וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוללת אדומה: מדוע גם את העונה מתחילים אוהדי ליברפול מיואשים?

שאול אדר, אנגליה

12.8.2010 / 14:00

למרות ההגעה של הודג'סון וקול ועל אף ההישארות של ג'רארד וטורס, אוהדי ליברפול מגיעים במצב של ייאוש לעונה הקרובה, עם חשש לא קטן שהטעויות שנעשו במכירת הקבוצה לג'ילט והיקס יחזרו על עצמן גם בעסקת המכירה המתקרבת

הרגע שסימן את העונה שעברה של ליברפול התרחש באוקטובר בסנדרלנד. דארן בנט, חלוצה של המארחת בעט לעבר שערו של פפה ריינה, הכדור פגע בכדור אדום גדול שהשליך ילד אוהד ליברפול לכר הדשא ושינה את כיוונו וחדר לשער. ריינה הוטעה ועקב אחרי כדור הצעצוע, והשופט אישר את השער הלא חוקי.

ריינה לא היה הראשון שאיבד קשר עין עם הכדור, אם להשתמש בביטוי ספורט אמריקאי וגם אז היו אלו אנשי ליברפול שגרמו לנזק אחרי מהלך טיפשי. לפני שלוש וחצי שנים נערכה בליברפול מסיבת עיתונאים בה הוצגו ג'ורג' ג'ילט וטום היקס, הבעלים החדשים של הקבוצה. זו היתה אחת התצוגות הגדולות ביותר במועדון מאז הגמר באיסטנבול. השניים, ובעיקר ג'ילט - רהוט ומבריק, למרות כמה מעידות כמו השימוש במלה המאיימת "פרנצ'ייז" (זיכיון) - אמרו את הדברים הנכונים. הם הבהירו שהקבוצה לא נכנסה לחובות בכדי לממן את עסקת הרכישה; אמרו שאברטון לא תהיה שותפה לאצטדיון החדש שיבנה ולא היססו לדבר על עצמם כעל מי שיביאו את ליברפול לעתיד מפואר שבו תהיה הקבוצה הגדולה בעולם. בכל דקה נולד פתי חדש, אמר האמרגן האמריקאי פי.טי. בארנום, אביהם הרוחני של השניים, "הבעלים הגרועים ביותר בתולדות הקבוצה", כלשון הודעת ארגון אוהדים.

דארן בנט מכניע את פפה ריינה בשער הבלון המפורסם. GettyImages
מעשה בבלון. טיפוסי, לא?/GettyImages

במנצ'סטר ופורטסמות יש מועמדים משלהם לתואר הזה, אבל המצב בליברפול מצדיק כל שם גנאי שיוצמד לשני אשפי ההונאה שלא עמדו באף אחת מהבטחותיהם. הקבוצה היום שקועה בחובות עתק, הבנקים דורשים את כספם, בסטנלי פארק הדשא ממשיך לצמוח במקום אצטדיון חדש וליברפול מביטה אל התהום. אחרי עונה מביכה בה הציגה הקבוצה כדורגל אדיש ומשועמם וסיימה במקום השביעי, קיוו האוהדים להתחדשות ורענון הסגל המוגבל. עד היום חמישה שחקנים חדשים בלבד הגיעו והזמן לרכוש שחקנים חדשים הולך ואוזל.

הרכש כולל את ג'ו קול שעבר מצ'לסי בחינם, דני ווילסון שנקנה מריינג'רס תמורת 2 מיליון ליש"ט, ג'ונג'ו שלבי הגיע מצ'רלטון תמורת 1.9, מילאן יובנוביץ' עבר ללא תמורה מסטנדרט ליאז' וכריסטיאן פולסון היגר מיובנטוס תמורת 5.5 מיליון יורו. האכזבה הפכה לעלבון כשהתברר שרוי הודג'סון, המאמן החדש, רצה לרכוש את לוק יאנג, מגן אנגלי סביר מאסטון וילה, אבל אז התברר לו שהקבוצה אינה מסוגלת לעמוד בעלות שכרו של יאנג. פאביו אורליו, שחקן ששוחרר עקב יכולתו הבינונית הוחתם מחדש באקט שהבהיר את עומק המשבר.

"ישנה מגמה של החתמת צעירים בריטים", אומר אנדי האנטר, כתב הגארדיין בעיר. "המגמה נובעת מאילוץ יותר מאידיאולוגיה. אין לקבוצה כסף לרכש והיא צריכה לגייס שחקנים בריטים בכדי לעמוד בנהלים החדשים של הליגה המגבילים את מספר השחקנים הזרים".

אס או אס

החדשות הטובות הן שסטיבן ג'רארד ופרננדו טורס לא עזבו את המועדון ושכהונתו של רפא בניטס הגיעה לסיומה אחרי שהיה ברור שהיא הגיעה למבוי סתום ומדכדך, אבל החדשות הרעות הן שג'ילט והיקס עדיין כאן והיום (חמישי) יגיע הדד-לין להצעות לרכישת המועדון. בשבועות האחרונים התפרסמו מידי יום חדשות על רוכשים פוטנציאלים של הקבוצה ושש קבוצות רוכשים שונות הביעו עניין, אבל הישיבה שהיתה אמורה להיערך היום נדחתה באין הצעה של ממש על השולחן ולא במפתיע. רוכשים רציניים בדרך כלל לא מפרסמים מידע על כוונתם עד לרגע האחרון. כך למשל הידיעות על רכישתה של צ'לסי על ידי ביליונר רוסי אלמוני התפרסמו לראשונה רק ערב ההודעה הרשמית להבדיל מגל הפרסומים בשבועות האחרונים.

למרות כל הפרסומים היומיים על רוכשים פוטנציאלים מסין, הודו, סוריה וארצות הברית, ליברפול, הרבה יותר ממועדון כדורגל אלא ערך תרבות אנגלי, ניצבת היום באותו מצב שבו היתה באביב אז גובשו תאריכי היעד למכירה. המועדון חייב 237 מיליון ליש"ט לבנק המלכותי של סקוטלנד כולל תשלומי ריבית מידי שבוע. לליברפול, קבוצה שלא תשחק בעונה הבאה בליגת האלופות, ישנם היום מספר נכסים מועטים אבל בעלי ערך עצום: המסורת והמעמד. אוהדי קבוצות יריבות נוטים להגיב בחוסר סבלנות בכל פעם שמוזכרים העבר המפואר של הקבוצה והאווירה יוצאת הדופן באנפילד בערבי משחקים חשובים באירופה, אבל גם הם יודעים שמדובר בנכסים של כלל הכדורגל האנגלי ובלעדיהם ליברפול היתה היום במצב נואש בהרבה.

אבל באקלים כלכלי קודר ועם אצטדיון מיושן וקטן יחסית אין בבריטניה היום אף גוף כלכלי שיכול או מעוניין לקנות את הקבוצה וכאשר יימצא קונה הוא צפוי להיות זר. ההתעניינות הרצינית ביותר היא של קרן הון סינית, שעל פי פרסומים היא זרוע של ממשלת סין. מבחינה סמלית זו תהיה עסקה מושלמת: ממשלת סין קונה מוסד בריטי מידי האמריקאים, אבל גם הקבוצה הסינית בראשות איש העסקים קני האונג עדיין לא החליטה האם להגיש הצעה לרכישת ליברפול.

קבוצה אחרת בראשות יחיא כורדי הסורי המייצג בית מלוכה מאיחוד האמירויות הודיעה שהיא מעוניינת לשקול את המצב במשך חודשים ואז להחליט. במקרה זה ניתן היה לשמוע את אנחת הרווחה עולה מהמרסי. בתקשורת הבריטית מועלים ספקות בנוגע לכוונות כורדי, המיודד עם הבעלים האמריקאים. הסנדיי טיימס פרסם שישנם החושדים שמדובר במועמד קש שנועד להעלות את המחיר בלבד.

אחרי שלוש וחצי שנים של ניהול כושל במהלכו הסתכסכו שני האמריקאים זה עם זה, חתרו מאחורי סמכותו של בניטס וניסו להדיח אותו אבל גם באופן עקיף חיזקו את מעמדו בקרב האוהדים ולא קידמו במאומה את בניית האצטדיון החדש, אוהדי ליברפול נמצאים על סף ייאוש. בשנים האחרונות יוסדו קבוצות אוהדים הבולטות, בהן ספירט אוף שנקלי (רוחו של שנקלי וראשי תיבות SOS) ושר ליברפול, שמנסות לרכוש את המועדון או חלק ממנו על ידי האוהדים אבל גם הביעו תמיכה זהירה ביוזמה הסינית.

בהודעה לעיתונות הם ביקשו מהנהלת הקבוצה להקפיד על הדרישות הבאות: למחוק את חוב המועדון ולהציג יכולות כספיות מספקות, לממן בניית אצטדיון חדש ולחזק את סגל השחקנים. דובר שתי הקבוצות אמר: "מכירת הקבוצה לג'ילט והיקס היתה ההחלטה ההרסנית ביותר בתולדות המועדון. אסור לנו לטעות שוב".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

השישי לאוקטובר

באיסטנבול ואין ספור משחקים אחרים הראתה ליברפול משחק לחימה מופתי ויכולת לחזור ממצבים אבודים. לתסכולם של האוהדים, ההיחלצות מהמשבר הנוכחי אינה תלויה בג'רארד, טורס, קראגר או הודג'סון, אלא בשני אנשי עסקים שנחושים לעזוב את ליברפול עם רווח גדול כשהם מותירים אחריהם עיי חורבות.

אם לא תתרחש התפתחות מפתיעה בימים הקרובים, התאריך המשמעותי הבא בתולדות מועדון המפואר יהיה בשישי לאוקטובר. אז יגיע מועד הסדר החזר ההלוואה לבנק הסקוטי לקיצו ובעלי הקבוצה יצטרכו להמציא אמצעים למחיקתו או למכור את המועדון לבעלים חדשים. במידה וג'ילט והיקס לא יעמדו בתנאים אלו, ייתכן ויוגשם חזונם של אנשי ספירט אוף שנקלי באופן מעוות. הבנק הולאם ושייך לתושבי בריטניה ואז יהפכו אוהדי הקבוצה לבעליה, אבל יחד עם אוהדי מנצ'סטר יונייטד, אברטון, אני וכאלו שאינם מתעניינים בכדורגל כלל. לא פלא בליברפול מצפים לנס נוסח איסטנבול בשנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully