וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א על פציעת יצחקי: "לא ייאמן מה שקורה לנו"

23.8.2010 / 11:00

ברק יצחקי כנראה גמר את העונה, אך במכבי ת”א לא מאבדים עשתונות: ”בשביל זה יש סגל עמוק”. לא מתוכננים שינויים בסגל

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

בצל ההפסד 1:0 למכבי חיפה, במכבי תל אביב עדיין המומים מהפציעה הקשה של ברק יצחקי. בדיקת MRI שעבר אמש (ראשון) החלוץ, שנרכש בקיץ תמורת כשני מיליון דולר, איששה כי השחקן סובל מקרע ברצועה הצולבת ובמיניסקוס.

כרגע השחקן סובל מדימום פנימי חזק, ולכן רק בעוד חודש יוכל לעבור את הניתוח לשיחזור הרצועה והמיניסקוס. על פי אבחנת הרופאים, הרצועה נקרעה באופן מלא, וגם המיניסקוס נתלש כולו כמעט מהמקום. מאחר שכך, ההערכות הראשוניות השתנו מעט, ואם בהתחלה דובר על היעדרות של שישה או שבעה חודשים, עכשיו הצפי מדבר על היעדרות של שמונה או תשעה חודשים.

"נצטרך להיערך לעונה הזאת בלי יצחקי", השלים עם הגזירה גורם במועדון, "עם כל הצער שבדבר, אין לנו זמן להתעכב או להסתבך עם הסיפור הזה, חייבים להתחיל לעוף קדימה ולהסתדר עם מה שיש".

נכון לעכשיו במכבי לא מתכננים שינויים בסגל. כרגע אין כוונה לצרף חלוץ ישראלי במקומו של יצחקי, כשגם האופציות של שינוי במצבת הזרים לא באות בחשבון, ובצוות מתכוונים להסתמך רק על הסגל הקיים.

"נתגבר על הכל"

בכיר במועדון ביטא את ההרגשה לאחר קבלת התוצאות: "התחושה כבדה, אבל נתגבר. אסור לנו להיכנס למרה שחורה. בשביל זה יש סגל עמוק ופציעות הן חלק מהכדורגל. הליגה ארוכה, נטפל בפצועים". גורם אחר במועדון נשמע מדוכדך יותר: "לא ייאמן מה שקורה לנו. קודם נפצע השחקן הכי מרכזי בהגנה ועכשיו ברק, שהוא שחקן מרכזי בהתקפה. המועדון עומד עכשיו למבחן אופי גדול, אבל אנחנו חזקים ונתגבר על הכל.

"זה הזמן שלנו כמערכת להיות קרים, ריאליים, שקולים. צריך להתעשת מהר מאוד ואין לנו שום סיבה להלקות את עצמנו. עם כל הצער והכאב, זו רק ההתחלה, יש ליגה ארוכה ויש לנו סגל עמוק. כולם שאלו מה נעשה עם כל השחקנים שהגיעו, אז הנה התשובה. עכשיו זה הזמן של כולם. לכל מי שהגיע יהיה תפקיד. נכון שהשקענו המון כסף בברק יצחקי אבל גם השקענו ממיטב כספנו באלירן עטר שיקבל עכשיו את הבמה, כמו גם מאור בוזגלו. יש במכבי קבוצה טובה, אסור לנו למוטט את הכל בגלל שחקן אחד טוב וחשוב ככל שיהיה. כולם צריכים להתאחד עכשיו, להסתכל קדימה ולהמשיך הלאה".

למרות שפציעתו של יצחקי הייתה נושא השיחה המרכזי, לא שכחו במכבי שגם היה משחק אתמול, בו נוצחו הצהובים ולפרקים הציגו יכולת לא משכנעת. היום השחקנים יערכו אימון שחרור, והחל ממחר יחלו בהכנות באופן מלא לקראת משחק הגומלין בבלומפילד ביום חמישי מול פ.ס.ז' במסגרת מוקדמות הליגה האירופית. בנוסף לניבאלדו ויצחקי הפצועים, ייעדר מהמשחק הזה גם רוני גפני, שמושעה בגלל צהובים. בקבוצה יודעים שהיא חייבת להתעשת, ומהר.

"בסופו של דבר אנחנו צריכים להתחיל לנצח משחקים, זה משהו שלא קרה הרבה מתחילת העונה. חייבים להתחיל לנצח משחקים וברצף. אין שום סיבה שלא נעשה את זה כבר ביום חמישי נגד פריז סן ז'רמן", אמרו בקבוצה. "פתחנו מצוין את המשחק אתמול, עד הפציעה של יצחקי. הכל התערער פתאום אחרי הפציעה. היינו שווים לפחות גול אחד היום גם אחרי שברק יצא".

כלקח מפציעות קשות של שחקנים במועדון, ביטחו ראשי המועדון את חוזהו של ברק יצחקי בתחילת העונה. במכבי דיברו בתדהמה על כך שבפרק זמן של שנה נפצעו לא פחות משלושה שחקנים, כמעט באותה פציעה של קרע ברצועת הברך, מאור בוזגלו לפני שנה, גיז'רמו ישראלביץ' בסיום העונה שעברה וכעת ברק יצחקי.
מתחילת העונה הנוכחית סבלו כמעט כל שחקני הרכש החדשים מפציעה כזו או אחרת. אלירן עטר נפצע בברכו עוד במחנה האימון, ניבאלדו סובל מקרע ברצועה הצידית בברכו ויעדר עוד חודש לפחות, רוברטו קולאוטי, אלברט באנינג וגם אבי סטרול, נפצעו גם הם והחמיצו משחקים בתקופה האחרונה וכעת המכה הגדולה מכל עם פציעתו של יצחקי.

גורם נוסף במועדון נשמע מדוכדך יותר: "לא ייאמן מה שקורה לנו. קודם נפצע השחקן הכי מרכזי בהגנה ועכשיו ברק, שהוא שחקן מרכזי בהתקפה. המועדון עומד עכשיו למבחן אופי גדול, אבל אנחנו חזקים ונתגבר על הכל. התחלנו מצוין את המשחק הזה, ב-30 הדקות הראשונות נראינו כמו ברצלונה, הכל עבד, ההתקפה שטפה ואז נעצרנו אחרי הפציעה של ברק, כאילו ששחקנים נכנסו לסוג של טראומה, זה לא צריך לקרות. הוצאנו את חיפה מהקבר. הם הגיעו מבוהלים לגמרי מתחילת המשחק. הקהל שלנו שיתק אותם, ראו עליהם שהם פשוט פוחדים ממכבי וחבל שלא הצלחנו לכבוש בדקות הראשונות שלנו. הקהל שלנו מדהים, היתה אווירה מחשמלת בבלומפילד, זה באמת מבחן גדול בשביל כל המערכת".

עוד קודם אישר אבי נמני כי מדובר בפציעה קשה: "בבדיקה ראשונית אובחן אצל ברק קרע ברצועה הצולבת והוא צפוי להיעדרות ארוכה. זה מאוד חבל". לגבי המשחק אמר: "פתחנו טובף הגענו למצבים ושוב כמו שקורה לנו, לא ניצלנו אותם. למרות הכאב מההפסד והפציעה של יצחקי, נעמוד ביעדים שלנו ונצא זקופים וגאים עם הפנים קדימה".

נמני ניסה לשמור על אופטימיות: "עם הסגל הזה גם עברנו את אולימפיאקוס. אנחנו מאמינים בשחקנים ושוב צריכים להגיד מילה טובה לבעלים שצירף בהתרעה קצרה את פאביצ'ביץ', שהוכיח את עצמו בשני המשחקים האחרונים. אנחנו מאוד מרוצים ממנו".

רוברטו קולאוטי הוסיף: "מה שהכי מעיב על המשחק הזה זה הפציעה של יצחקי. התחלנו טוב ונעצרנו אחרי הפציעה של ברק. הוא שחקן חשוב, אבל אנחנו צריכים לדעת שלא הכל תלוי בשחקן אחד. יש לנו מספיק שחקנים טובים וצריך להמשיך הלאה. הגענו למספיק מצבים ויש משחקים שהכדור לא נכנס. היה חשוב לנו להגיע למשחק עם פ.ס.ז' בחמישי אחרי ניצחון, אבל הפסדנו ומחר אנחנו מתחילים להתכונן מחדש. באופן אישי, חזרתי אחרי פציעה, שיחקתי 90 דקות ואני מרגיש טוב. אנחנו צריכים להמשיך באותה צורה בה התחלנו היום את המשחק. חייבים להישאר אופטימיים ולהרים את הראש".

בינתיים הבעלים גולדהאר שלח ברכה לשנה החדשה עבור אוהדי הקבוצה: "אני שמח לקדם בברכה את אוהדיה הנאמנים של מכבי תל אביב ורוצה להביע את תודתי העמוקה על תמיכתכם לאורך כל הדרך וכולנו מצפים שעונה זו תהיה מלהיבה ומרגשת. אני מאמין שיש לנו יסודות חזקים ואיתנים לעונה זו ומעבר לה. למרות ההתקדמות הרבה במיסוד תכנית ארוכת טווח לבניית ארגון כדורגל מצליח, עדיין רבה המלאכה מחוץ למגרש ובתוכו על מנת להוביל את מכבי תל אביב לסטנדרטים בינלאומיים של מועדונים מקצועיים מודרניים באירופה, דבר שנוכל כולנו להיות גאים בו.

"כולנו יודעים כי הצלחה היא תוצאה של עבודה קשה ומחוייבות, לא רק מצד השחקנים אלא גם מצד הצוות כולו. נאמנותכם ותמיכתם לאורך כל תקופת המעבר הזו חשובים מאוד לי ולארגון כולו; אתם אלו שגורמים לכל המאמץ להיות שווה. קדימה מכבי".

עדכון ראשון: 1:34
עדכון אחרון: 11:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully