זרקה יותר מדי שלשות, והלטבים החלו אט אט לצמק את ההפרש, למורת רוחו של אריק שיבק.

הלטבים המשיכו לנצל את הריפיון ההגנתי של ישראל שנגרם בגלל היתרון הגדול, אבל אז הגיעה עוד שלשה נהדרת של גיא פניני, ויותם הלפרין חטף מיד כדור וסיים בצד השני עם הנקודות הראשונות שלו לערב. הישראלים המשיכו להשתעשע, בעוד המארחים רק רצו שהסיוט הזה ייגמר. ישראל ניסתה להגדיל עוד ועוד את היתרון, אליהו סיים פעמיים בדאנקים נהדרים, כשהאחרון שבהם בהאלי-אופ מכספי, והנבחרת סוף סוף הרשתה לעצמה לחייך. עכשיו היא יכולה להתכונן בשקט למשחק הביתי מול פינלנד, ביד אליהו.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

סטטיסטיקה

קלעו לנבחרת ישראל: גיא פניני 14 נקודות ו-6 ריבאונדים, דייויד בלות'נטאל (6 ריבאונדים ו-4 חטיפות) ועמרי כספי 12 נקודות כל אחד, יובל נעימי (4 אסיסטים, 3 ריבאונדים) וליאור אליהו (6 ריבאונדים) 11 נקודות כל אחד, יותם הלפרין 9 ו-3 אסיסטים, יניב גרין (4 ריבאונדים) וטל בורשטיין (4 ריבאונדים) 8 כל אחד, אורי קוקיה 7 ו-4 ריבאונדים, רביב לימונד ויוגב אוחיון שיחקו ולא קלעו.

קלעו לנבחרת לטביה: אנדריאס סלקובס 14 ו-6 ריבאונדים, רולנדאס פריימאניס 12 ו-7 ריבאונדים, ריהאדס קוקסקיס וארנסטס קאלבה 7 נקודות כל אחד, רולאנדס זאקיס ומארקס יורביצ'יוס 5 כל אחד, יאניס סטרלניקס 3, קספרס ברזינס 2, דאייריס ברטנס 1.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully