וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הסיכויים של הנבחרת לעלות אוטומטית ליורובאסקט

17.8.2010 / 23:41

בעקבות ההפסד לאיטליה, בחנו את האפשרויות השונות שיש לישראל כדי להעפיל לאליפות אירופה. מה שבטוח, קל זה לא יהיה

הפסדה של נבחרת ישראל הערב (שלישי) 81:76 לנבחרת איטליה טרף את הקלפים במוקדמות אליפות אירופה. ראשי הנבחרת יודעים כי כעת המשחק מול מונטנגרו, שאם הייתה מגיעה אליו הנבחרת ללא הפסדים בסיבוב השני היה חסר חשיבות, מקבל משמעות מכרעת על העלייה לליטא 2011. כזכור לאליפות עצמה מעפילות שלוש הנבחרות שמסיימות במקום הראשון בבתי המוקדמות, ובנוסף שתי הנבחרות שסיימו במקום השני עם המאזן הטוב ביותר.

למרות ההפסד הערב, נבחרת ישראל עדיין תלויה בעצמה כדי לסיים במקום הראשון בבית ולהעפיל לאליפות. אם ישראל תגבור על לטביה בחוץ, פינלנד בבית ומונטנגרו בחוץ, היא תעלה מהמקום הראשון. גם הפסד אחד בתנאי שהוא לא למונטנגרו, והפסד של מונטנגרו לאיטליה בחוץ או פינלנד בבית, יעלה את ישראל מהמקום השני. בכל סיטואציה ריאלית אחרת, שבה מונטנגרו לא מפסידה את כל משחקיהם, ישראל לא תסיים את הבית במקום הראשון.

התסריט הקיצוני השני של הנבחרת כולל יותר מהפסד אחד, מה שיחסל ככל הנראה את תמונת ההעפלה האוטומטית. אם ישראל תפסיד ללטביה ומשחק נוסף, היא בסכנת איבוד המקום השני בבית, שכן האיטלקים במצב הזה יוכלו לעבור את ישראל עם ניצחונות בשלושת משחקיהם. בנוסף מאזן של 4:4 לא יספיק בשום סיטואציה להעפלה אוטומטית מאחד המקומות השניים הטובים ביותר. סיטואציה של שלושה הפסדים תשלח את ישראל בוודאות אל מחוץ למקום השני, ולמשחקי ההזדמנות האחרונה.

התסריט הריאלי ביותר כולל שני ניצחונות, על לטביה ופינלנד והפסד למונטנגרו, מה שישלח את ישראל למקום השני בבית עם מאזן 3:5. במצב העניינים הזה ישראל תהיה חייבת לשפר את מאזן הסלים שלה, כי בבית ג', בו מתחרות בשלב זה בצורה צמודה פולין, בולגריה, גיאורגיה ובלגיה, תסיים הנבחרת במקום השני עם מאזן זהה של 3:5. הסיכוי היחיד לכך שהקבוצה במקום השני תסיים עם מאזן טוב יותר הוא אם פולין, בולגריה או גיאורגיה תנצחנה את כל המשחקים שלהן עד סוף הקמפיין, ובלגיה תפסיד רק לאחת מהן.

בשלב זה נראה כי בית ב' ישלח את בריטניה שנמצאת עם מאזן 0:5 ומקדוניה, עם מאזן 1:4, ישירות לליטא. יתכן מצב אפשרי כי מקדוניה תפסיד בביתה לבריטניה ובחוץ לבוסניה ותסיים עם מאזן 3:5, אך מאזן הסלים של מקדוניה בשלב זה טוב בהרבה מזה של ישראל, ולא ריאלי שהנבחרת תסגור אותו במשחקיה הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully