וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדמות ליגת האלופות: הפועל ת"א ניצחה 2:3 בזלצבורג

אניימה (3), סהר (44) ושכטר (54) כבשו לאדומים, פוקריבאץ’ (28), ו-וולנר (67) שמרו את האוסטרים בתמונה לקראת הגומלין

סביר להניח שלתוצאה שכזו, גם האופטימיים שבהפועל תל אביב לא ממש ציפו. האלופה הישראלית יצאה למשחק חוץ קשה באוסטריה מול רד בול זלצבורג, במסגרת הפלייאוף של ליגת האלופות, וחזרה עם ניצחון 2:3 מרשים מאוד, שנותן לה מקדמה רצינית לקראת הגומלין שייערך בארץ. למרות הניצחון, יכולים האדומים של אלי גוטמן להרשות לעצמם להיות מאוכזבים, לאחר שהיו יכולים להגיע עם תוצאה טובה יותר, אבל מספר החלקות בהגנה איפשרו לאוסטרים לצאת בנזק מזערי יחסית. עכשיו צריכה האלופה הישראלית עכשיו היא במרחק 90 דקות משם. הגומלין: ב-24 לחודש, בבלומפילד.

שחקני הפועל תל אביב חוגגים שער מול רד בול זלצבורג. רויטרס
עכשיו, הכל בידיים שלהם. שחקני הפועל חוגגים הישג גדול באוסטריה/רויטרס

פתיחת המשחק היתה בלתי נתפסת עבור האדומים, שיצאו להתקפה ראשונה וראו את איתי שכטר מוכשל ברחבה, ואת השופט מורה על פנדל. אניימה הפך את הפנדל ליתרון בדקה ה-3, ושחקניו של גוטמן ניצלו את ההלם האוסטרי בכדי ללחוץ ולחפש שער נוסף. אלא שאט אט החלו שחקני זלצבורג למצוא את הקצב שלהם, הגנת האורחים כשלה מספר פעמים, ואת אחת מהן ניצל פוקריבאץ’ כשניצל הרחקה לא טובה כדי למצוא את השיוויון בדקה ה-28. המומנטום ללא ספק עבר אל רד בול, אבל דקה לפני המחצית יצאה הפועל למתפרצת, והרמה נהדרת של בן דיין אל סהר הורידה את האדומים עם יתרון למחצית, ושני שערי חוץ יקרים.

רד בול ידעה שהיא חייבת להשיג את שער השיוויון, ועדיף כמה שיותר מהר, והחלה ללחוץ את שערו של אניימה, אבל דווקא האורחים היו אלה שחגגו: מתפרצת נהדרת של ידין ושכטר בדקה ה-53 פינתה את האחרון לאחד על אחד מול טרמל, ושכטר כבש את השלישי. האדומים רקדו על הדשא ולא היו רחוקים משער רביעי, אבל איבוד ריכוז של זהבי ברחבה הוביל לפנדל, אותו כבש וולנר בדקה ה-67. שחקניו של גוטמן לא נתנו לשער להלחיץ אותם, ושכטר הבלתי נלאה היה קרוב לפחות בעוד שני מקרים למצוא שערים נוספים, אבל טרמל, שוערה של זלצבורג היה במקום, אניימה נעל את השער בצד הישראלי, והפועל תל אביב יכולה כבר להריח את שלב הבתים של ליגת האלופות.

מהלך המשחק

דקה 1: שכטר קיבל כדור עומד נהדר, פרץ אל הרחבה, אבל התבלבל, כמעט איבד את הכדור, שינה כיוון, והוכשל ברחבה על ידי שיימר, והשופט שרק לפנדל.

דקה 3: שער! אניימה ניגש לבעוט את הפנדל, ושלח טיל נהדר אל החיבורים, 0:1 להפועל תל אביב.

דקה 10: ריפיון הגנתי של האדומים איפשר לאוסטרים להיכנס בקלות לרחבה, אבל בעיטתו של לייטגב נעצרה אצל דה סילבה.

דקה 12: ורמוט התקדם עם הכדור וניסה בעיטה מ20 מטרים, אבל היא לא היתה חזקה מספיק.

דקה 20: ורמוט ניהל היטב את המתפרצת, שלח כדור נהדר אל סהר ברחבה, אבל החלוץ ניסה להתחכם ואיבד את הכדור.

דקה 25: כדור קרן הגיע אל ורמוט שגבר על המגן שלו והקפיץ יפה אל דה סילבה, אבל הנגיחה שלו לא היתה חזקה וטרמל עצר.

דקה 28: שער! כדור חוץ של זלצבורג נזרק אל הרחבה, ההגנה של הפועל לא הרחיקה טוב, וניקולה פוקריבאץ' שלח בעיטה חדה מחוץ לרחבה שטסה אל הקורה ופנימה, 1:1.

דקה 38: טעות נוראית של זהבי שאיבד כדור בחלק המגרש של הפועל איפשרה לבוגוסיאן להגיע מול אניימה, אבל העיטה היתה חלשה ושטוחה והשוער לא התקשה לעצור.

דקה 44: שער! תנועה נהדרת של ורמוט במרכז הסתיימה אצל בן דיין באגף, וזה הרים כדור מדוייק אל הרחבה שם ניצב בן סהר, שנגח מצויין פנימה, 1:2 להפועל תל אביב.

דקה 49: עוד מתפרצת של האדומים הגיעה אל ידין שנכנס ללא קושי אל הרחבה, אבל במקום לבעוט ניסה להעביר כדור רוחב לא מוצלח.

דקה 53: שער! כדור עומק נהדר של ידין מצא את שכטר ששבר את מלכודת ההגנה הלא מוצלחת של האוסטרים, שכטר הגיע מול טרמל ובסטייל קבע 1:3 להפועל תל אביב.

דקה 65: עוד טעות בהגנת הפועל תל אביב נתנה הזדמנות לאוסטרים, קנדה הכשיל את יאקוב יאנטשר ברחבה, והשופט הורה על הנקודה הלבנה.

דקה 67: שער! רומן וולנר שעלה כמחליף שלח את אניימה שמאלה ובעט למרכז, 3:2 להפועל תל אביב.

דקה 76: כדור קרן מסוכן של האוסטרים כמעט והפתיע את אניימה, אבל זה הצליח להדוף החוצה.

דקה 81: הזדמנות ענק לשכטר! כדור אורך מצא את השחקן כשישה מטרים מהשער, שכטר הסתובב טוב ובעט טוב, אבל הכדור פגע בשוער האוסטרי ונהדף.

דקה 87: עוד התקפה נהדרת של האורחים כשורמוט משך אליו את המגינים, מצא את זהבי פנוי ברחבה, אבל האחרון לא הצליח להכניע את טרמל.

דקה 92: האדומים היו קרובים לאבד את היתרון כשהאוסטרים הכניסו כדור אל שוונטן ברחבה, וזה ירה כדור ליד המשקוף, והחוצה.

הרכב הפועל תל אביב: וינסנט אניימה, עמרי קנדה, דגלאס דה סילבה, וואליד באדיר, דדי בן דיין, אביחי ידין, ערן זהבי, גילי ורמוט (ביוואן פרנסמן, 90), יוסי שבחון (רומן רוקי, 72), איתי שכטר, בן סהר (ויקטור מרעי, 79).

הרכב רד בול זלצבורג: גרהארד טרמל, כריסטיאן שווגלר, רביו אפולאבי, איברהים סקאגיה, דושאן שבנטו, פרנץ שימר (אלאן, 62), כריסטוף לייטגב, יאקוב יאנטשר, ניקולה פוקריבאץ', גונזאלו זראטה (לואיס מגוואט-מהופ, 78), חואקין בוגוסיאן (רומן וולנר, 46).

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שחקני הפועל תל אביב חוגגים. Kerstin Joensson, AP
חגיגה באדום. הפועל עושה את העבודה בזלצבורג/AP, Kerstin Joensson

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully