וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כספי: "אנחנו הנבחרת הטובה בבית"

13.8.2010 / 18:23

כוכב נבחרת ישראל בטוח ביכולת חבריו לקראת המשחק מול מונטנגרו (ש', 21:30, ערוץ 1). הלפרין: "אנחנו צריכים לנצח"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

שלושה ימים בלבד לאחר ההפסד בפינלנד, תארח מחר (שבת, 21:30, ערוץ 1 ו-511 HD) נבחרת ישראל את נבחרת מונטנגרו במסגרת המחזור החמישי של מוקדמות אליפות אירופה. עד כה צברה ישראל ניצחונות על נבחרות איטליה ולטביה, וכאמור הפסידה ביום רביעי לפינלנד 84:83, והיא ממוקמת במקום השני בבית א'. על מנת להעפיל לאליפות אירופה שתערך בשנה הבאה בליטא, צריכה ישראל לסיים במקום הראשון בבית, או לחילופין לסיים במקום השני בתנאי שתהיה בין שתי הנבחרות עם המאזן הטוב ביותר במקום זה.

שיבק: "מונטנגרו פייבוריטים"

בישראל יודעים את חשיבות המשחק מול מונטנגרו, והחלו לשוחח עם השחקנים עוד לפני החזרה לארץ אמש. הצוות המקצועי ערך לפני אימון הצהריים תדריך טקטי לשחקנים, ומחר ייערך תדריך נוסף. שני המפתחות הבולטים שעליהם שמים בישראל את הדגש הוא עצירת ריבאונד ההתקפה של מונטנגרו, שממוקמת כעת חמישית במוקדמות מבחינת ריבאונד ההתקפה עם ממוצע של 12 כדורים, ובנוסף שליטה בקצב המשחק. בישראל יודעים שבמידה ולא יצליחו לעמוד במפתחות הללו, הסיכוי לנצח את המשחק לא יהיה גבוה במיוחד.

"המתח גדול, הציפייה גדולה", פתח המאמן אריק שיבק את מסיבת העיתונאים לקראת המשחק, "על מונטנגרו דיברנו הרבה עוד לפני תחילת הקמפיין, היא אחת משמונה הנבחרות הכי טובות באירופה, מדובר בנבחרת בטופ של אירופה. נבחרת ישראל בהיסטוריה שלה ניצחה פה נבחרות גדולות, אנחנו באים מול 11 אלף איש, ועוד מיליון או שני מיליון שיצפו בנו בטלוויזיה, ככה שיש לנו גב חזק ורצון חזק לנצח את המשחק. ניצחון במשחק מול מונטנגרו נותן לך בונוס שאנחנו היום צריכים אותו. אנחנו מהר מאוד צריכים להתעשת ממה שקרה בפינלנד, כולנו היינו מאוכזבים מאוד".

על ההכנה הטקטית הוסיף המאמן הלאומי: "האימון היום היה כולו הגנתי, כשאתה מאמן נבחרת אתה צריך לקבל החלטות אסטרטגיות, אחת מהן זה לא לשנות הרגלים. אין מספיק זמן כדי לעשות דברים מיוחדים, נתנו דגשים מיוחדים אבל בוא לא נחטא לאמת. לא נשמור כמו היוונים או הספרדים. אני מאוד מאמין בשחקנים שלי, ואני שמח שזה הדדי. מונטנגרו הפייבוריטים, אבל אצלנו בבית, עם הקהל וההמנון, זה עושה משהו".

הפורוורד עמרי כספי התייחס למשחק: "תחושה הייתה היום יותר קשה באימון, אין ספק שיש תופעות מהמשחק ביום רביעי. זה הזמן לשכוח ולהתרכז במשחק מול מונטנגרו. אנחנו משחקים מול קבוצה הרבה יותר טובה מהקבוצה של יום רביעי. היה לנו יום לא טוב בהגנה מול פינלנד, ומחר זה יהיה מבחן גדול מאוד להגנה שלנו. יהיה לנו מבחן מול קבוצה מצוינת, ונצטרך לעשות את ההתאמות. אנחנו שואפים להתמודד מול נבחרות ברמות האלה, אם אנחנו שואפים להגיע לאליפות אירופה ולאולימפיאדה, אלה הנבחרות שאנחנו צריכים להתמודד איתם. יש להם יתרונות בעמדות הפנים, אבל אני מאוד מאמין בשחקנים שלנו. אנחנו הנבחרת הכי טובה בבית, בטח ביד אליהו".

יותם הלפרין הוסיף: "משחק על בטוח לא יהיה, אנחנו משחקים מול הנבחרת שנראתה הכי טוב בבית שלנו. עם הקהל הביתי, והנבחרת שלנו יש, אנחנו צריכים לנצח את המשחק הזה. היה לנו תקלה במשחק מול פינלנד, אנחנו נבחרת יותר טובה מהם. נבחרת טובה ושחקנים מנוסים יודעים להתמודד עם תקלות, זה מאחורינו. מה שמשנה זה מה שיקרה מחר. ברור לכולנו שאנחנו צריכים לבוא יותר מרוכזים מהמשחק מול פינלנד".

פקוביץ': "יהיה מאוד קשה"

נבחרת מונטנגרו החלה את דרכה התחרותית בדרג ב' של אירופה בשנה שעברה, ומאז לא רשמה הפסד. הנבחרת שהתפרקה מסרביה בשנת 2007 מורכבת משחקני יורוליג מוכשרים, מספר שחקנים ותיקים ואחד המאמנים הטובים ביבשת דושקו וויושביץ'. את הסגל המונטנגרי מוביל ניקולה פקוביץ', מי שמוגדר כסנטר הטוב באירופה, שעבר הקיץ מפנאתנייקוס למינסוטה, אך דווקא את משחקי הנבחרת הוא פותח על הספסל. מי שפותח בחמישייה הוא הסנטר הענק סלאבקו וארנס (2.29) ואת הקו הקדמי משלימים ולדימיר גולובוביץ (2.13) המוכשר ופרדאראג דרובניאק (2.10) הותיק בעל קליעה מצוינת מבחוץ.

הקו האחורי של מונטנגרו לא פחות מאיים וכולל מעל כולם את עומאר קוק, שחקנה של מלאגה בעונה שעברה, שמשתדל לא לגנוב את ההצגה וקולע רק 6.3 נקודות ומוסר 5.3 אסיסטים עד כה במוקדמות, ולצידו נמצא גוראן ירטין, שחקנה לשעבר של מכבי תל אביב, שרשם עד כה 11.3 נקודות ו-4.3 אסיטים בממוצע. הפורוורד המוביל של הנבחרת הוא מילוש בוריסוב, שאמנם לא איום גדול על הסל עם 5.3 נקודות בממוצע, אך מוסיף להם 7 ריבאונדים.

במונטנגרו לא מקלים ראש בישראל, וסימנו אותה כיריבה העיקרית על המקום הראשון בבית מאז התחלת הקמפיין. הנבחרת המונטנגרית נחתה הלילה בארץ, וערכה את האימון המסכם ביד אליהו לאחר נבחרת ישראל. בנבחרת האורחת יודעים שגם הפסד ביד אליהו לא יסגור את הסיפור, והמאמן דושקו וויושביץ' אמר לאחר המשחק מול איטליה כי "הסיפור בבית הזה ממש לא גמור, והמשחקים הבאים שיש לפנינו יקבעו הרבה. אנחנו חייבים להמשיך בקצב שאנחנו משחקים ובשיטת משחק, ואם נעשה זאת באותה יעילות נעפיל לאליפות אירופה".

כוכב הנבחרת הבלתי מעורער, ניקולה פקוביץ', אמר לקראת ההתמודדות: "אנחנו מגיעים לכל משחק בכדי לנצח והגענו לתל אביב בכדי לנצח גם כן, ולהמשיך עם רצף הניצחונות הטוב שעשינו. נבחרת מונטנגרו היא לא רק אני יש לנו שחקנים מצויניים ונפלאים, צוות מקצועי מצוין, והאחריות היא לא רק עליי". לאחר שעסק בנבחרתו שלו, עבר הסנטר האימתני לדבר על נבחרת ישראל, ויותם הלפרין בפרט: "אני מכיר את יותם מהתקופה ביוון, הוא בחור מצוין ושחקן נפלא ולא יהיה קל מולם בכלל. יהיה מאוד קשה מחר עבורנו כי ישראל משחקת בבית שלה, יהיה מגרש מלא ויהיה לנו קשה לעמוד מול זה. היתרון שלנו זה מצבת הגבוהים, אך הוא עשוי להיות גם החיסרון במידה וישראל ישחקו בהרכבים כאלה או אחרים".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully