וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוק' אליפות אירופה: לטביה מחצה את פינלנד

שחקניו של בגאצקיס התעללו בפינים עם 67:87, באנקביס סיים עם 26 נקודות. גאורגיה ניצחה את בולגריה והתקרבה לאליפות

מלבד משחקה של נבחרת ישראל נגד מונטנגרו, נערך הערב (שבת) משחק נוסף במסגרת בית א', כשנועלת הטבלה לטביה הצליחה לזכות בניצחון חשוב על פינלנד 67:87. בכך השלימו הלטבים ניצחון שני בטורניר, מה שמשפר את סיכוייהם לסיים במקום השני בבית.

אחרי שהלטבים שחררו השבוע את הפורוורד בן ה-25 ארתורס סטלברגס מהסגל, משום שהחלים לאט מהצפוי מהפציעה בברכו, זה לא הפריע לנבחרת לצעוד ביתרון 16:29 אחרי עשר דקות של משחק. יאניס סטרלניקס לא הורגש, אבל אינגוס באנקביס היה מעולה וסיפק את הסחורה עם 26 נקודות ושמונה ריבאונדים.

יחד עם ריהארדס קוקסיקס, שתרם 15 נקודות משלו, הלטבים סיימו את המחצית ביתרון 26:45, כשהפינים לא היו פקטור במשחק גם במחצית השנייה והרימו דגל לבן מהר מאוד. אצל הפינים סיים כקלעי המצטיין סאסו סאלין עם 15 נקודות, כשטוקה קוטי קלע 13 נקודות והוסיף תשעה ריבאונדים.

בית ב'

בריטניה - אוקראינה 76:90

שחקניו של המאמן כריס פינץ' ממשיכים לבעור והשיגו את הניצחון הרביעי בבית, שמבסס אותם עוד יותר במקום הראשון. הפעם אוקראינה הייתה זו שנאלצה לחוות את ההפסד, והתרחקה משמעותית מהקרב על אחד משני המקומות הראשונים.

לואל דנג, שאמנם סיים עם 16 נקודות בלבד בניצחון על בוסניה, הפעם הפגיז 28 ושבעה ריבאונדים בדרך להעלים את היריבה מהמשחק. במחצית זה עוד היה צמוד ואחרי 20 דקות התוצאה עמדה בסך הכל על 46:47, אבל ההמשך כולו היה של דונג, שנעזר ב-15 נקודות של פופס מנסה-בונסו, 14 של נייט רייקינג ו-13 של דניאל קלארק. האוקראינים נאלצו להסתפק ב-18 נקודות של מקסים פוסטוזבונוב.

מקדוניה - בוסניה הרציגובינה 56:70

המארחים עשו הכל כדי להרוס לבוסנים את החלומות על הגעה לאליפות אירופה, שכן הניצחון הערב סידר להם מאזן חיובי ומנגד קלקל לבוסנים, שירדו למאזן 3:1. כבר אחרי הרבע הראשון ברור היה לאן הרוח נושבת, כשהבוסנים נעצרו על 12 נקודות בלבד בעוד מקדוניה קלעה 26 ועד המחצית הובילו 24:39.

אחרי שני ההפסדים הרצופים האחרונים של הבוסנים, הם ניצחו את הרבע השלישי 12:21, אבל מקדוניה דאגה שהתוכניות לא ישתבשו כשבו מקאלב היה הבולט עם 19 נקודות וסמארדזיסקי הוסיף 15. אצל המפסידים קלע הנרי דומרקאנט, שרק עתה חתם בסנט פטרסבורג של צביקה שרף, 13 נקודות.

בית ג'

בולגריה - גיאורגיה 83:79

הבולגרים פתחו טוב ונטלו את היתרון, אבל הגיאורגים התעוררו ועלו ליתרון 5 אחרי 5 דקות, אבל המארחים צימקו לפיגור נקודה בלבד בסיום הרבע. השליטה הגיאורגית נמשכה גם ברבע השני, אבל הבולגרים בריצה נהדרת ירדו להפסקה ביתרון 4 תודות לצליפות של של וידנוב, שסיים עם 17 נקודות במחצית. פאצ'וליה היה שקט מאוד בגיאורגיה, אבל הוא פינה את מקומו למשחק נהדר של מארקויישווילי במחצית השניה, שהוליל את האורחים ליתרון ברבע האחרון, וקליעות עונשין מוצלחות של גרין בדקה האחרונה שמרה על פער 4 הנקודות, והגיאורגים חגגו ניצחון חוץ חשוב מאוד שמקרבם לאליפות אירופה.

מארקויישווילי הוליך את קלעי גיאורגיה עם 23 נקודות ו-7 ריבאונדים, גרין הפגין עוד משחק נהדר עם 14 נקודות ו-5 אסיסטים, בעוד פאצ'וליה קלע 12, אסף 8 ריבאונדים וחילק 3 אסיסטים. וידאנוב סיים ערב מצויין עבורו, כשהוליך את קלעי בולגריה עם 29 נקודות, כשאיבאנוב (15 נקודות) וקאלאוויי (12 נקודות, 4 ריבאונדים ו-4 אסיסטים) קולעים למפסידים.

פולין - בלגיה 73:93

אף אחד לא ממש ספר את הבלגים לפני פתיחת המוקדמות, אבל אקסל הרבל וחבריו השיגו את המקום הראשון בבית כשעד הערב הם לא הפסידו. אלא שפולין, שעדיין מאמינה בכוחה להשיג את אחד משני המקומות הראשונים למרות שני ההפסדים, השיגה ניצחון ביתי חשוב בהמשך מאבקה.

מי שבעיקר בלטו אצל הפולנים היו מרצין גורטאט עם 29 נקודות ומאצ'יי לאמפה עם 24 נקודות, שעשו הכל מול האין הגנה של הבלגים, כשהרבל פשוט לא הורגש הערב ותרם שש נקודות בלבד ב-21 דקות. הבלגים דווקא היו במשחק במחצית הראשונה וירדו בסיומה בפיגור 51:44, אבל שמונה נקודות בלבד שלהם גרמו לפולין לברוח ולשמור על היתרון ברבע האחרון. כעת פולין מטפסת אל המקום השלישי בבית וניצחון שלה בבית מול גאורגיה במחזור הקרוב עשוי להעלות אותה אל המקום השני.

עדכון ראשון: 19:01

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully