וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנה: הפסד לצרפת, ניצחונות לארגנטינה ואנגליה

אלופת העולם חילצה 1:1 עם מקסיקו. ארגנטינה ניצחה 0:1 את אירלנד בפתיחת העידן שאחרי מראדונה. 1:2 לאנגליה על הונגריה

המונדיאל חלף כלא היה, וכעת עוברות נבחרות הכדורגל להתעסק במשימותיהן הבאות. הערב (רביעי) התקיימו לא פחות מ-20 משחקי ידידות בינלאומיות. גם הגדולות חזרו למגרש וחלקן פתחו דף חדש לאחר המונדיאל. אלופת העולם ספרד נשארה עם הראש בחגיגות וחילצה בקושי 1:1 עם מקסיקו. צרפת המתחדשת יצאה לנורבגיה ללא 23 המושעים, אבל עם לורן בלאן על הקווים ורשמה הפסד 2:1. אנגליה של פאביו קאפלו הציגה הרבה פנים חדשות ב-1:2 על הונגריה וארגנטינה, ללא דייגו מראדונה, ניצחה 0:1 באירלנד. במקביל, גם יריבות ישראל בבית ו' של מוקדמות היורו בחנו עצמן במשחקי הכנה.

קמפיין מוקדמות יורו 2012 נפתח הערב רשמית במשחק דרמטי בין אסטוניה לאיי פארו בבית ג'. קיימאר סאג כבש צמד שערים בתוך תוספת הזמן וקבע 1:2 לאסטונים. ג'ון סימון אדמונדסון מניוקאסל כבש את שער היתרון לפארו בדקה ה-38.

סטיבי ג'י הציל את קאפלו

לאחר מונדיאל נהדר שהסתיים בחצי הגמר, גרמניה בהרכב צעיר, סיימה ב-2:2 קופנהאגן מול דנמרק. תומאס היצלספרגר, הרכש של ווסטהאם, שלא נכלל בסגל למונדיאל, קיבל את סרט הקפטן. סשה ריטר, ארון האנט, מרסל שייפר וכריסטיאן גנטנר קיבלו הזדמנות ולא אכזבו את יואכים לב. מריו גומז כבש ראשון בדקה ה-19 ופטריק הלמס הכפיל בדקה ה-73. דקה מאוחר יותר צימק דניס רומדאל בהופעה ה-100 שלו במדי הנבחרת. מאדס יאנקר, חלוצה של רודה ההולנדית, קבע 2:2 דרמטי בדקה ה-87 כשניצל טעות אומללה של טים ויזה וגלגל מ-16 מטרים לשער החשוף.

אירלנד, שרצתה מאוד להיות בדרום אפריקה אך ראתה את תיירי הנרי ופיפ"א גוזלים ממנה את התענוג, הפסידה בדבלין 1:0 לארגנטינה. המאמן הזמני סרחיו באטיסטה, שהחליף את דייגו מראדונה, הסתמך על השחקנים שסיימו את המונדיאל בתבוסה 4:0 לגרמניה. אנחל די מריה, הרכש החדש של ריאל מדריד, כבש שער נהדר בדקה ה-20 לאחר בישול של חברו לקבוצה, גונזאלו היגואין. באירלנד ניהל את המשחק עוזר המאמן מרקו טרדלי, לאחר שג'ובאני טראפטוני אושפז בבית החולים בשל קלקול קיבה. רובי קין חגג הופעה 100 במדי הנבחרת.

נבחרת אנגליה שבה הביתה, אל קהלה הביתי בוומבלי, אחרי מפלות המונדיאל. המאמן פאביו קאפלו הזמין סגל חדש, כאשר רק 10 שחקנים שהיו בדרום אפריקה, נותרו. בין הזימונים החדשים של קאפלו ניתן למצוא את ילד הפלא של ארסנל, ג'ק ווילשייר, המגן הצעיר של התותחנים קירן גיבס, וחלוץ פולהאם, בובי זאמורה, שנכנסו כמחליפים. פיל ג'אגיילקה, שלבש בפעם הרביעית את מדי הנבחרת, כבש לשערו הוא והעלה את הונגריה ליתרון בדקה ה-62. אז, נכנס לפעולה הקפטן סטיבן ג'רארד. בדקה ה-69 הוא הפציץ כדור אדיר לחיבורים וכעבור ארבע דקות סיים מבצע אישי מבריק בשער ניצחון. קאפלו נושם לרווחה.

פתיחה רעה לבלאן, ספרד התעוררה מאוחר

צרפת, שהתבזתה בדרום אפריקה, פתחה את עידן לורן בלאן בהפסד 2:1 בנורבגיה. כזכור, כל 23 שחקני הסגל למונדיאל הושעו מהמשחק ובלאן זימן אליו סגל חדש לחלוטין. סטפן רופייר פתח בין הקורות, פיליפ מקסס שימש כקפטן ובהרכב עלו גם שארל נ'זוגביה, יאן מ'ווילה ולוק רמי. אחרי מחצית מאופסת, העלה חאתם בן ארפה, שנכנס בהפסקה, את צרפת ליתרון בדקה ה-48. שלוש דקות מאוחר יותר איזנו המקומיים מרגלי אריק הוסקלפ, שגם כבש את שער הניצחון בדקה ה-71. עד למשחק הרשמי הבא, בלאן ודאי יחזיר לסגל לא מעט מהמושעים הסוררים.

ספרד התכבדה לערוך את משחקה הראשון כאלופת העולם במקסיקו, שחלמה על הפתעה מול המכונה של דל בוסקה אך נאלצה להסתפק ב-1:1 מחמיא. אצטדיון האצטקה המיתולוגי צהל בדקה ה-12 כשחאבייר הרננדס, הלהיט התורן של מנצ'סטר יונייטד, המשיך בכושרו הנהדר כשהעלה את המקומיים ליתרון. הנבחרת של אנריקה מצה, שהחליף אחרי המונדיאל את חאבייר אגירה שהתפטר, עמדה כשווה מול הספרדים המאיימים, שחסרו את פרננדו טורס ואנדרס אינייסטה אך העמידו הרכב חזק למדי, ונאלצו להזיע עד הדקה ה-90 כדי להשוות, כשדויד סילבה קיבל כדור מצ'אבי שנכנס כמחליף ובעט את השוויון לרשת של ג'יזרמו אוצ'ואה.

יריבות ישראל: סיפתח מצוין ליוון

גם יריבות ישראל בקמפיין מוקדמות יורו 2011 החלו את הכנתם. יוון, בהדרכת המאמן החדש פרננדו סנטוס הפורטוגלי, יצאה לסרביה לפגוש את הנבחרת של רדומיר אנטיץ' (במה שככל הנראה היה משחקו האחרון בתפקיד), אחת ממאכזבות המונדיאל. סנטוס, שהחליף אוטו רהאגל שהתפטר אחרי המונדיאל, לא יכול היה לחלום על בכורה טובה יותר. שער אחד של דמיטריוס סלפינגידיס בדקה ה-45 סידר ליוונים 0:1 גדול בבלגרד.

קרואטיה, שלא זכתה ליטול חלק בחווית דרום אפריקה, סיימה ב-1:1 את משחק החוץ בסלובקיה. מירוסלב סטוך כבש ראשון למארחים בדקה ה-50, אך ניקיצ'ה ילאביץ', שפגש אשתקד את הפועל תל אביב עם ראפיד וינה, איזן כעבור ארבע דקות לחבורה של סלאבן ביליץ'.

לטביה, יריבה נוספת שלישראל אסור לזלזל בה, עברה ערב לא קל כשהובסה 4:1 מול צ'כיה המתחדשת. אלכסנדר קאונה רק צימק ללטבים בדקה ה-90. מלטה, היריבה הראשונה של ישראל, סיימה ב-1:1 את משחק הבית נגד מקדוניה. גאורגיה, שתארח את ישראל בשביעי בספטמבר, סיימה ב-0:0 את משחק הידידות שלה במולדובה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

משחקים נוספים

דרום קוריאה - ניגריה 1:2
ליטא - בלארוס 2:0
רוסיה - בולגריה 0:1
פינלנד - בלגיה 0:1
אוקראינה - הולנד 1:1
שבדיה - סקוטלנד 0:3
טורקיה - רומניה 0:2
אוסטריה - שוויץ 1:0
פולין - קמרון 3:0
דרום אפריקה - גאנה 0:1
סלובניה - אוסטרליה 0:2

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully