וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדמות אליפות אירופה: מונטנגרו חזרה לנצח

אחרי ההפסד לישראל, שחקניו של וויושביץ' סיימו עם 84:90 על לטביה ועלו למקום הראשון בבית. בריטניה מתקרבת להעפלה

מלבד משחקה של נבחרת ישראל נגד איטליה, נערכו היום (שלישי) חמישה משחקים נוספים בסיבוב השני של מוקדמות אליפות אירופה. במוקד העניין עמד ניצחונה של מונטנגרו 84:90 על לטביה, שמשפר את סיכוייה לסיים במקום הראשון בבית א'. במונטנגרו יכולים להכריז כי הם התאוששו מההפסד בשבת לנבחרת ישראל, וכעת כשהם עם המאזן הכי טוב בבית (1:4), נראה שדרכם לאליפות אירופה קרובה מתמיד.

שחקניו של דושקו וויושביץ' לקחו פיקוד כבר בפתיחה וניקולה פקוביץ' עם שתי זריקות עונשין מוצלחות הוריד את הנבחרת שלו ליתרון 19:25 בתום הרבע הראשון. אלא שהלטבים, שהתעללו את פינלנד בשבת, חזרו לעניינים וריהרדס קוקסיקס יחד עם רולאנדס פריימניס הצליחו לחזור. סואד סהוביץ' דאג בכל זאת להוריד את מונטנגרו ליתרון 40:47 עד המחצית.

הפער המשיך לצמוח ברבע השלישי, אבל פריימניס דאג שזה יירד לשלוש (63:60) בסוף הרבע השלישי. מונטנגרו חששה מאיבוד המומנטום ופקוביץ' היה במקום הנכון כדי לסגור את הסיפור. ביום שישי תפגוש מונטנגרו למשחק קל את פינלנד, בעוד לטביה תשחק נגד תתמודד בחוץ מול איטליה. ולדימיר דראייביץ' סיים כקלעי המצטיין במונטנגרו עם 24 נקודות, פקוביץ' קלע 16. אצל לטביה בלט בעיקר קוקסיקס עם 22 נקודות.

בית ב'

בריטניה - הונגריה 64:66

הניצחון החמישי של הבריטים במפעל היה אולי הקשה ביותר בטורניר עד עכשיו. אחרי שבשבת הביסה הנבחרת של כריס פינץ' את אוקראינה, הפעם הם נקלעו למשחק צמוד בהרבה מול הונגריה. לואל דנג הנפלא - מלך הסלים של המוקדמות - הפעם הורגש פחות (13 נקודות), אבל נייט רייקינג (17 נקודות) ופופס מנסה-בונסו (15) חיפו. הדאבל דאבל של פיטר לוראנט, שסיים עם 17 נקודות ו-11 ריבאונדים, לא הספיק הפעם. באמצע הרבע בריטניה הייתה בטוחה בעצמה עם יתרון 55:63, אבל אנדרס מולנר החזיר את ההונגרים עד מינוס שתיים (2:44 דקות לסיום). בדיוק בזמן הנכון דנג הופיע, ולמרות שלשה של אדם האנגה, מנסה-בונסו ודנג סגרו סיפור מהקו.

מקדוניה - אוקראינה 55:71

המקדונים ידעו שהם לא יכולים להרשות לעצמם הפסד שני בטורניר, אחרי שספגו אחד מול הבריטים המושלמים, כדי להעפיל לאליפות אירופה. המקדונים בעיקר מתרכזים במשימה לסיים כנראה כאחת משתי הסגניות הטובות ביותר, או לחילופין ינסו להפתיע בגומלין שלהם מול בריטניה. בינתיים הם עשו לעצמם חיים קלים מול אוקראינה, שנחתה למאזן 4:1, מה שיקשה עליה להמשיך.

בשבת השאירה מקדוניה את בוסניה על 54 נקודות, וגם הפעם זה היה דומה כשבו מקאלב חגג 18 נקודות ופרו אנטיץ' עזר לו עם 16 משלו. אצל האוקראינים אמנם שלושה שחקנים סיימו בדאבל פיגר, אבל סרחיי לישצ'וק סיים כקלעי המציין עם 11 נקודות בלבד. האוקראינים כעת ייאבקו בעיקר על המקום השלישי, שיוביל אותם לטורניר ההזדמנות האחרונה.

בית ג'

פולין - גיאורגיה 58:67

גיאורגיה, מוליכת הבית, קיוותה לאסוף ניצחון רביעי ולעשות עוד צעד בדרך לאליפות אירופה, אבל פולין, שסומנה על ידי רבים כפייבוריטית, דאגה שהבית יישאר מותח, כשכעת לשתיהן יש מאזן זהה, 2:3. אחרי ה-73:93 המאוד משכנע שהשיגו על בלגיה ביום שבת, הפולנים המשיכו במומנטום בעזרתם האדיבה של צמד הגבוהים, מרצ'ין גורטאט (17 נקודות) ומאצ'יי לאמפה (14 נקודות, תשעה ריבאונדים). בגאורגיה זאזה פאצ'וליה היה מתחת לרמתו וסיים רק עם שמונה נקודות, וה-19 של מנוחאר מרקוישווילי לא הספיקו.

בולגריה - פורטוגל 64:103

בית ג' מתחיל לקבל צורה, כשבינתיים מתברר שפורטוגל היא שק החבטות של כל הנבחרות שם. הפורטוגלים ספגו עוד תבוסה במסגרת המוקדמות, כשהפעם הם נתנו לבולגריה לחגוג על חשבונם בבית בדרך למאזן 2:3, בעוד פורטוגל ספגה את הפסדה החמישי.

כבר אחרי עשר דקות ברחה פורטוגל ליתרון 11:33, שטפח עד 36:57 בסוף המחצית. פורטוגל לא הייתה יריב ראוי גם במחצית השנייה ושישה שחקנים בולגרים סיימו בדאבל פיגר את המשחק. את רשימת הקלעים הוביל פיליפ וידנוב עם 15 נקודות, צ'בדאר קוסטוב וניקולאי ורבאנוב קלעו 13 כל אחד. בפורטוגל בלט השימו אוואנס עם 16 נקודות ושישה ריבאונדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully