וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוק' אליפות אירופה: איטליה נכנעה גם למונטנגרו

האיטלקים המאכזבים נתנו פייט אך נכנעו 71:62 לפקוביץ' וחבריו, והסתבכו כהוגן בתמונת העלייה מהבית הישראלי

מלבד משחקה של נבחרת ישראל בפינלנד, נערכו הערב (רביעי) חמישה משחקים נוספים במסגרת המחזור השלישי של מוקדמות אליפות אירופה 2011, כאשר במוקד, ובמשחק הרלוונטי ביותר עבור היושבים בציון, הפסידה נבחרת איטליה 71:62 במונטנגרו. המארחים, שכמו ישראל צלחו את כל משחקיהם עד כה ומוליכים, למעשה, את בית א', נחשבים לאחת הנבחרות הטובות בכל המוקדמות, והערב הם הוכיחו זאת שוב עם ניצחון קשה שפגע אנושות במי שנחשבה לאחת מיריבותיהם הגדולות ביותר ערב הטורניר.

על אף שגברה על פינלנד 73:82 במשחק הקודם, איטליה היא בלי ספק המאכזבת הגדולה ביותר של בית א', כשבמאזנה ניצחון בודד, שמותיר לנבחרת של סימונה פיאנג'יאני סיכוי קלוש להדביק את מונטנגרו וישראל, אצלה תתארח ביום שלישי הקרוב. הפעם האיטלקים נתנו פייט ליריבתם העדיפה, ונשארו בתמונה עד דקות הסיום, אך נאלצו להרים ידיים ברגעי ההכרעה.

איטליה כפתה קצב איטי בפתיחה, וסגרה את הרבע הראשון בפיגור מינימלי של 15:14, לפני שאנדראה ברניאני הוביל את הכחולים בדקות טובות ליתרון 32:34 במחצית. אחרי ההפסקה התעוררו ניקולה פקוביץ' וחבריו, והסנטר סחב את מונטנגרו על גבו ליתרון קטן לכל אורך הרבע האחרון, וסיומת חזקה של המקומיים הכריעה את הכף לטובתם. פקוביץ' קלע 28 נקודות למנצחים, ברניאני הוביל את המפסידים עם 17 נקודות.

בית ב': בריטניה הרחיקה את בוסניה

המשחק הבולט בבית ב' הפגיש בין בוסניה לבריטניה, והבריטים, שנחשבו לפייבוריטים לסיים בראש הבית ערב פתיחת משחקי המוקדמות, עמדו בציפיות, ניצחו בחוץ 80:84, ורשמו מאזן 0:3 שהעלה אותם לראשות הבית. לואל דנג, שהפציץ בשני המשחקים הראשונים 27.5 נקודות למשחק הסתפק הפעם ב-16 נקודות ו-7 ריבאונדים, אולם היה מי שחיפה. דניאל קלארק הפציץ 23 והוריד 5 ריבאונדים, נייט ריינקינג הוסיף 21 ופופס מנסה בונסו קלע 16 ושלט מתחת לסלים עם 13 כדורים חוזרים. מנגד, הבוסנים, שאכזבו כשנכנעו להונגריה במחזור האחרון, המשיכו לאכזב והפעם מול האוהדים בבית. כדי להשאיר לעצמם סיכוי טוב להילחם על אחד משני המקומים הראשונים, הם היו חייבים לנצח, אולם ספגו הפסד שני רצוף, שמציב אותם במקום הרביעי בבית עם מאזן 2:1. רטקו ורדה הוביל את המפסידים עם 20 נקודות, קנאן באייראמוביץ' הוסיף 16 והנרי דומרקנט, שאכזב בצמד המשחקים הראשונים, הוסיף 14.

בעוד שנבחרת מקדוניה, שמוליכה את הבית עם משחק עודף תנוח הערב, השלימו את המחזור השלישי נבחרות הונגריה ואוקראינה. האוקראינים, שאירחו את המשחק, רשמו ניצחון בכורה במוקדמות עם 71:80, שהושג בזכות ערב ענק של סרחיי לישצ'וק שקלע 27 והוריד 10 ריבאונדים. אוקראינה קלעה 8 מ-16 מחוץ לקשת והגנה טובה ברבע האחרון השאירה את ההונגרים על 13 נקודות ומנעה מהם לסכן את ניצחון המקומיים. אדם הנגה הצטיין בשורות ההונגרים עם 22 נקודות.

בית ג': בלגיה ניצחה בקרב הבלתי מנוצחות

ספק גדול אם אנשים רבים היו מציינים את נבחרות בולגריה ובלגיה כשתיים החזקות ביותר בבית ג'. השתיים, שהוליכו עד כה את הבית, נפגשו ראש בראש באטוורפן שבבליגה, והמארחים יצאו כשידם על העליונה עם 69:74, שמציב אותם במקום הראשון עם מאזן מושלם של שלושה ניצחונות ואפס הפסדים. הבלגים נטלו את ההובלה למן הפתיחה וירדו למחצית ביתרון 37:48. במחצית השנייה שתי הקבוצות הפגינו יכולת התקפית רעה. הבולגרים היו טובים יותר, אבל איבדו 21 כדורים, קלעו רק 4 מ-14 מחוץ לקשת ולא הצליחו לחולל מהפך בתוצאה. כריסטוף בגין הוליך את בלגיה עם 15 נקודות, סם ואן רוסום הצטיין עם 13 נקודות, 6 אסיסטים ו-4 ריבאונדים. פיליפ וידנוב הוביל את קלעי בולגריה עם 18, קולאיין איבנוב היה מצוין עם 17 נקודות ו-6 ריבאונדים.

במשחק הנוסף הערב התארחה פורטוגל, שהפסידה עד כה את כל שלושת משחקיה בגיאורגיה, שעומדה על מאזן של 1:1. בסיום 40 דקות היו אלה המארחים מגיאורגיה שרשמו ניצחון נוסף, בתוצאה 57:73 והנחילו לפורטוגלים את הפסדם הרביעי. הפורטוגלים הובילו 12:16 ברבע הראשון, אבל רבע שני מצוין של המארחים הוריד אותם ביתרון 25:31. ברבע השלישי גיאורגיה שמרה על הפער וברבע האחרון נשברו הפורטוגלים וספגו 27 נקודות מהמארחת. ההפסד גרם לפורטוגל לאבד כל סיכוי להעפיל לאליפות אירופה. במשחק שפט הישראלי גילי כהן. זאזה פאצ'וליה הוביל את הגיאורגים עם 17 נקודות ו-6 ריבאונדים, ויקטור סאניקידזה וטורין גרין הוסיפו 12 כל אחד. מיגל מירנדה הוביל את פורטוגל עם 16.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully