וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטחון או שאננות?

שכטר שר על מכבי חיפה, הראל התבדח עם טביב. לפי המסע של הפועל ת"א לאוסטריה, הקבוצה בטוחה בעלייתה לליגת האלופות. טוב או מסוכן, תחליטו אתם

רון ציבלין, מאמן הכושר הוותיק של הפועל תל אביב, נזכר השבוע בפעם הקודמת שבה הקבוצה התמודדה במוקדמות ליגת האלופות. גם אז זה היה אחרי דאבל, גם אז זו היתה יריבה אוסטרית – שטרום גראץ, אבל אז זה נגמר במפלה. "הגענו ממש לא מוכנים", סיפר ציבלין. "היינו חסרי ניסיון בכל הפרמטרים. לא הבנו עד כמה שונה הכדורגל באירופה ואיך צריך להביא את השחקנים לרמת מוכנות למשחק כזה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מספיק היה להסתובב שבוע שלם עם הפועל תל אביב כדי להבין כמה כולם בטוחים שהכל השתנה והפעם הם מוכנים. האומנם כך?/מערכת וואלה!, צילום מסך

10 שנים עברו מאז, ונדמה כי הפועל תל אביב עברה כמעט הכל כדי להגיע מוכנה. הסגל נשאר, המאמן הנוכחי יודע מה מצפה לו והמערכת מגיעה הפעם למשחק בתחושה מבוססת מאוד של ביטחון עצמי וניסיון. מספיק היה להסתובב שבוע שלם עם הפועל תל אביב כדי להבין כמה כולם בטוחים שהכל השתנה והפעם הם מוכנים. האומנם כך?

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

קרחות בדשא

קשה לתאר במילה אחרת את האווירה בהפועל תל אביב השבוע מאשר מצוינת. כבר באימון הראשון לקראת רד בול זלצבורג לא היה זכר לרוחות המלחמה בדרבי. בסיום האימון, שהיה די קליל, אלי גוטמן התיישב על הספסל וראה איך עוזרו, יוסי אבוקסיס, מאמן את הפצועים גילי ורמוט, ערן זהבי ועוד מספר שחקנים אחרים על סיומת מול השער. אבוקסיס, כמו שאר הנוכחים, היה במצב רוח מרומם וכשהכין את הכדורים דימה את הסיטואציה לגמר המונדיאל ואת ורמוט ליקיר הספרדים: "אינייסטה מקבל את הכדור בדקה ה-117, מה הוא יעשה? ואינייסטה כובש".

לשדה התעופה, בצהרי יום שני, הגיעו שחקני הפועל תל אביב עם הידיעה על פציעתו הקשה של מהראן לאלה. למעט אלי גוטמן, שנראה טרוד, השחקנים שידרו עסקים כרגיל ולא הביעו חשש בעקבות היעדרותו של החלוץ שהוא גם קמע. במהלך הטיסה עמרי קנדה התלוצץ קצת על ערן זהבי: "בשביל מה הבאת את החברה אם יש לך מתיחה במפשעה?". אפילו צמד הבעלים אלי טביב ומוני הראל נראו מחויכים מתמיד ועם ההגעה לזלצבורג, הראל שאל את טביב: "נו אתה במתח כבר", כשחיוך ציני על פניו.

גם באימון הראשון על אדמת אוסטריה, החגיגה נמשכה. כשהשחקנים הגיעו למגרש האימונים, זה נראה גם קצת אווירת שאנטי ושכטר אפילו התבלבל כשהתחיל לשיר: "האליפות חזרה הביתה אל הכרמל, האליפות ירוקה", שנייה לפני שהתעשת והתחיל לצחוק. כרגיל, היה זה גוטמן שניסה לפרק את המסיבה ושחרר צעקות באימון. במקרה אחד, העיר לשחקני ההתקפה בן סהר ויוסי שבחון שהוא "רוצה לראות תנועה ולא עמידה סטטית".

שלא תטעו, גם גוטמן מגיע עם הרבה ביטחון לצמד המשחקים מול האוסטרים. זה בא קודם כל לידי ביטוי בהרכב ההתקפי איתו הוא יעלה, הרכב שיכלול את ערן זהבי בקישור האחורי ושני חלוצים מקדימה. הכוונות האלו היו ברורות לשחקנים כבר מיום שני. המאמן לא אהב את משטח הדשא, לעומת זאת. הדשא הסינטטי שהוחלף ב'רד בול ארנה' עדיין לא במצב טוב והמאמן התאכזב מהקרחות על כר הדשא. בהרצאות שלו, הדגיש המאמן את חשיבות הלחץ על מרכז השדה האוסטרי, צמצום המרחקים בין השחקנים ואת האזורים בהם חשוב להרוויח את הכדור. באימון, כרגיל, יוסי אבוקסיס עבד עם השחקנים על הסיומת מול השער. ככה זה כאשר אתה בטוח שתכבוש וכנראה גם תנצח.

קרחות בסגל

העובדה שהפציעה של לאלה נשכחה, לא אומרת שצריך גם לשכוח את הבעיות שעולות ממנה. לא כולם מדברים על זה עכשיו, אבל פתאום מתברר שבעיית הסגל הקצר שאפיינה את הקבוצה בשנתיים האחרונות עדיין כאן. לפני שנה וחצי, כשהאדומים קראו תיגר על מכבי חיפה במירוץ לאליפות, ניכר שהפועל סובלת מסגל קצר במיוחד אחרי פציעתו של שי אבוטבול שנתנה את הבמה לאביחי ידין הלא מנוסה. בקיץ שעבר האדומים הבינו כי בשביל לזכות באליפות הם יצטרכו סגל הרבה יותר עמוק, אך כוונות לחוד ומציאות לחוד. אמנם הפועל פתחה את העונה שעברה עם סגל הרבה יותר עמוק, אך לקראת סיום העונה גוטמן נאלץ לבצע שינויים ולמצוא פתרונות שלא חשב עליהם בתחילת העונה. דוגמה אחת היא שפתאום ערן זהבי, שחקן התקפי לכל דבר, הפך לקשר האחורי של הקבוצה, שלא נדבר על שבועות בהם ויקטור מרעי היה האופציה ההתקפית היחידה על הספסל.

רגע לפני המפגש הראשון בהתמודדות הגורלית מול זלצבורג ולמרות כל הכסף שהושקע בקבוצה (תקציב: 55 מיליון), פציעה אחת של לאלה והפועל שוב גילתה כי האופציה ההתקפית היחידה על הספסל הוא לא אחר מאותו מרעי. יוסי אבוקסיס תרגל את הסיומת מול השער, לטובתו ולטובת הפועל תל אביב, כדאי שזה יצליח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully