וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת הנשים של ישראל הדהימה עם 66:71 בלטביה

משחק הקרבה הוביל את ישראל לניצחון מדהים בריגה, 66:71 על לטביה החזקה. רבי: "זהו ציון דרך בכדורסל הנשים בישראל"

אופי, הקרבה, לחימה, אחדות ואחווה - על כל אלה נשענו נבחרות הכדורסל של ישראל בעבר כדי להגיע להישגים מכובדים. נבחרת הנשים הישראלית חזרה אל הבסיס הערב (שלישי) כשהדהימה את מקבילתה מלטביה, עם ניצחון 66:71 בריגה על אחת הנבחרות הבכירות באירופה והמועמדת הבולטת לראשות הבית במוקדמות אליפות אירופה 2011. בכך השיגה ישראל את ניצחונה השני ברציפות, אחרי שהביסה בשבוע שעבר את סרביה, ויצרה לעצמה יתרון משמעותי לקראת המשך הדרך כשהיא מוליכה את הבית.

השחקניות של אלי רבי לא התרשמו מיתרון הגובה הלטבי ובעזרת משחק הגנה מצוין תפסו את ההובלה עם סיום הרבע הראשון, כשלייני סלווין לוקחת ריבאונדים בשיניים ושי דורון מצויאה אל הפועל. לקראת סוף הרבע נכנסה לתמונה גם ג'ניפר פליישר, שהפתיעה את המארחות עם תשע נקודות רצופות בעזרת תרגילי פיק אנד רול פשוטים אך יעילים.

היתרון הישראלי נשמר גם במחצית השנייה, כשהלטביות אמנם אוספות כדורים חוזרים בכמויות, אך לא קולעות באחוזים גבוהים מחוץ לקשת. מנגד, דורון המשיכה לייצר נקודות (22 בסך הכל) ונעזרה בהתעוררות של לירון כהן וליעד סואץ-קרני (11 נקודות כל אחת), בזמן שסלווין עושה הגנה עבור שתיים עם שישה ריבאונדים ובעיקר שש חטיפות גדולות. לטביה הצליחה להגיע למצב של שוויון 66:66 כשנותרה דקה לסיום, אך סלווין עם עוד חטיפת כדור נפלאה הובילה את ישראל לניצחון. יופי של הישג לנבחרת של אלי רבי.

בסיום המשחק אמר רבי: "אני שמח על הנצחון שלנו הערב, אני גאה בשחקניות ובצוות על ההערכות ועל הנחישות. למרות הנצחון הגדול אנחנו עדיין בעיצומו של טורניר. זהו ציון דרך בכדורסל הנשים בישראל, אבל צריך להמשיך הלאה לעבר המטרה הבאה וזה המשחק נגד רומניה".

עוזר המאמן טל נתן הוסיף: "ערב של כבוד וגאווה לכדורסל הנשים. הנבחרת נתנה את כל מה שיש בה ואנחנו גאים בשחקניות. זוהי תעודת כבוד לשחקניות שהוכיחו לארוך 40 דקות של משחק, ריכוז ומילוי הוראות טקטיות, שביחד עם הרבה רצון ומלחמה הביאו את הנצחון. כמו שאמרנו אחרי סרביה , זהו נצחון גדול אבל צריך לשמור על צניעות, ריכוז ומוכנות להמשיך את הדרך למשחק ברומניה.הבית שלנו עדיין רחוק מלהיות גמור".

* נבחרת הקדטיות של ישראל הובסה הערב 69:45 על ידי סלובקיה באליפות אירופה. מחר תשחק הנבחרת מול רומניה במשחק האחרון של השלב השני, כשניצחון יבטיח לה מקום בין שמונה הגדולות.

מהלך המשחק

ישראל פתחה בחמישייה עם לירון כהן, לייני סלווין, שי דורון, קטיה לויצקי וליעד סואץ-קרני. לטביה פתחה טוב עם נקודוות של ניידולה ושלשה של בשקו, כשלויצקי ענתה עם סל ראשון של ישראל. 2:7 ללטביה אחרי שלוש דקות. ההתקפה הישראלית לא תיפקדה בפתיחה מול ההגנה המקומית, אבל דורון שומרת על ישראל בתמונה עם שש נקודות רצופות. 8:11 ללטביה. החילופים של רבי התחילו לתת תוצרת, כשסל של אברמזון קבע מהפך, 13:14 לישראל. חטיפה גדולה של סלווין קבעה 14:18 לישראל בסיום רבע ראשון טוב מאוד.

הרבע השני נפתח כמו שהסתיים, עם מהלכי פיק אנד רול בין הגארדיות לג'ניפר פליישר שעלתה מהספסל. סלווין, עם כמה ריבאונדים גדולים, השכיחה עבור הנבחרת את יתרון הגובה הבולט של הלטביות. 18:24 לישראל, פליישר כבר עם תשע נקודות. שלשות של הלטביות צימקו את הפער לנקודה, אבל סואץ-קרני וכהן החזירו את היתרון ל-26:32. תרגיל הוצאת חוץ נהדר של כהן, ארבע שניות לסיום המחצית, הסתיים בסל ועבירה על סואץ-קרני, שהשלימה מהלך של שלוש נקודות. 31:37 לישראל במחצית מצוינת.

ההתקפה הישראלית נראתה מעט תקועה עם פתיחת המחצית השנייה, אך חמש נקודות רצופות של סואץ-קרני קבעו 37:44 לישראל. הלטביות שוב צימקו, אלא שדורון ענתה עם שלשה גדולה וכהן הוסיפה סל נאה שקבע 42:50, חמש דקות בתוך הרבע השלישי. אחרי יותר משלוש דקות ללא נקודות, מירב דורי סיפקה נקודות ראשונות וישראל ביתרון 10, כשהלטביות עם 5 מ-17 מחוץ לקשת. נקודות של כהן קבעו 47:56 בסיום הרבע השלישי.

דורון, הקלעית המובילה של ישראל, המשיכה לסחוב את הנבחרת בפתיחת הרבעים, כשחמש נקודות רצופות שלה עם תחילת הרבע הרביעי קבעו 52:61, בזמן שהלטביות ממשיכות ליידות מחוץ לקשת. חוסר תשומת לב של הישראליות עלה בצמצום הפער לשלוש בלבד. 58:61. בעקביות ובנחישות הצליחה לטביה לצמק לנקודה עם שלשה של בשקו, ובעזרת קליעת עונשין מוצלחת השיגה שוויון, 66:66, כשנותרה דקה לסיום. חטיפת כדור גדולה של סלווין הובילה לקליעות עונשין מדויקות שלה, ויתרון 66:69 לישראל כשעל השעון נותרו 10 שניות. ניצחון גדול לשיראל בסיום - 66:71.

קלעו לישראל: שי דורון 22, לירון כהן (5 אסיסטים) וליעד סואץ קרני 11 כל אחת, ג'ניפר פליישר 9, קטיה לויצקי 7, קטיה אברמזון 5, ליניי סלווין 4 (6 ריבאונדים ו-6 חטיפות), מירב דורי 2.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully