וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטש: "מונטנגרו? קודם צריך לנצח את לטביה"

18.8.2010 / 8:26

בישראל יודעים שגם מול לטביה הניצחון לא מובטח, ככה זה כשהשחקנים באים יהירים, ההגנה לא עובדת, וההתקפה תקועה

מי שסובב את נבחרת ישראל בחודש וחצי האחרונים יכול היה לחוש מאז הניצחון על מונטנגרו בהפסד אמש (שלישי) לאיטליה 81:76. אמנם בדיעבד קל להגיד שההפסד היה צפוי מראש, אך נבחרת ישראל הגיעה למשחק בהרגשה שהיא טובה מהנבחרת האיטלקית, ולא התקשורת שידרה את זה, אלא השחקנים הם היו אלה שאחראים על המסרים. "אם יסגרו את כספי כמו במשחק הקודם אז ננצח אותם 20 הפרש", אמר לפני המשחק יניב גרין, כאילו מתמודדת מולו נבחרת מדרג ב' של אירופה. אחרי המשחק כבר החלו שחקני הנבחרת בהתקפות על התקשורת. "אני חושב שבימים האחרונים הקטינו את האיטלקים ואת היכולת שלהם", כפי שאמר עמרי כספי.

היהירות של נבחרת ישראל לא הייתה זאת שהפסידה את המשחק, בניגוד למשחק בפינלנד. הבעיה העיקרית של ישראל מתחילה בהגנת המאצ' אפ זון, איתה הסתדרה איטליה מצוין בעזרת הנעת כדור סבלנית ויום גדול של אנדראה ברניאני. כשישראל לא מסוגלת לשמור אישית את ברניאני או את מרקו בלינלי, התחילו בנבחרת להמר על שחקנים מסוימים ונענשה על ידי מסטרנאצי וג'יאקטי. הכדורסל הישראלי הגיע למצב שבו היחיד שמסוגל לשמור על ברניאני ללא עזרה הוא אורי קוקיה, אבל שיבק הכניס אותו למשחק מאוחר מדי, והיה חייב להוציא אותו בשביל כלים התקפיים בסיום, ולכן הפסיד את המשחק.

אין מתפרצות, אין נקודות

אחד משחקני הנבחרת לשעבר אמר אמש כי "כבר שיחקנו משחקים גרועים מאלה בהגנה, בסופו של דבר האיטלקים החטיאו 22 שלשות, אבל ההתקפה שלנו פשוט לא זורמת", ואת העובדה הזאת יודעים כבר כל מאמני הבית. ההגנה הישראלית לא היא שמנצחת את המשחקים אלא משחק ההתקפה והריצה שלה, ובאיטליה דאגו אמש להגביל את המתפרצות הישראליות, ולהכריח את הנבחרת למשחק התקפה מסודר, בו בישראל פשוט יש ליקויים ידועים מראש. ישראל השיגה במשחק 5 חטיפות בלבד, יצרה 8 נקודות במתפרצות, לעומת מספר כפול בממוצע עד כה בטורניר. ישראל הייתה צריכה יכולת אישית כדי לפצח את ההגנה האיטלקית, ונתקלה בהגנה מאורגנת שלא אפשרה נקודות קלות.

קל מאוד להתלות ביכולת הלא טובה של טל בורשטיין, שאתמול נתן משחק סביר בהתקפה, ופחד לקחת זריקה פנויה שתי דקות לסיום, או ביכולת ההגנתית של ליאור אליהו שלא קיימת, ולהפיל עליהם את ההפסד הישראלי. בפועל מלבד רבע ראשון טוב של כספי, כוכב נבחרת ישראל כפה את עצמו על משחק, דייויד בלות'נטאל נראה שוב רחוק מיכולתו, יניב גרין היה מבולבל מאוד בדקות המעטות ששיחק, גיא פניני לא פגע בהתקפה, ורק יותם הלפרין לא ירד מיכולתו. כמו שכספי אמר קודם המשחק, "אנחנו מנצחים כנבחרת, ומפסידים כנבחרת", ומול איטליה כל ישראל לא הופיעה.

העלייה האוטומטית נראית לא ריאלית

היכולת הלא טובה במשחקים האחרונים החזירה את ראשי הנבחרת לפרופורציות, ואף אחד כבר לא מדבר על ההעפלה אוטומטית, ואפילו לא חושב על מונטנגרו, "כדי לתפוס את המקום הראשון צריך לנצח במונטנגרו, ואנחנו ממש לא פייבוריטים לעשות את זה. אני מאוד הייתי רוצה להסתכל על המשחק הבא, שהוא המפתח, אם נשכיל לנצח בלטביה, בתוספת המשחק מול פינלנד בבית, אז הבטחנו את המקום השני, שזה לא פחות חשוב", אמר אמש עוזר המאמן עודד קטש, "חובה לנצח בלטביה, צריך לעשות ניצחון גדול על פינלנד, אבל הדרך עוד ארוכה, צריך קודם לנצח בלטביה".

כעת בישראל יזכו לימי המנוחה שלהם לאחר תשעה ימים אינטנסיביים מאוד שעלו לנבחרת בשני הפסדים. היתרון הגדול של הנבחרת לקראת לטביה הוא שישראל תגיע למשחק אחרי מנוחה, ותוכל להתכונן בצורה יסודית לנבחרת מולה, ואילו הלטבים יגיעו אחרי משחק קשה מול איטליה ביום שישי. במידה שישראל תנצח, היא תגיע למשחק האחרון מול מונטנגרו, כשניצחון מעלה אותה לאליפות אירופה. בתחילת השבוע הנוכחי הצליחה נבחרת ישראלית אחרת, נבחרת הקדטים של רובי בלינקו, לרשום ניצחונות יפים בדרך למשחק ההכרעה מול לטביה. ביום ראשון זה נגמר עם מפח נפש וירידת דרג, הסיכוי שהפעם זה ייגמר עם שמחה גדולה, נראה עכשיו לא ריאלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully