וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיבק: "השחקנים נמצאים בכושר מצויין"

8.8.2010 / 21:03

מאמן נבחרת ישראל חגג את הניצחון הגדול על לטביה: "כשנכנסו לקצב היה קשה לעצור אותנו". הלפרין: "חייבים לרדת לקרקע"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

כל מי שצפה בשני המשחקים הראשונים של נבחרת ישראל בכדורסל במסגרת מוקדמות אליפות אירופה, יכול היה להתרשם מעבודת הצוות של הנבחרת, ומהפרגון. הערב (ראשון) הגיע הפרגון לשיא, כשלא פחות משישה שחקנים קלעו בדאבל פיגרס לזכות ישראל, והובילו אותה לניצחון איכותי מאוד על לטביה, 88:110, וככל שעוברים הימים עושה רושם שהשיטה של אריק שיבק, ומשחק הריצה של הנבחרת מתחילים לעבוד מצויין. ביום רביעי תצא הנבחרת לפינלנד ותנסה לרשום מאזן מושלם בשלושה משחקים, לפני המפגש המרתק מול מונטנגרו ביום שבת.

"הקהל היה מה שהיינו צריכים"

שיבק עצמו היה מרוצה מאוד בסיום המשחק, ואמר: "היו לנו דקות פחות טובות בהתחלה, אבל ברגע שנכנסנו לקצב שלנו היה קשה לעצור אותנו. אנחנו מרוצים מהמשחק ומהדרך וכבר מסתכלים קדימה". על הפרגון בין השחקנים אמר המאמן: "לא ספרתי ולא הסתכלתי על הסטטיסטיקה, אבל אני חושב ששיחקו היום תשעה שחקנים יותר מעשר דקות וזה היה בראייה קדימה". על ההמשך אמר שיבק: "יש לנו עכשיו משחקים קשים בתקופה קצרה ואני מאמין בנבחרת. השחקנים נמצאים בכושר גופני מצוין".

למרות הניצחון הגדול, שיבק מתריע: "אנחנו יודעים מה קורה לשחקן ישראלי אחרי ניצחון גדול. בהיבט הזה התמחנו, וכמו שאמרתי לפני המשחק, גם טל וגם יותם לקחו את המושכות ודיברו עם השחקנים האחרים. גם אנחנו דיברנו עם השחקנים על זה, וכנראה זה עזר. פינלנד זה מוקש, וצריך להיזהר ממנו. אנחנו צריכים לבוא סופר מרוכזים, כי זה משחק מפתח, וקבוצות ייפלו שם".

אחד מכוכבי המשחק היה, שוב יותם הלפרין, שאלמלא התעוררות התקפית שלו ברבע השלישי, ייתכן מאוד שהלטבים היו מצליחים לחזור לחיים, ולכפות משחק צמוד על ישראל. "אני מסתכל על הלוח ורואה שסיימנו עם יכולת התקפית מדהימה", אמר הלפרין. "כולם נתנו עבודה מצוינת היום. היה משחק טוב, אבל אנחנו חייבים לרדת לקרקע מהר". על הגורם שלדעתו ניצח את המשחק אמר הגארד: "הקהל הזה זה מה שאנחנו צריכים, הוא נתן לנו את הדחיפה לעלות מ-10 ל-20 הפרש ונהיה חייבים אותו בהמשך, כשיהיו משחקים קשים יותר".

הלפרין המשיך ואמר: "לא ידענו למה לצפות מהמשחק הזה. לטביה היא קבוצה בלתי צפויה עם הרבה כישרון. יש להם שחקנים צעירים ואינטנסיביים. שיחקנו את הכדורסל שרצינו לשחק, אבל לא האמנתי שהרבע הראשון ייגמר כמו שהוא נגמר. אמנם הפסדנו בריבאונד, אבל שיחקנו בגדול כדורסל יפה ומהנה. שיחקנו ביחד, ואריק חילק בצורה מדהימה את הדקות. אנחנו טסים עכשיו לפינלנד למשחק הרבה יותר קשה, והדרך לליטא עוד ארוכה".

מאמן נבחרת לטביה, בגצקיס נתן הרבה כבוד לנבחרת ישראל בסיום המשחק: "שיחקנו מול נבחרת מנוסה ואגרסיבית. בנבחרת שלנו יש עשרה שחקנים שזה הניסיון הראשון שלהם באירופה. אנחנו יודעים איך לשחק כקבוצה, אך לא איך לשחק תחת לחץ. הייתי פה כמה פעמים, וקשה לשחק עם הלחץ של הקהל ושל השופטים פה. אנחנו לא יודעים איך לשלוט באמוציות שלנו. אני עוקב אחרי הכדורסל הישראלי הרבה זמן, ואני לא זוכר יכולת קליעה כזו מבחוץ שלכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully